Gluténmentes Oroszországban Gluténmentes Globetrotter®

Gluténmentes barátom, Kathleen Davis nemrég férjével Oroszországba utazott. Megkérdeztem tőle, hogy szeretne-e visszajelzést adni a webhelyre tett útjáról, és izgatott-e a lehetőség miatt. Szeretek megismerni, hogyan készülnek fel mások gluténmentes utazásaikra. Érdekes volt látni azt is, hogy Oroszországban, amint azt Csehországban tapasztaltam, az emberek reggelire zöldséget esznek. Lehet, hogy az amerikaiaknak világi szomszédaik barátságos nyomdokaiba kellene lépniük. Kérjük, élvezze Kathleen közreműködését oroszországi utazásaival kapcsolatban.

gluténmentes

без клейковины = Gluténmentes

Oroszország - gyönyörű, ritka, gazdag, más hangzású nyelvet beszél, mint sok más ország, amelyen utaztunk. Oroszország részben Ázsia, részben Európa. Vajon enni tudnék-e Oroszországban, mint cöliákia, akinek „problémái vannak”, gondoltam? IGEN. A gluténmentes az utazás csak egy másik aspektusa, ahogyan nézzük.

2011. májusban férjemmel a Trafalgar Toursszal utaztunk Oroszország 10 legnagyobb városának 3-ba, Szentpétervárra, Novgorodba és Moszkvába. Korábbi kalandjaink során számos európai országot és várost élveztünk. Oroszország valamilyen oknál fogva kissé idegenebbnek, egzotikusabbnak és másnak tűnt, mint Ázsia vagy Európa. Talán a félelmemet hideg története, a szegénységről szóló mesék, a súlyos körülmények és a biztonság okozta. Nem ismertem ezt az országot, amely 11 időzónát ölelt fel. Csak néhány olyan embert ismerek, aki járt Oroszországban, és nem nagyon ismertem annak ételeit, nyelvét vagy szokásait. Mint minden utazásunk, elkötelezzük magunkat, úgy tervezzük, hogy teljes mértékben értékeljük az egész kalandot. Oroszország sem lenne másként.

Alapszabályi kérdések - Néhány egészségügyi probléma az, hogy vagyok:

1 - Celiac; a férjem nem az. Az ünnepek nem azt jelentik, hogy kihagytam a diétát, mivel sokkal jobban érzem magam és funkcionálok, ha nem fogyasztok mérget. Ez a glutén-felvétel. Dictionary.com körmök diéta „különleges ételválaszték, különösen az ember fizikai állapotának javítására vagy egy betegség megelőzésére vagy kezelésére tervezett vagy felírt”. A diéta az egészség erősítése, nem pedig nélkülözés. A gluténmentes lehetővé teszi számomra, hogy a legjobb teljesítményhez szükséges üzemanyagot a testembe töltsem. A lelkes gluténmentes étrend fenntartása elengedhetetlen a jóléthez.

2 - Laktóz intoleráns. A laktáz tabletta szükség esetén működik.

3 - Éberen kerüli a GERD-t - gastoesophagealis reflux betegséget okozó ételeket. http://www.webmd.com/heartburn-gerd/features/top-10-heartburn-foods?page=2. Nincs sült étel, zsíros étel, hagyma, fokhagyma, savas vagy citrusfélék, koffein, alkohol, menta, erős fűszeres (ez nem jelenti gyógynövényeket és fűszereket), szénsavas italok vagy csokoládé. Félénken elárulom, hogy ismertem, hogy alkalmanként nagyon jó étcsokoládét kínálok.

4 - Vegetáriánus. Egyszerűen úgy érzem, hogy nem eszem húst, de lesz egy kis mennyiségű hal- vagy csirkefehérje, ha nincs más választás, és különben étkezés nélkül mennék.

Az interneten kutattam azokat a városokat, ahol a lisztérzékenység-csoportok tartózkodnak - Szentpétervár, Novgorod és Moszkva. A szentpétervári támogató csoport oldala megnyugtató volt, tele volt információkkal - http://celiac.spb.ru. E-mailt küldtem Irena Romanovskaya-nak, a szentpétervári cöliákia társadalom elnökének - irena.romanovska (at) gmail (dot) com. Erin Smith Gluténmentes Globetrotterje felsorolja Szentpétervár oroszországi oldalát. Oroszországban megtudtam, hogy néhány ételkifejezést másként értelmeznek, mint az Egyesült Államokban, például a tésztát és a hús nélküli kifejezést. Irena oldala volt a leghasznosabb, tudta ezt előre. Ez a webhely orosz és angol gluténmentes magyarázatokat tartalmaz, amelyeket a gluténmentes szükségletek kiszolgálásához kell átadni. A gluténmentességet úgy fejezik ki, hogy nem tartalmazzák a „…« mooka, psheneetsa, khleb, sukharee »kifejezést, ami oroszul„ búza, kenyér és liszt ”jelent.”

Fordítási oldalakat használtam, és a Trafalgar útmutatónk Alla orosz szavakat írt ki zöldségekre és egyéb kifejezéseket, amelyekre szükségem volt az étrend magyarázatához. Ez könnyű volt. Egyszerűen fogalmazva, IGEN/DA alá tettem, amit akartam, és a NEM/NET alá, amit nem. Azt mondtam, hogy nagyon köszönöm/Spaseebo balshoye gyakran

Kinyomtattam a saját diétás kártyáimat, így minden aggály egyetlen kompakt formában szerepelt. Számos kiváló online gluténmentes (és más) segédanyag létezik, amelyek a leghasznosabbak és könnyen megtalálhatók gluténmentes kártyák keresésével vagy a választás elkerülésével.

Utazáskor külön borítékokat csomagolok vízbe csomagolt tonhalból, néhány energiadarabból, granolából (amely reggelire és harapnivalóra duplázik), diót, koffeinmentes teát és dara. Minden nap 2 fehérjét, teászsákot és 2 rágcsálnivalót hordozok, hogy útközben növeljem az étkezéseket. Soha nem lehet tudni, hogy mit lehet enni vagy inni, amikor és hol áll meg a túrabusz, amikor éhes vagy, a levegőben vagy a repülőtéren, vagy bárhol a kettő között. Kicsi mélyedést tettem az utazási rejtekhelyemen, mivel az étel bőséges volt, és primitív művészeti képességemmel (vagy annak hiányával) a kommunikáció még könnyebb volt.

A szentpétervári Holiday Inn Moskovskye Vorota-ban szálltunk meg. A svédasztalos reggeli kedves és bőséges volt. Mindig mutassa meg a GF kártyát. Miután megérkezésünk előtt e-mailt küldött a 3 szállodának, nem számítottam sokat, mivel válaszaik szerint nem rendelkeznek „gluténmentes állomásokkal”. A Holiday Inn e-mailben elküldött válasza szerint zöldségfélék közül választhatnék, és nem kínálnak semmi glutén- vagy laktózmentes terméket. Zöldség reggelire? Igen, és a legszebb zöldségek és gyümölcsök sokféle változata, akire számíthat. Sárgarépa, uborka, paradicsom, kapribogyó, olajbogyó, válogatott zöldek, mindenféle paprika és friss élelmiszerek, káposzta, hagyma, sajtok, húsok, megrendelésre elkészített tojások, zabpehely, gabonafélék, kenyér, aszalt szilva, sárgabarack, mazsola, szeletelt friss gyümölcs, gyümölcslé és még sok más. Engedtem egy vegetáriánus reggelit, kerülve a glutént, és minden nap teljesen elégedetten távoztam.

A novgorodi Park Inn ritkább, de megfelelő volt. Óvatosan választottam a büféjükből, miután bemutattam a kártyáimat az ebédlő házigazdájának, és rendben kaptam, hogy biztonságosan vacsorázhatok. A moszkvai Marriott Tverskaya, a Tverskaya Ulitsa központi átjárón, a városban a Kreml és a Vörös tér felől, orosz császárnéként bánt velem. A Marriott valóban nagyszerű stílusú volt, és gluténmentes süteményekkel, kenyérrel, aprósüteményekkel, gabonafélékkel, koffeinmentes teákkal és kávékkal, gyümölcsökkel, sajtokkal és ropogós zöldségekkel kényeztettem a reggelit. A gluténmentes vacsora gyönyörű és ízléses volt. Lenyűgöztek minket, és legnagyobb örömmel hallották a bókjainkat, hogy mindegyikük mennyire jól teljesített. Élvezettel itt ismét biztonságban vacsorázhatnánk.

Úgy tűnt, hogy ezek az orosz városok és az utazási útvonalunk mentén tartózkodók nem ismerik a gluténmentes előkészítést, tálalást és eljárásokat, de hajlandók vegetáriánus ételeket szolgálni. Több helyen vállat vontak, jelezve, hogy nem tudnak kötelezni. Szerencsére ezek voltak a kisebbség. Az étkezőkártyáimmal, egy mosollyal, egy elbűvölő pozitív hozzáállással és az idegenvezető előzetes beavatkozásával felvértezve, hogy megmagyarázzam az étrendemet, amikor tömegesen vacsoráztunk, én is boldogultam, mint mindenki más, talán még jobban is. Leginkább akkor, amikor az általunk meglátogatott helyek megtudták, hogy gluténérzékeny és vegetáriánus vagyok, felajánlották, hogy csak rizst szolgálnak fel, a legapróbb zöldségfélével vagy burgonyával. Egy kis erőfeszítésbe került a lemez javítása, de megérte a fáradságot. Néhány önálló étkezéshez a közeli piacon válogattunk ételeket, tapas stílusban. Finom. A piaci szerverek és a felügyelők tűntek fel a legkívánatosabbnak, hogy segítsenek nekünk a kiválasztásban. Bólintottak egyetértéssel, ellenőrizték a tartalmat és mosolyogtak, amikor rámutattunk a választásunkra és megmutattuk a kártyát. A szentpétervári szálloda közelében egy kis étterem rizottója nagylelkű volt és a legjobb, amit kaptam. A Gum moszkvai áruházában mesés kávézó található, nagyon kedvező árakon és nagy változatossággal. Egyikünk sem csalódott.

Tanács? Ne féljen kreativitástól. A kis füzetembe képeket rajzoltam egy étteremben, hogy gombát és sajtot adjak hozzá. Megállapítottam, hogy ha nem számítasz kenyérre, akkor bőséges a gluténmentes választék. Minden esetben megmutattam a diétakártyákat a főembernek és a szervereinknek, és kérdéseket tettem fel, amíg meg nem voltam elégedve. Minden alkalommal tisztázták az eljárást a kiszolgáló személyzettel és a séffel, mielőtt leültettek volna minket. Nem szórakoztató-e az élet, ha megkapod, amire vágysz és amire szükséged van?

Jövőre Izlandra foglaltunk. Ennek szórakozásnak kellene lennie!