Oroszországi látogatás - 2. rész - Szentpétervár/Novoszibirszk (2016. augusztus)

oroszországi

• A bejegyzés szerzője:earthymamacado
  • Publikálva: 2016. augusztus 18
  • Post kategória:Nemzetközi/Utazás/utazási tekercs

Oroszország 1. részem folytatásaként a lista következő két városa Szentpétervár és Novoszibirszk (szülővárosom!). Hadd kezdjem azzal, hogy Szentpétervár volt a kedvenc városom az Oroszország turnén! Sokkal kisebb város, mint Moszkva, és tele van gyönyörű építészettel és érdekes történelemmel. Minden turnén, ahol részt vettünk, azt mondták, hogy ritka az eső, de itt 3 napot szinte nem esett!

A járatunk este volt, és a repülőtérről vettünk egy Uber-t (igen, az Uber is itt volt!). Ez volt az egyetlen alkalom, hogy ömlött, és kissé nehéz volt megtalálni az AirBNB lakásunkat (az utalási linkem használatával 30 dollárt spórolhatunk meg az első foglaláskor), miközben egy kis esőkabáttal és a nagy ’ol hátizsákjainkkal futottunk át az esőn. Miután mégis megtaláltuk, tökéletes volt!

Hamarosan megtudtam, hogy ez Szentpétervár egyik legjobb helyén található, közvetlenül a Palota tér mellett, ahol nagyjából minden esemény megtörténik. A lakás az utca csak egy részén található, és nagyon biztonságban érezte magát. Ráadásul nagyon tágas volt, és a fürdőszobában szauna volt - győzelem!

Elég későn értünk be, majd nekivágtunk egy élelmiszerboltnak, miközben még mindig szitált. Az első helyen, ahol bejártunk, nem volt friss gyümölcs vagy zöldség. A másodikban nem volt friss gyümölcs és zöldség, és amikor megkérdeztem, hol találhatom őket, azt mondták, hogy "nem vagyok biztos a közelben található helyeken". Nagy. Tehát sétáltunk egy kicsit, majd találtunk egy élelmiszerboltot, ahol korlátozott mennyiségű gyümölcs és zöldség volt. Nem volt hatalmas a választék, és nem minden tűnt frissnek, de hát - étel volt. Meglepetésemre valójában különféle húskonzervek voltak tartósítószer nélkül. Minden füstölt húsuk tartalmazott adalékokat, így végül kaptam egy doboz calamari-t. Ezt a sertéshús-konzervet is lefényképeztem. Hozzávalók: sertés, hagyma, só, babérlevél, fekete bors. A kapott tintahalban csak só és víz volt.

Kedves tintahalajom mellett kaptam egy kis salátát és uborkát. Mindezt házi balzsamba áztattam, hogy elrejtsem a kedves ízeket. Nem, ez semmilyen szempontból nem volt az utazásom csillagétkezése, de megcsinálta a feladatot, hogy reggelig tartson. Megjegyzés: egy doboz beszerzése iszonyatos ötlet volt, mielőtt ellenőriztük volna, hogy van-e jó konzervnyitó. Nem volt, és ez a calamari juice mindenhol véget ért. Vidám estére készült.

Másnap reggel felébredtünk, és ingyenes túrát terveztünk. Ez a túra a Palota téren találkozott, így csak néhány lépésre az ajtónktól - igen, kényelem! Ettem egy Epic bárot és néhány őszinte Jackson édesburgonya chipset reggelire. Az ingyenes turné hasonló volt a moszkvai turnéhoz - a turné egy részét a társaság többi turnéjának népszerűsítésére szánták, de mégis jó információkat tartalmazott, és lehetővé tette számunkra, hogy megismerkedjünk a várossal.!

A túra után az első állomásunk az ebéd volt. Elmentünk a „Marketplace” nevű helyre (amelynek nyilvánvalóan Moszkvában is van helye) a fő utcán, és biztonságosan ehettem a salátabárjukból. Kaptam egy salátát, amely káposztából, uborkából, retekből, sárgarépából, céklából, valamint füstölt és párolt lazacból állt. Saját EVO-t használtam, és ez a saláta nagyon kielégítő volt. A bónusz az a hely, ahol ez a hely tökéletes, hogy üljön és nézze az embereket! Ez megint egy cafeteria/büfé stílusú szolgáltatás volt, és a salátabár része az első - tehát készen kell állnia! Van egy sor grill része is, amely úgy nézett ki, hogy biztonságos lehet enni. A párolt lazac a meleg étkezés területén volt.

Miután befejeztük az ebédet, a következő állomásunk a Megváltónk temploma volt a kiömlött véren. Ez egy templom, amelyet múzeumká alakítottak, így nincs szükség arra, hogy a hölgyek betakarják a fejüket. Elég gyors bemenni és megnézni - gyönyörű!

Utána átsétáltunk a Szent Issac-székesegyházhoz, hogy rájöjjünk, hogy „szünetben vannak” a jegyértékesítésben. Ahelyett, hogy álltunk volna és vártunk volna, elhatároztuk, hogy elmegyünk az Orosz Néprajzi Múzeumba. Ez a múzeum bemutatja az orosz emberek különböző régióinak életmódját. Sajnos nagyon kevés angolbarát - ezért korlátozott fordítást biztosítottam férjem számára. Azt hiszem, sokkal jobban élveztük volna ezt a múzeumot, ha lenne egy angol útmutatónk.

Utána átsétáltunk a jól ismert élelmiszerboltba, ahol azt hittem, képes leszek néhány jó élelmiszert vásárolni az Eliseyev Emporium néven. Kiderült azonban, hogy inkább importáruk és kávézók szaküzlete. Hűvös hely volt sétálni, de nem érdemes elindulni. Sajnos nem láttam semmit, amiben jól éreztem magam, amikor ott ettem.

E piac után visszasétáltunk az otthon irányába, és egy Cafe Brynza nevű étterembe lendültünk, mert a férjem nagyon szeretett volna egy „chebureket” (hagyományosan hússal töltött tésztát - amolyan, mint egy empanada). Mindig rosszul érzi magát, ha ott ülök étel nélkül (bár nem is bánom), ezért káposztasalátát rendeltem. Nagyon jó íze volt, bár aznap este csak egy kicsit távol éreztem magam, és valószínűleg nem enném megint.

Utána meglátogattunk még néhány élelmiszerboltot, hogy friss gyümölcsöket és zöldségeket, valamint füstölt halakat keressünk. Végül vettem egy kis retket, zöldhagymát és füstölt lazacot (csak darabjaik voltak, fel nem vágva). Vettem néhány „xolodet” -t is, ami olyan, mint a csontleves - de egyszerűen nem tudtam megenni. Gyerekként nem tetszett, és ez nem volt más. A „xolodets” összetevői a „húsleves (víz, zselatin, só, fokhagyma, tartósítószer), főtt sertéshús, fekete bors. Láttam néhány fagyasztott és friss cukkinit is, és sajnálom, hogy nem vettem néhányat a mikrohullámú sütőben való melegítéshez. Készítettem egy képet pisztrángról (форель) és lazacról (семгa vagy лосось) is - referenciaként, hogy meg lehessen különböztetni a kettőt. A lazacnak sokkal több íze van! Az összetevők listájának körülbelül így kell kinéznie: „состав: рыба, соль” - valójában több képet készítettem az összetevők listájáról és márkáiról összehasonlítás céljából, de a telefonom megette ezeket a képeket, és nincsenek sehol 🙁

Estém abból állt, hogy retket, zöldhagymát és lazacot rágcsáltam néhány saját harapnivalóval együtt.

Másnap reggel korán ébredtünk, hogy elinduljunk az előre lefoglalt Peterhof Tourunkra, amelyet a Sputnikon keresztül foglaltunk. Ezen a weboldalon angol túrák is rendelkezésre állnak, ha előre szeretne foglalni. Véletlenül lefoglaltam egy orosz turnét, ami megnehezítette férjemet, és mivel ilyen gyorsan beszéltek, még nekem is kissé nehéz volt lépést tartanom. Egy dolgot meg kell jegyezni, hogy Szentpéterváron vannak olyan emberek, akik készen állnak arra, hogy orosz vagy angol nyelvű turnéra jelentkezzenek - ezért azt szeretném, ha ezt nem előre lefoglaltuk volna. Ennek ellenére nem sajnálom, hogy részt vettem, és úgy gondolom, hogy ezt önállóan vagy egy turnén keresztül kötelező látni. Kedvenc részem a kert volt, nem a múzeum, és az ingyenes idegenvezetőnk megemlítette, hogy valamilyen gyorshajóval csak a szökőkutakig lehet eljutni. Gyönyörű hely! Valahogy azt kívánom, hogy ha a Nevsky Prospect mentén sétál, akkor biztosan megtalálja a módját, hogy eljuthasson Peterhofba.

A Peterhof turné körülbelül 9-3-ig tartott, a szállítással együtt. Utána elmentünk egy csodálatos ételt enni a Garden Cafe-ba. Volt nálam fokhagymában és rozmaringban pácolt bárányborda, bazsalikom-menta pesto szósszal, a szokásos mártás helyett (a bazsalikom-menta szószt egy lazacos tányéron észrevették). Rendeltem mellé salátát is, és a pesto egy részét felhasználtam rajta az extra íz érdekében. Olyan jó volt és elég olcsó. Valahogy azt kívánom, hogy egy második adagot rendeltem volna, hogy másnap reggelizhessek.

Az étkezés után „otthonunk” mellett jártunk, majd a Mariinsky Színház felé vettük az irányt, hogy megnézzük a Hattyúk tava balettját. Ha olyan oroszországi városokba megy, ahol jelenleg balettbemutatók vannak - JEGYEKET SZEREZZEN. Meglehetősen olcsók és nagy etnikai tapasztalatok. Megvettem a legolcsóbb jegyeket a harmadik szinten, és kevesebb mint 15 dollárt fizettem jegyenként, hogy profi szintű balettet nézhessek. Erősen ajánlott!

A balett után eredetileg azt terveztük, hogy hazamegyünk, összecsomagolunk, majd hajnali 1: 30-kor megnézzük a vonóhidakat - ehelyett azonban úgy döntöttünk, hogy józanul elmegyünk, és késő este körbejárjuk Szentpétervárot, majd hazamegyünk csomagolni és aludni . Nagyon jó volt látni a várost a tömeg nélkül, és a látnivalók nagyon szépek voltak! Megfigyeltünk pár cicamunkást is. Igen, ezek szövetségileg alkalmazott macskák, és körülbelül 50 van belőlük! Éjfél közelébe voltunk, és a város nagyon élénk volt az élő zenével és a helyiek lógtak - biztonságban érezték magukat.

Az esti sétánk során végre találtam egy legális iszlám boltot.

Ki akartam emelni egy fontos különbséget is a víz vásárlásakor - szikrázó (газированная) és nem szikrázó (негазированной).

És mutasson egy füstölt/sózott lazac mintát olyan összetevőkkel, amelyeket nem szeretne! (консервант Е - 211)

Másnap reggel összecsomagoltuk a táskáinkat, és szerencsére otthagyhattuk őket aznapi lakásban, amíg készen álltunk a repülőtérre! Siettünk a Péter és Pál erődhöz, hogy megpróbáljuk elérni az ágyút, mielőtt naponta délben kilövik - majdnem elkészítettük, legalábbis a talajon voltunk. Körbejártuk a környéket, és a tetején pótoltuk Szentpétervár panorámáját is. Odafelé haladtunk a legmesszebb metró Admiralteyskaya metróállomásra is, ami nagyon klassz volt!

A Péter és Pál erődben történt kalandjaink után visszasétáltunk a Szent Issac-székesegyházhoz, mivel az első napon nem értünk oda. Ha csak egy székesegyházat látogat meg, akkor valószínűleg ezt választanám, mert lehet felül és belül is felmenni. Ez tulajdonképpen az egyetlen magaslat, amely feljut Szentpéterváron, mert a város minden épületet alacsonyan tart, és semmi sem építhető magasra! Megjegyzés: kitértünk a város egyetlen aktív ortodox templomához, a kazanyi székesegyházhoz is, de ott kép nem engedélyezett! Szabadon be lehet lépni, és a fejvédőhöz szükséges a gals, és nincs szükség fejfedélre a férfiak számára.

A nap ezen a pontján éhesek voltunk, és átsétáltunk a Mansarda étterembe egy gyors linnerért. Kint ültünk, mert valahogy úgy gondoltam, hogy a szabadban jobb lesz a kilátás, míg a valóságban belülről nyílik kilátás a Szent Issac-székesegyházra. Nem is hatott meg a drága ételük és a segítőkész személyzetük - ezért egy tenger gyümölcsei salátát rendeltem öntet nélkül, saját EVO-t és némi citromlevet használtam fel. Rendben volt, de nem érte meg az árát, és nem tartott tele. Azok az előző napi báránybordák voltak az egyetlen gondolataim az étkezés során.

Mellékjegyzet - SZERETEM, hogyan vannak az orosz menük képei!

Utána reménykedtünk abban, hogy eljutunk az Ermitázsba, amely 6-kor zár, de nyilvánvalóan felhagynak az emberek 5-ös beengedésével - és ezt a határidőt körülbelül 5 perccel túlléptük. Mivel kb. 6: 30-kor nem kellett elindulnunk a repülőtér felé, találtam egy másik, valóban fantasztikus élelmiszerboltot nektek, valószínűleg az utazás legjobbjának.

[wpvideo dse5RYHw]

Ezzel véget értünk Szentpéterváron töltött időnk, és a móka kedvéért 39 mérföldet gyalogoltunk!

Novoszibirszkba tartó járatunk egyik napról a másikra volt, és az éjszaka nagy részét repülés közben töltöttük. Mivel éhes voltam a kis tenger gyümölcsei salátám után, csak falatoztam, ami megvolt.

A következő állomás Novoszibirszk volt, hogy megnézzem a majdnem 91 éves babyskámat! Ez volt az utazás kulcsfontosságú része, és a legtöbbet a konyhaasztalnál ülve, beszélgetve és evve töltötték. Nagymamám étellel fogadott minket - ha ismersz orosz babyskákat, SZERETNEK bárkit megetetni, ami a látókörébe kerül. Anyukám figyelmeztette az étrendi korlátozásomra, ezért készített nekem húspogácsát, savanyú káposztát és serpenyőben sült cukkinit.

Ezután körbeültünk, fecsegtünk és ittunk teát (a Paleo golyóimat a sütik és a saját teazsákom helyett használtam!)

Az orosz Visa-val regisztrálni kell az utazás egy pontján. Mivel személyes meghívó vízumunk volt, elmentünk regisztrálni a nagymamámhoz. Utána meglátogattuk kedvenc gyümölcs- és zöldségállványát, hogy készítsünk finom nyári gyümölcsöt! PS. ezek a különféle állványok rengeteg gyümölcsöt és zöldséget kínálnak az egész városban.

Ezen a ponton több lógás és evés történt. Ooooo igen. Orosz borsht 🙂

Másnap elvittem a férjemet a régi dachámhoz. Oroszországban sok embernek van otthona a városban és otthona vidéken, ahol nyáron laknak, és jellemzően sok gyümölcsöt és zöldséget termesztenek. Meg akartam mutatni a férjemnek, hol töltöttem a nyaraimat! Ahhoz, hogy odaérj, körülbelül egy órát kell vonattal menni, majd további 30 percig túrázni. A vasútállomáson az emberek általában eladják árujukat - ezért vettem egy hatalmas cukkinit! Hoztam néhány lazackonzervet, fekete olajbogyót és édesburgonya chipset is, hogy a nap folyamán átfogjon. Közben a férjemnek volt néhány „piroshki” a nagymamámtól, és vett egy kis fagyit. Férjem felismerése ezen az úton: "ez a legtávolabb van valaha attól, hogy bárki beszéljen angolul". Igen, igaz állítás.

Utána elvittem a férjemet a „Rinokba”, hátha találok gyerekkorom bogyóit. Sajnos a kedvenc „jimalistám” már nem volt a szezonban, de kaptam málnát, áfonyát, egreset, meggyet és fekete ribizlit. Aznap este inkább babyskámmal és bogyós étkezéssel lógtam!