Verv Tries: szakaszos böjt

Szia, Verv világ! Dasha, Volha és Maria vagyunk, és a Vervnél dolgozunk. Lehet, hogy felismeri a nevünket a webhely cikkei alapján, de mi is a színfalak mögött segítünk megírni az összes olyan tartalmat, amely lehetővé teszi az alkalmazásunkat.

időszakos böjt

Az egyik legújabb kiegészítésünk az időszakos böjt. Ez egy fitnesz trend, amely egy ideje fennáll, de most kezd igazi tapadást elérni. Ezért úgy döntöttünk, hogy kipróbáljuk, hogy segítsünk eldönteni, hogy egy bizonyos ideig tartó böjt önnek szól-e.

Kik vagyunk mi?

Név: Dasha, a Verv fitneszszerkesztője

Kor: 26.

Kezdő súly: 66,9 kg/147 font

Ról ről: Mindent megteszek az aktív életmód követése érdekében, és szeretek tesztelni az új egészségügyi és fitnesz trendeket. Amikor a járvány elérte azokat az életeket, amelyeket megszoktunk, elkezdtem otthon dolgozni, ami számomra nagy kihívást jelentett. Az irodában szokásos munkanapjaimon sokat sétáltam - szerettem ebédszüneteket sétálni, hogy felfrissítsem az elmémet, és esti sétákat, hogy élvezzem a friss levegőt. Pár hónappal a járvány előtt feliratkoztam a crossfitre, és felelősségteljesen dolgoztam ki hetente kétszer-háromszor. Most még mindig próbálok aktív maradni a futással és az otthoni fitnesz edzéssel.

Böjt ütemezése: Az időszakos böjt nem tűnt olyan könnyen követhetőnek az irodai munka közben. Ezért úgy döntöttem, hogy most megengedem magamnak, mivel napjaim nagy részét otthon dolgozom, és rengeteg időm és lelkesedésem van arra, hogy kipróbáljak valami frisset. Úgy döntöttem, hogy 14: 10-es menetrendet követek, 10 óra étkezési ablakkal és 14 órás böjtöléssel. Ellenőrizzük, hogyan épül be az életembe!

Név: Volha, a Verv wellness-szerkesztője

Kor: 32

Kezdő súly: 52 kg/115 font

Ról ről: A Verv-nél végzett munkám meglehetősen elfoglalt, de mindent megteszek azért, hogy egyszer-egyszer lelassítsak és a legjobb tudásom szerint figyelmesen éljem az életemet.

Az iroda távmunkára váltott, így április óta egy vidéki tanyán élek a családommal. Nagyszerű - házi termésű termékek, friss vidéki levegő, természet ... és mediterrán stílusú késő esti étkezés. Nem számít, mennyi az ebédidőnk, a vacsora elkerülhetetlenül 21:00 vagy 21:30. Ez a mi szokásunk, és tudom, hogy nem lehet könnyű „kiszabadulni” a csoport többi tagjától. Amit el akarok venni ebből a kísérletből, az egy strukturáltabb étkezési ütemterv, és természetesen szívesen megtapasztalnám a böjt számos előnyét.

Böjt ütemezése: Valójában az időszakos böjt viszonylag egyszerűen követhetőnek tűnik, mivel nem hangzik túl korlátozónak. Szóval, azt tervezem, hogy könnyedén kezdeném: 10: 14-es ütemezéssel haladok előre. Vagyis 14 órát böjtölnék, a másik 10-et ennék: 9-től 19-ig. Alig várom, hogy meglássam magam!

Név: Maria, a Verv egészségügyi szerkesztője

Kor: 30

Kezdő súly: 57kg/126 font

Ról ről: Elfoglalt 2 éves, 5 év alatti anyuka vagyok, ami azt jelenti, hogy egész nap a fitnesz karkötőm szerint futva töltök, de úgy tűnik, nincs sok időm az edzőterembe vagy a fitnesz órákra. Igyekszem edzéseket folytatni, amikor csak lehetséges, vegetáriánus étrendet követek, és igyekszem egészségesen étkezni, kivéve a titkos szekrény furcsa éjféli csokoládé snackjét. Alig várom, hogy kipróbálhassam ezt a tervet, hogy lássam, működik-e és milyen érzés.

Böjt ütemezése: Amikor ilyen gyorsan elkezdtem, eredetileg 12: 12-es ütemezést terveztem, de az első napon úgyis lemaradtam a reggeliről, és úgy döntöttem, hogy kipróbálom a 14: 10-es tervet. Tehát 19: 00-09: 00 között böjtöltem.

Mi a szakaszos böjt?

Valószínűleg az utóbbi időben sokat hallott a szakaszos böjtölésről, de mi ez? Az időszakos böjt olyan étrend, amely böjtöt (nem étkezést) tartalmaz egy bizonyos ideig a nap vagy a hét folyamán. Az időszakos böjtölés legnépszerűbb típusai a következők:

Tökéletes kezdőknek és azoknak, akik újak a szakaszos böjtben. Minden nap egy 12 órás ablakot eszik, majd 12 órán át böjtöl, és ismételje meg. Mivel a böjt többnyire alvás közben történik, állítólag ez a legkönnyebben követhető terv.

Példa gyors időkre:

Egyél: 7: 00-19: 00, 8: 00-20: 00, stb.

Gyorsan: 19: 00-07: 00, 20: 00-08: 00, stb.

Egy lépéssel tovább a szakaszos böjt világába. A 14: 10-es terv azt jelenti, hogy napi 10 órás ablakon kell étkezni, és 14-ig böjtölni. Ez egy népszerű terv, mivel kihívást jelent, ugyanakkor nem túl kemény. Sokan a reggeli elhagyását igazi próbának tartják ezzel a gyorsasággal, különösen, ha korán kelnek.

Példa gyors időkre:

Enni: 9: 00-19: 00, 10: 00-20: 00, stb.

Gyorsan: 19: 00-09: 00, 20: 00-10: 00, stb.

A következő szint felfelé szakaszos böjtben. A 16: 8-as terv azt jelenti, hogy napi 16 órában böjtöl, és 8-at eszik. Ez minden nap. Mivel következetes, könnyebb, mint néhány szélsőségesebb terv, de mégis kihívást jelent a tested számára.

Példa gyors időkre:

Egyél: 9: 00-17: 00, 10: 00-18: 00 stb.

Gyorsan: 17: 00-09: 00, 18: 00-10: 00, stb.

Eat-Stop-Eat

Nem kezdőknek. Az enni-megáll-enni terv azt jelenti, hogy egy héten egy-két alkalommal teljes 24 órán át böjtöl. Ez csak a tapasztalat kedvéért szól, ezért semmiképpen ne kezdje ezt a diétát, gyengeséget és energiátlanságot okozhat.

Példa böjt napokra:

Egyél normálisan: hétfőn, szerdán, csütörtökön, pénteken és vasárnap

Gyorsan: kedden és szombaton

Az időszakos böjt másik alternatívája, az 5: 2 diéta azt jelenti, hogy a hét 5 napján szokott enni, de 2 napon 500-600 kalóriához ragaszkodik. Ez az alacsony kalóriatartalmú étrend olyan, mint egy gyors.

Példa böjt napokra:

Normál étkezés: kedden, szerdán, pénteken, szombaton, vasárnap

Gyorsan: hétfőn és csütörtökön

7 napig próbáljuk az időszakos böjtöt

7 nap alatt kipróbáltuk a szakaszos böjtöt. Szerettünk volna egy igazi kihívássá tenni, és megmutatni, milyen a szakaszosan gyors gyorsaság, ezért valamivel nagyobb kihívást jelentő tervet választottunk, mint a 12:12. Ehhez minden nap betartottuk a választott böjt ütemtervet egy meghatározott ideig. És itt történt.

Dasha: Böjt 20: 00-10: 00 között

Volya: Böjt 19: 00-09: 00 között

Maria: Böjt 19: 00-09: 00 között

1. nap

Dasha: A mai egyáltalán nem volt nehéz! Arra ébredtem, hogy nem éreztem éhséget, ezért reggelim előtt elvégeztem egy kis munkát. Az első étkezésemet csak körülbelül 10: 30-kor ettem meg, és este 8-kor vacsorával fejeztem be. Elég jól éreztem magam lefekvés előtt, és semmi vágyam nem volt.

Volha: Csináljuk! A nap elejétől lelkesedtem. És mivel lassan vettem, nem terveztem kihagyni a reggelit, ami szerintem a legnehezebb része a szakaszos böjt szigorúbb változatának.

Elég jól ment. Reggel 9-kor reggeliztem, majd 11 órakor uzsonnát, 14 órakor ebédeltem, 16 órakor még egy falatot. És akkor vacsora volt. De 18: 30-kor még nem voltam éhes! A testem annyira megszokta a késői étkezést, hogy nem engedett könnyen az új változásoknak. Így végül gyümölcsöt és bogyót ettem. Később estére kissé éhes lettem, de ekkor átéltem. Bár komolyan hiányzott valami véletlenszerű késő esti snack.

Maria: Azta! Ez elég egyszerűnek tűnik. 19: 00-ra került, és egyáltalán nem akartam enni. A reggel sem volt túl rossz. 7: 00-kor keltem és megfogtam egy kávét. Amikor körbejárt 9 óra, határozottan készen álltam a reggelire.

2. nap

Dasha: A böjtöm második napja is nagyon jó érzés. Jól ment a vacsora után, amit este 8-kor elfogyasztottam. 21:30 körül készítettem magamnak egy csésze édesítetlen teát, és öntudatlanul kinyúltam, hogy megfogjam azt a vacsora utáni csemegét. Annak ellenére, hogy nem voltam éhes, mégis olyan lökhárító érzés volt, amikor eszembe jutott, hogy nem ehetem az édes csemegét.

Volha: Valójában éhesen ébredtem. És ez szinte soha nem történik meg. Alig vártam, hogy elfogyasszam a reggelimet, ami a szokásosnál is bőségesebb volt. Úgy döntöttem, hogy étvágyam megmentése érdekében ma 16 órakor visszavágom a második snacket. És sikerült! Ezúttal nem bántam a 18: 30-as vacsorámat. A nap hátralévő részében nassolás nélkül éltem át.

Maria: A böjt 2. napja nem sokban különbözött az 1. naptól. 19: 00-kor abbahagytam az evést, valójában valószínűleg egy kicsit korábban volt, mivel gyerekklubokkal voltam elfoglalva, de nem vettem észre. Csak egy kis tea (tej és cukor nélkül) lefekvés előtt, és ennyi.

3. nap

Dasha: Ma olyan friss és könnyű érzésre ébredtem! Múlt vasárnap meglátogattam egy helyi piacot, és hazahoztam bogyókat, zöldségeket és zöldségeket. Ezért úgy döntöttem, hogy ma friss termékekkel táplálom a testemet, és felpörgettem néhány vitamint és nélkülözhetetlen tápanyagot. Reggelire tojást paradicsommal és uborkával ettem, ebédre salátát csirkével és egy kis rizst, uzsonnára meggyet és vacsorára friss salátát feta sajttal.

Volha: A mai napon megismételték a 2. napot. Úgy döntött, hogy ugyanahhoz a forgatókönyvhöz ragaszkodik, mivel előző nap olyan nagy sikert aratott. Minden jól sikerült - 16 órakor nincs uzsonna és 18.30-kor vacsora. Hálás vagyok azonban, hogy nyár van, mivel téli időszakban mindenképpen nehezebb kontrollálni az étvágyat.

Maria: A 3. nap nehéz volt számomra. Este körül elkezdtem édességre és csokira vágyni. Talán stresszes hét volt? Sikerült ellenállnom azzal, hogy ittam egy teát és aludtam. De határozottan nem nagyszerű hangulat ezen a napon.

4. nap

Dasha: Az új étkezési menetrendem ma nagyon gördülékenyen ment. 10 órakor ettem reggelit, majd 14 óra körül ebédeltem, 16 óra körül csokit és őszibarackot ettem, este 8 óra előtt pedig befejeztem az étkezést. 22 óra körül valami édesre vágytam, de eltűnt, miután megittam egy pohár vizet.

Volha: A mai nap nagyon jól sikerült, de elkaptam magam azon a gondolaton, hogy ezt még mindig kísérletként kezelem, valami lejárati dátummal. Talán azért, mert a családomban mindenki más ragaszkodik a késői etetési időhöz, és nem könnyű egyedül vacsorázni. A vacsora remek alkalom a társasági összejövetelre az étel fölött. Szóval, van ilyen.

Maria: A 4. nap határozottan jobb volt, mint a 3. nap, de nem volt olyan könnyű, mint a hét eleje. 21:00 körül érezte az éhséget, úgyhogy nincs más, csak egy csésze tea és egy tévésorozat lefekvés előtt.

5. nap

Dasha: Ma nagyon közel kerültem a szabályok megszegéséhez, de büszke vagyok arra, hogy sikerült kordában tartanom magam. Ma meglátogattam szüleimet vacsorázni, és este 8 óra előtt befejeztük az étkezést. De aztán este 9 óra körül anyám kínált egy teát házi süteménnyel. Nagyon szerettem volna egy darabot, de csak a gyógyteához kellett ragaszkodnom. Szóval magamhoz ragadtam egy darabot ebből a tortából, és megeszem reggelire.

Volha: Ma egész nap hirtelen étvágyat tapasztaltam. Szóval, alapvetően ettem és falatoztam 19 óráig. Nagyon szeretett volna még nassolni ezek után, és nagyon nehéz volt nem. A rossz időjárás és ennek következtében a korlátozott aktivitás hibáztatása.

Maria: Oké, itt valahogy egy barázdába kerül. Még mindig nem olyan könnyű, mint a hét kezdete, de egyre jobb. Ezúttal hamarabb akarok reggelit. Iszom egy kávét, és várok 9: 00-ig. Általában szeretek korán elvégezni a munkát, de ma nem tudok annyira koncentrálni a reggeli után.

6. nap

Dasha: Mmm ... Ez a sütemény reggelire olyan finom volt! Ma minden rendben és könnyen ment, leszámítva egy késő esti harapnivalót. De már tudom, hogyan lehet eltüntetni! Egy csésze gyógytea tette varázsát.

Volha: Ragaszkodom ma megalapított menetrendemhez: reggel 9-kor reggeli, harapnivaló 11 órakor, ebéd 14 órakor és 18:30 vacsora. Nem vett észre különösebb étvágyat. De még mindig nehéz nem lopni egy snacket, amíg mindenki más étkezik.

Maria: Phew! Nagyon jó érzés. Nincs súlyos éhségérzet és koncentráció normális. Ragaszkodik a gyorshoz.

7. nap

Dasha: Hú, tényleg már a 7. nap van? Hová tűnt az idő?

Tehát a mai reggel kissé durva volt számomra. Reggel 8-kor keltem, ami valamivel korábban szokott lenni a hétvégén, és annyira készen álltam arra a reggelire. Ez a két óra 10-ig örök érzés volt.

Volha: A kiteljesedés érzésével kerültem a 7. napra. Egyszer sem csúsztam fel! Ma ismét a jól bevált menetrendet követtem. De kíváncsi voltam, mi a rossz egy ártatlan málna csészében vacsora után.

Maria: És ez az utolsó nap! Igazából nem vettem észre az idő múlását. Ma ismét jól éreztem magam, egyáltalán nem voltam éhes és ragaszkodtam a böjthöz. Koncentrációm és hangulatom normális volt reggel és este is. Tehát, győzelemig krétázni.

Időszakos böjt: Az eredmények

Szóval, hogy érezzük magunkat, miután egy héten keresztül megpróbáltuk a szakaszos böjtöt? És a nagy kérdés - csinálnánk-e még egyszer mindent? Itt van, amit tudnia kell a hét végi eredményeinkről.

Dasha: Ez az új étkezési menetrend számomra kiválóan működött, különösen most, hogy otthon dolgozom! De feltételezem, hogy nehezebben tudom követni, amikor visszatérek az irodából való munkához. Azt hiszem, ragaszkodni fogok ahhoz a szakaszos böjthöz, amíg lehetőségem van rá, és még egy hosszabb böjt ablakot is kipróbálhatok pár napig, csak hogy ellenőrizzem, hogy megy.

Miközben minden nap 14 órán át böjtöltem, reggelenként határozottan frissebbnek éreztem magam. A nehéz rész az volt, hogy „nemet” mondtam azoknak a késő esti harapnivalóknak. De megtudtam, hogy egy csésze gyógytea küzd az édes vágyakozás ellen, amelyeket lefekvés előtt kapok.

Végsúly: 66,5 kg/146 font

Volha: Úgy gondolom, hogy a 7 nap közel sem elég ahhoz, hogy megtapasztalhassuk az időszakos koplalás által kínált összes előnyét. De személy szerint nem hiszem, hogy kitartok, hogy megtudjam, milyenek. Nagyra becsülöm a családdal töltött időmet és a finom, farm által termelt termékeinket, amelyeket élvezni kívánok, amíg tart. Visszatérek a még egészséges étkezési szokásaimhoz és a késői, társadalmilag kielégítő vacsorákhoz.

Ha ki akarja próbálni a szakaszos böjtöt, azt tanácsolom, hogy nyáron kezdje el. Így könnyebben tudja kordában tartani az étvágyát, ha alkalmanként vágyakozna, mint én.

Végtömeg: 51,5 kg/113,5 font

Maria:

Őszintén szólva nem biztos, hogy abbahagyom. Nem annyira a fogyásról, de könnyebbnek érzem magam, és reggelre több energiám van. Azt hiszem, folytatom a tervet, de néhány nap talán nem leszek ilyen szigorú.