Soha ne bízz senkiben - 10 megtanult transz-szibériai alacsony fodmap tanulság

Mint néhányan tudjátok, valamivel több mint három hétig voltam távol egy transz-szibériai kalandon. Kínai Pekingből Mongólián keresztül, majd Oroszországon át Szentpétervárig utaztunk, mindezt vonattal. Csodálatos volt, szemet nyitó, zavaró és időnként fájdalmas.

soha
Suzanne a Szentpéterváron kívüli Peterhof palotában

A fájdalmas részt az ételválasztás hozta meg számomra, azzal az ígérettel, hogy hagymát és fokhagymát nem tartalmaznak, valamint a közös WC-k korlátozott használatáról a vonatokon.

A következőket tanultam erről az útról, amelyről tudtam, hogy az indulástól fogva trükkös lesz tárgyalni, de amelyet mégis elhatároztam. Nem hagyom, hogy az IBS megakadályozza az utazást. A legfontosabb kiváltó okok a hagyma, a fokhagyma és a fruktóz. Az ételekben csak a fokhagyma és a hagyma rejthető el, így csak azok a laminált kártyáim vannak, amelyeket utazás közben mindig magánál hordok - természetesen az ország nyelvén. A Google fordítását, másolását és beillesztését használom a furcsa karakterekre, mint a kínai és az orosz nyelvre.

Soha, soha ne higgy senkinek

Soha, soha ne higgy senkinek, hogy valami alacsony Fodmap. Ha valaminek van mártása vagy húsleves, vegye természetesnek, hogy magas Fodmap. Sokan úgy gondolják, hogy ha nem látja a tettest, akkor az nem létezik. Kínában többször megfogtak ezzel, de hamar megtanultam.

Az alacsony Fodmap kínai ételeket nehéz megtalálni

Lehet, hogy a kínai konyha finom - amint ezt minden utazótársam is igazolta -, de a rizs kivételével gyakorlatilag lehetetlen egyszerű ételt kapni. Mindent szósz vagy húsleves borít. Még akkor is, ha igazán világosan elmagyarázza az angolul beszélő helyi idegenvezetőnek, hogy szeretne egy darab marinázatlan csirkét szósz nélkül, sima rizst, párolt brokkolit vagy spenótot, az étel mártással borított. És még egyszer éhes leszel. Kínában valóban lefogytam.

Soha ne egyél levest

Az 1. és 2. számot követve soha ne egyél levest. Jekatyerinburgban a helyi orosz idegenvezető megesküdött, hogy a levesben nincs fokhagyma vagy hagyma, és addig elég óvatos volt az étkezésemmel, ezért bíztam benne. Fájdalom 20 percen belül. Tudtam ezt a levesről, de néha elragadtatja a bizalma és az étkezés iránti igénye. Mint mindig mondtam, az éhség a legnagyobb ellenségünk, és ettől bármit megeszünk, csak hogy megszabaduljunk az érzéstől. Csak természetesen sokkal rosszabb érzés váltja fel.

Használja a svédasztalos reggelit harapnivalókhoz

Amikor svédasztalos reggelit fogyaszt a szállodában, győződjön meg róla, hogy kap egy kis plusz ételt egy reggeli harapnivalóhoz és esetleg ebédhez attól függően, hogy a nap hogyan van tervezve. Mivel kicsi ételeket kell ennünk, talán a negyedét eszünk meg annak, amit a szállodában mások megesznek reggelinél, ezért ne érezze magát rosszul, ha extráját a kézitáskájában vagy a zsebében veszi. Mielőtt elutaznék Új-Zélandról, négyzetnyi ónfóliát készítek, és azokat bezárható műanyag zacskókkal együtt magammal viszem. Az élelmiszerek papírszalvétákba csomagolása rossz véget érhet a szivárgással, és a vékony papírfoszlányokba ágyazott ételek nem ízletesek. Vesz egy kis Tupperware edényt is, amelyet minden nap kimos. Ez biztonságban volt, amikor a városnézés az ajánlott három óránál hosszabb ideig tartott az étkezések között. Gyakran voltunk egy teljes napra, csak egy megállóval ebédeltünk 14:00 körül. Ez IBS-katasztrófa lett volna, ha nem a táskámban van a titkos élelmiszerek.

Keressen egy biztonságos helyi ételt, és tartsa be magát

Külföldön tartózkodva találjon megfelelő ételt, és tartsa be azt. A változatosság hiánya rövid távon nem fog ártani neked. Oroszországban találtam pirozhkit, amely tésztával borított pite különféle töltelékekkel. Nincs bajom a búzával, és mindig a burgonyát választottam tölteléknek. Finom és biztonságos. Ha a búza váltja ki, akkor más biztonságos ételt kell találnia. Szinte az összes vasútállomáson eladták ezeket, és amikor elég sokáig megálltunk, leugrottam és vettem egyet. Nem éheztem Oroszországban.

Figyelje alkoholfogyasztását

Még akkor is, ha a csoportjában mindenki más bőségesen iszik bort, buborékot, sört és vodkát, ne feledje a személyes korlátokat, és időben álljon meg. Biztos vagyok benne, hogy a többiek soha nem vették észre, milyen kevés alkoholt ittam. Túl elfoglaltak voltak abban, hogy élvezzék a pillanatot.

Hagyma/fokhagyma por van mindenhol

Az omlett és a burgonyapüré nem mindig biztonságos. Gyakran hagymát vagy fokhagymát tartalmaznak. Rendeltem egy omlettet a vonat ebédlő kocsijában, és boldogan ettem, amíg a fájdalom beállt. Újra bíztam és megtanultam egy újabb leckét. Én buta! Semmi sem igazán biztonságos, amíg teszteljük.

Vonat WC stratégiák

Ha vonaton utazik egyszerre két napig, 16 és egyszer 32 ember osztozik egy kocsiban 2 WC-vel, akkor stratégiai szempontok szerint kell eljárnia a használatával kapcsolatban. Még ha sikerül is találnia egy ingyeneset, valaki kipróbálja az ajtókilincset, mielőtt befejezte. Ez súlyos székrekedési problémákhoz vezethet - ha hozzám hasonlóan van IBS-C. A legjobb tanácsom az, hogy a lehető leggyorsabb legyek a nappali órákban, majd töltsek tovább ott éjszaka közepén, amikor mindenki más horkol. Akkor is egyszer kipróbálta valaki az ajtó kilincsét. Ez azonban folyamatos aggodalomra ad okot, ha vonattal utazik egyszerre több napig. Mindig megkönnyebbülés volt eljutni egy szállodába, és nyugodtan eltölteni egy kis időt a WC-n.

A hamis megjegyzések nem érik meg a fájdalmat

Kérlek, ne aggódj, mit gondol más. Az emberek többsége nem veszi át az ételt érintő kérdéseket, ezért nem is kommentálja. Néhányan megértőek és szimpatikusak lesznek, és nagyon kevesen fordíthatják a szemüket, vagy csúsztathatnak megjegyzést. Ne törődj velük. Ne hagyja, hogy bárki más empátia és kellemetlenség hiánya betegessé tegye, mert túl zavarban van ahhoz, hogy kiálljon önmagáért. Ez nehéz lehet, és még mindig nekem való, még öt év után is ezen a diétán, de soha nem hagytam őket nyerni. Nem érik meg a fájdalmat.

Ragaszkodjon a fegyvereihez

Annak ellenére, hogy távol van otthonától, tartsa magát az alacsony Fodmap diéta főnökeihez. Napi öt kis étkezés, körülbelül háromórás különbséggel. Egyél 30 percen belül a keléstől, és ne egyél semmit három órán keresztül lefekvés előtt. Maradjon olyan alacsony Fodmap, amennyire az emberileg lehetséges, és próbáljon meg lazítani. A stressz visszavonja erőfeszítéseit.

Összességében sokkal több jó napom volt, mint rossz. Néhány nap azt kívántam, bárcsak otthon lennék, de többnyire jól és egészségesen éreztem magam, és csodálatos utam volt, és olyan dolgokat láttam, amelyek egyszeri életben vannak. Annyit megtudtam azokról az országokról is, amelyeket a nyugati média és irodalom gyakran rosszul képvisel.