Szlovénia felfedezésre vár

Mi az a Szlovénia, ami mindenkit annyira kíváncsivá tesz? Talán arra emlékeztet minket, amilyennek mindig is elképzeltünk egy kis európai országot, mielőtt a nagyvárosi élet és az iparosítás csökkentette volna. Hegyekkel, termőföldekkel és kristálytiszta tavakkal körülvett zöld legelők, szennyezettek bőségesen egészséges és feldolgozatlan ételekkel. Erre gondoltam, amikor Szlovéniáról volt szó. A valóság bizonyosan élt. Van egy szlovéniai útitervem az Ön számára, ha hozzám hasonlóan csak 5 napja van itt.

Szlovénia általában nem az első hely, amelyre gondol, amikor meglátogatja a régiót, de rájön, hogy ez tökéletes választás volt, ha már van. Az ország nagy része vezethető, hihetetlenül és természetesen gyönyörű, általában érintetlen a vállalati és kereskedelmi érdekekből, és alacsonyabb létszámmal rendelkezik Európa félelmetes turisztikai szezonjában.

Ez a szlovéniai útvonal a középső és nyugati tartományokra összpontosít, és számos fontos pontot felölel, mint Ljubljana, a Júlia-Alpok, a Vrisic-hágó, a Bledi-tó, a Kobarid, a Vintgar-szurdok, a Triglav Nemzeti Park stb. 4. napon hiányoltuk a Postojna-barlangokat, mivel délután 4 óra után érkeztünk, és a nap utolsó belépése már elmúlt. Ne hagyja ki ezeket. Szlovénia többi része felfedezésre vár. Alig várom, hogy felfedezzem a déli és keleti tartományokat az összes hévforrással. Meg fogja érteni, hogy miért sietek visszatérni Szlovéniába, miután ezt elolvastam.

felfedezésre

1. nap: Érkezés Ljubljanába, Szlovénia fővárosába

Érkezés Ljubljana nemzetközi repülőterére, és megragadja a bérelt autót. Ljubljana nagyon könnyen elvégezhető gyalog, autó nem szükséges, csak a következő városba való indulás előtt győződjön meg róla, hogy rendelkezik-e ilyennel. A parkolás problémát jelenthet, bár a városközpont közelében számos utca csak gyalogos vagy a lakosok számára hozzáférés-ellenőrzött. Az utcatisztító táblákat is tiszteletben kell tartani.

A főváros kicsi, de tele van annyival, hogy legalább pár napig elfoglalt legyen. Vándoroljon fel Ljubljanai vár jó kilátás nyílik a városra. Van egy üveg lift, amely felemelhet az utcaszintről, de szerintem a séta élvezetesebb. Próbáljon ebédre foglalni, mielőtt megérkezik, a kőből készült Gostilna Na Gradu bisztróban, amelyet a város három fő szakácsa vezet. Később a nap folyamán sétáljon végig az óvároson, böngésszen az üzletekben, és menjen a Ljubljana folyó kávézójába és bárjaiba napnyugta italokért. Vacsora itt: Gujzina házi főzéshez hétköznapi és földes légkörben, vagy irány Cubo és élvezze a modern szlovén konyhát elegáns környezetben. Jelentkezzen be a szállodába, és pihenjen jól.

Ljubljana utcái

Szállás: Hotel Cubo

Tipp: Fogja meg a legfelső emeleti junior lakosztályt, panorámás kilátással a kastélyra. A minibárban minden all inclusive

Junior lakosztály a Hotel Cubo épületében

Szlovénia útvonalának 2. napja: Ljubljana a Bledi-tóig

Kezdje korán, és sétáljon ide A Preseren tér, a hármas híd és az utcai piacok Ljubljanában. Lentebb van Vodnik tér regionális utcai ételekkel, friss termékek és virágpiacokkal. Ne felejtsen el megállni a Piranske Soline nevű rusztikus boltban, amely a szlovéniai Adriai-tenger partvidékéről szüretelt sót árulja. A sóknak egyedi íze van, és soha nem erõsítik le, mint a szokásos asztali sókat. Fokozzák a természetes ízeket, bármi legyen is a főzésed. Körülbelül három zsákot hoztam vissza, és nagyjából mindennap használom, a receptes képeken láthatja a márkás sót. Ez nyilvánvalóan nem kötelező összetevő.

Fészek a szlovén útvonaltervén: Dél körül haladjon tovább északnyugatra E61-ig a Bledi-tóig. Ez egy kicsit kevesebb, mint egy órát vesz igénybe. Jelentkezzen be a Grand Hotel Toplice. Kérjen tóra néző szobát. A sarokszoba egy felső emeleten volt, és a kilátás lélegzetelállító volt.

A Grand Hotel Toplice szállodában

Ingyenes sorhajókat biztosítanak a szállodán keresztül. Összepakoltunk pármai sonkás szendvicset és egy üveg bort, és a hattyúkkal, kacsákkal végigsiklottunk a tó partján. Csak az volt az érzésem, mintha siklanék, mivel a párom az összes evezést

Grand Hotel Toplice és az ingyenes csónakok

A tó közepére tartottunk, hogy meglátogassuk a templomot Bled-sziget. Ne hagyja ki a meredek túrát egészen Bledi vár. Utána leugrottunk a teraszra Ostarija Peglez’n vacsorára elkapni a naplementét a tó felett. Az ételek tisztességesek voltak, de teljes katasztrófát szolgáltak. Korán elindultunk, és visszahúzódtunk az étteremmel szemben lévő szobánkba, és az erkélyünkön desszertet fogyasztottunk. Hallottuk a vendégeket, akik a Penzion Berc után tomboltak. Szóval érdemes felvenni ezt az éttermet Szlovénia útvonalára Bledben.

Szlovénia útvonalának 3. napja: A Bledi-tó Kranjska Gora-ig Livekig

Korán kelj fel, és sétálgass a tó kerületén. Megálltunk egy hatalmas carniolai kolbászhoz savanyú káposztával és mustárral egy órában, amit nem említek. Bárcsak maradhattunk volna tovább, de ezen a napon rengeteg látnivaló volt.

Kevesebb, mint fél óra távolságra fekszik a smaragdzöld vizek Vintgar-szurdok. Most már láttam mindenféle őrült árnyalatú vizet, de általában minél pompásabbak, annál trópusibbak a helyek. De itt a zöld, a sziklás sziklák és az őszi levéllombok kombinációja valószerűtlen volt. A Bledi-tó már rég mögöttem volt. Két órát töltöttünk a szurdokban barangolással és képek csattanásával, részletesebb galéria látható itt .

A Vintgar-szurdok smaragdzöld vizei

A következő az Pericnik-vízesés ban ben Triglav Nemzeti Park Szlovénia útvonalán. A hajtás nem csak a vízeséshez való eljutásról szólt, hanem a parkon való utazásról is. A narancssárga és a sárga árnyalatú fényes leveleket kilométerekkel előre láthattuk.

A nevezetességekkel teli nap következő állomása a Vrsic Pass through the Julian Alpok. Kissé veszélyes hajtásként ismert, Vršič-hágó egy hegyi hágó 1611 m (5285 láb) tengerszint feletti magasságban, Szlovénia északnyugati részén, a Júlia-Alpokon keresztül. Az út körülbelül 24 km-re húzódik, és 5o-os visszakapcsolással rendelkezik. Nincs hely az elhaladásra. Úgy gondolom, hogy a nagy havazás és a veszélyes körülmények miatt a téli hónapokban bezár. Csodálkoztunk a tájon, és az Alpokra nyíló kilátás felejthetetlen volt.

Utána irány nyugat felé a park határán, haladjon át Tarvisio Olaszországban az SS54 - nél történő elhatárolás közelében, végül dél felé, egészen Szlovénia területéig egészen Lengyelországig Livek ban ben Kobarid elérni Nebesa, szó szerint a menny szeletét jelenti (ami az). Mivel csak 4 faház létezik, ezt lefoglaltam valamivel azelőtt, hogy repültünk volna. Lelkesen vártam a tartózkodásomat, és nem csalódtam. Naplemente előtt elértük, és megnéztük az alatta lévő Soca folyó völgyének kilátását.

Nebesa nem 5 csillagos a szó tipikus értelmében, ha luxusra gondol. Ötcsillagos a teljes élmény miatt, a helyszíntől a faházak fenntartható kialakításáig, amelyek egyszerűek, de mindent megadnak, amire szüksége van, a magánélethez, a vendéglátáshoz, a látványos kilátásokhoz, a tulajdonosok konyhájához és pincéjéhez, ahol bármikor kitöltheti poharát remek borral, és egy tányér finom pancettát, frissen felszeletelt sonkát és házi készítésű konzerveket vehet fel külön költség nélkül (ezt a reggeli túrázás és a hegyeken való hosszú vezetés után érkezéskor jól használtuk fel). A főszezon korábban ért véget, és egyáltalán nem gyakorolt ​​nyomást az a kegyes házaspár, akik tulajdonában vannak az ingatlan másnapi fizetés céljából. Hisa Franko elengedhetetlen a vacsorához. Foglaljon előre.

Szlovénia útvonalának 4. napja: Kobarid és a Soca folyó völgye

Látogasson el a kobaridi háborúellenes múzeumba. Túrázzon a szabadtéri gyalogos „múzeumokban”, amelyeket jól tájékoztató táblák vezetnek. A caporettói csata, más néven Kobaridi csata vagy tizenkettedik isonzói csata története, amely az első világháborúban az osztrák és az olasz fronton zajlott, teljesen magával ragadó. Ennek a háborúnak számos szörnyűségét részletezi Hemingway klasszikus A búcsú a fegyvertől.

Menjen raftingra a Soca folyón, ha az időjárás engedi.

Vissza az autópályára Ljubljanába. Ha elég korán kezdte a napot, álljon meg a Postojna-barlangoknál, mivel nem túl sok az út. Ha nem, élvezze az utat a fővárosba, kilátással a Soca folyóra.

Szlovénia útvonalának 5. napja: Vége Ljubljanában

4. este este Ljubljanába értünk, és megálltunk az egyik bárnál. Aztán elájultunk egy kellemes fáradtságtól, figyelembe véve az előző napokban végzett összes tevékenységet. Másnap reggel ajándékokat és csecsebecséket vettünk fel a folyópart közelében, és lazán reggeliztünk. Autóval szálltunk fel, hogy felfedezzük Bécset, a következő úti célunkat.