Glutén- és tejmentes italok maradása Olaszországban

Adatvédelem és sütik

Ez a webhely sütiket használ. A folytatással elfogadja azok használatát. További információ, beleértve a sütik kezelését is.

glutén

Amikor az emberek Olaszországra gondolnak, az egyik első dolog, amire valószínűleg gondolnak (Róma, Velence, Firenze stb. Után), az az étel.

Ha olyan vagy, mint én, és tudatában kell lenned annak, amit eszel (különösen a glutént és a tejterméket), akkor kissé félhet attól, hogy Olaszországba utazol és kint étkezel - ó, hello, pizza, tészta és zselé! Általában utazáskor szeretek valahol egy konyhában tartózkodni, hogy naponta legalább egy-két ételt tudjak főzni. Tehát magam is kissé ideges voltam a három hetes nászút miatt, amikor szállodákban fogunk megszállni (nem konyha látható). De az Olaszország körüli utazás egy életre szóló álomút volt, és elhatároztam, hogy működni fog. És tudod mit? Nem volt túl nehéz eligazodni az étrendi korlátozásaim között.

Három helyen szálltunk meg - Malcesine-ben a Garda-tóban, Rómában, majd Sorrentóban.

Reggeli

Szerencsénk volt, hogy minden szállodában svédasztalos reggelit biztosítottak. A reggeli Malcesine-ben (Hotel Castello) nem volt csodálatos. A szokásos reggeli viteldíjak mellett (gabonafélék, kenyerek, sütemények, palacsinták, amelyeket nem eszem) voltak friss gyümölcsök, különféle tojások (keményre főtt, rántott, omlett, sültek), saláta, széles választék húsok, sőt garnélarákok! Nagyon sokféle külön csomagolt gluténmentes termék volt, például kenyér, biscotti, kenyérrúd, müzli és frissen készített sütemény is. Az egyik kínált kenyér nemcsak glutén-, hanem tej- és tojásmentes is volt! Míg általában elkerülöm a gluténmentes termékeket, mivel általában eléggé feldolgozottak, a gluténmentes/tejmentes kenyér egy része megvolt, és lenyűgözött!

Míg a svédasztalos reggeli a sorrentói szállodában meglehetősen hasonló volt, de nem is olyan jó (a gluténmentes kínálat fehér kenyérből és kekszből állt), a római szálloda reggelije nem volt nagyszerű (konzerv gyümölcsök!). Szerencsére volt egy NaturaSi egészséges élelmiszerbolt épp az út mellett az ottani szállodától, ahol organikus gyümölcsöket, kókuszdió joghurtot, kókusztejet és néhány menet közbeni snacket vehettem fel. Mivel szobánkban volt egy mini hűtőszekrény, ott hagyhattam a joghurtot és a tejet, ami hasznos volt. Róma környékén számos ilyen egészséges élelmiszerbolt található, így ha ilyet keres, akkor remek lehetőség.

A Garda-tóban vagy a Sorrento-ban nem találkoztam egyetlen egészséges élelmiszerboltral sem, de a szupermarketekben sokféle friss termék, gluténmentes termék és tej alternatívája volt, például mandula, rizs és kókuszdió. Sorrento főterén volt egy gyógyszertár (Farmacia Farfalla), ahol valójában egy szabad részleg volt tele glutén-, tej- és cukormentes termékekkel, valamint egészséges harapnivalókkal, így sikerült néhány dolgot felvenni ott is.

Az ebéd többnyire salátákból állt - akár egy kávézóban, akár a helyi szupermarketben vásárolva. A legtöbb helyen szendvicseket vagy pizzákat kínált ebédre és egy kis saláta választékot, de ezek közül sok nem volt glutén- és tejmentes, így én az ebédeket találtam a legnehezebb étkezésnek. Az étkezés során a legbiztonságosabb lehetőségeket a tonhal saláták, kisebb módosítással, a sonka és a dinnye jelentették. Meglepődtem, hogy sok menüben nem kínálnak csirkesalátát, azonban találtam egy kedves helyet Malcesine-ben (Osteria Santo Cielo), ahol finom grillezett csirke és narancs saláta volt. Saját szupermarketekből készült salátáim általában egy tál levélből, uborkából, olajbogyóból és olívaolajból, proszuttóval vagy konzervezett szardíniaval vagy makrélával készültek. És azokon a napokon, amikor kint voltunk, harapnivalók voltak nálam, például gyümölcs, gyümölcs- és kókuszrudak, vagy beugrottam egy csemegeboltba, és kaptam néhány friss szelet sonkát. A rivai Gelateria Cristallo sokféle gluténmentes pizzát, tésztát és szendvicset, valamint vegetáriánus és vegán ételeket, valamint zöld leveket és turmixokat kínált.

Vacsora

A vacsora glutén- és tejmentes fogyasztása valóban jó volt. Sok étterem allergén menüjével rendelkezett, a várakozó személyzet pedig általában nagyon jól beszélt angolul. Hús/hal és egyébként két zöldséges lány vagyok, ezért általában a grillezett halat vagy húst választottam (a sült valószínűleg problémát jelenthet, mivel hajlamosak lisztbe rakni cuccokat) mellé grillezett zöldségeket vagy vegyes salátát. De MINDIG azt mondtam a várakozó személyzetnek, hogy glutén és tejtermék intoleráns vagyok. Sokat használtam a „senza glutént és a senza lattosio-t”, hátha nem értik teljesen az angol nyelvemet ! Túl sokszor szúrtam már meg egy olyan menüvel, amely nem magyarázza el megfelelően, mi van egy ételben.

A legtöbb étterem nagyon hasonló menüvel rendelkezett, ugyanazokkal az ételekkel - antipasti, első fogás (tészta), második fogás (hús/hal), pizza, köretek és desszertek, és kiválaszthatja, amit szeretne (azaz nem nem kell első ÉS második tanfolyamot rendelni).

Gluténmentes pizzát és tésztát könnyű megtalálni, mivel a legtöbb étterem kínálta. Amit nehéznek találtam, az volt, hogy gluténmentes pizzát vagy tésztát kaptam, amely tejmentes és paradicsommentes volt, így általában nem választottam ezt a lehetőséget, és ragaszkodtam a halamhoz/húsomhoz és a zöldséghez. De szerettem volna kipróbálni a tésztát, miközben Olaszországban tartózkodtam, így amikor megláttam egy éttermet Sorrentóban, amely gluténmentesnek hirdette magát a tábláin, arra gondoltam, hogy ez lehet a hely. Azt mondták, hogy az étteremben készítettek saját gluténmentes tésztát, én pedig az étlapon találtam tej- és paradicsommentes opciót (citrom, bazsalikom és zöld olajbogyó), így ezzel együtt. EPIC bukás volt! A szósz gloopy és olajos volt, és egyáltalán nem tűnt étvágygerjesztőnek. Körülbelül negyedét ettem meg, és úgy döntöttem, hogy otthagyom. Sajnos másnap elég beteg voltam. Szeretném azt gondolni, hogy a szósz volt az, ami nem értett egyet velem, de utam során esélyem sem volt más gluténmentes tésztaételre.

Éttermek a Garda-tóban:

Hotel Castello Malcesine-ben (lehet, hogy a kedvenc vacsoránk volt, amely magában foglalta a mennydörgést és a villámot a tó felett)
Ristorante Italia da Nikolas (kétszer jártunk itt - a grillezett lazacszelet nagyon jó volt, és a tónál nagyon jó volt enni)
A La Pace étterem és az Osteria Al Vecchio (5), ahol a grillezett oktupust fogyasztottam.
Bár Pizzeria Da Pedro (grillezett kardhalam és polentám volt).

Éttermek Rómában:

Brillo (2) a Spanyol lépcső közelében - klassz étterem a bevásárló utca mellett. Volt bárányborda lilahagymás lekvárral - finom.
TED Homár és hamburgerek (6) Pratiban, a Vatikán közelében - Amikor valami másra vágytunk, nem csak olasz ételekre. Volt egy burgerem leveleken salátával.
Cul Du Sac (7) a Piazza Navona közelében - Egy igazi hagyományos olasz étterem, ahol lazacot és zöldséget főztem papírban. Megéri a várakozást.
La Soffitta Renovatio (4) a Prati kerületben - proszutóval és zsályával borított borjúhúsom volt, amelyet mindenképpen megpróbálok majd otthon megismételni, mivel olyan finom volt.

Éttermek Sorrento-ban:

Ristorante L'Abate (1) a főtér mellett - volt grillezett tintahal, ami nagyon szép volt, de a főtt zöldséget életének egy hüvelykén belül megfőzték!
Ristorante O’Murzill. Gyönyörű, apró kis étterem vörös és fehér kockás terítővel és nagyszerű ügyfélszolgálattal. Annyira megtetszett, hogy kétszer is jártunk. Egyszer volt a bárányborda, másodszor pedig grillezett hal. De ami a legjobban tetszett, az a grillezett zöldség volt, amelyet tökéletesen elkészítettek egy kis gyógynövény és fokhagyma segítségével. Szóval olyan jó!
Da Gigino étterem (3). Egy másik hely, ahova kétszer is jártunk. Saját gluténmentes tekercseket készítettek, amelyek még mindig forrók voltak, amikor hozzám értek. Volt egyszer sült csirke, majd a következőben grillezett hal és saláta. Az étteremnek saját szakácskönyve van, és látom, miért.
Le Grazie. Valószínűleg a legjobb grillezett lazac volt az egész út során. Ropogós, de nem száraz.
Ristorante O’Parrucchiano. Kint ettünk a teraszon a citromfák és a tündérlámpák alatt. Szuper csinos. A bárány és a brokkoli virágosok mellett döntöttem. Jobban szerettem a romantikus légkört, mint az ételt, de nem volt rossz.

Gelato

Nem tudtam túltenni magam azon, hogy mennyi zselés bolt van, és hogy az emberek reggel, délben és éjjel ették. A legtöbb helyen tejmentes opciót kínáltak, de nem mindegyiket, ezért feltétlenül megkérdeztem. A tejmentes opciók általában gyümölcs alapú ízek vagy néha étcsokoládé ízek voltak. Nagyjából megvolt az utazás minden napján (amikor Rómában voltam ...). Néhány kedvenc helyem a következő volt:

Cento Per Cento Malcesine-ben, közvetlenül a kastély mellett. Nekik is volt vegán kínálatuk, és este 11-ig maradtak nyitva.

Rómában a Wonderful Ice Cream (2) nagyszerű volt, a veronai Grom pedig csodálatos. A Grom-nak van üzlethelyisége Olaszország egész területén, és valójában nemzetközi viszonylatban is. Remek étlapot kínálnak az intoleranciában szenvedők számára. Kaptam oda az áfonyaszorbetet, és olyan érzésem volt, mintha csak fagyasztott áfonyát ettem volna - olyan jó!

Sorrentóban szerettem a díjnyertes Raki-t (3), és látom miért, a csodálatos választékot kínáló Gelateria Primavera-t (5) és a We Love Puro-t (4).

Tehát a kinti étkezés Olaszországban sokkal könnyebb volt, mint vártam. Míg enyhítettem néhány szokásos korlátozásomat, és ettem olyan ételeket, amelyekből nem sokat ettem otthon (például éjjeli zöldségeket, dióféléket, gluténmentes termékeket és tejmentes zselét stb.), Mégis ragaszkodhattam a gluténmentes és tejtermék viszonylag könnyedén. Megtanultam, hogy valószínűleg egyes ételeket sokkal jobban tolerálok, mint korábban, és hogy inkább tolerancia küszöbértéket alkalmazhatok (lehet, de nem sok). Nagyon örülök, hogy megcsináltam a Crohn-műtétet, amikor nem, nem hiszem, hogy annyira élveztem volna a nászút.