Hogyan kell enni halat Franciaországban

élet

Franciaországban, amikor a halételekről van szó, akkor jól meg lehet mutatni a halat, az egész halat, és semmi mást, csak a halat - ha tudod, hogyan kell kicsontozni a főtt halat a la asztalon, az jó helyzetben lesz!

Franciaország sok szempontból még mindig hagyományos ország. Noha az aktívan vallásos polgárok száma kevesebb lehet, mint az elmúlt években, még mindig nem szokatlan a halak pénteki kiszolgálása. Nem volt szokatlan az én házamban sem. Olasz-amerikai családban nőttem fel, tengerész ősökkel, valamint egy apával és nagyapával, akik gyakran vittek minket horgászni. A makréla megsütése vagy grillezése, a Bluefish vagy a Bonita bizonyára nem volt új számomra. De kedves anyám és nagymamám mindig kitisztította és kicsontozta a napi fogást.

Franciaországban nem. Egy év alatt Franciaországban minden péntek este a háziasszonyom elkészített egy hagyományos halvacsorát. Mindig finom volt. De örömöm elkerülhetetlenül csillapodott a fulladástól való félelemmel. Madame általában még mindig nem tartotta a fejét, de a halat kicsontozták. Emlékszem, hogy óvatosan a számhoz tettem a villát, és nagyon óvatosan és finoman rágtam, hogy azonosítsam az esetleges hibás kis csontokat. Azt hiszem, Madame egyszerűen úgy találta ezt a rettentő tudatlanságot, mint az amerikai módszerek alacsonyabbrendűségének újabb bizonyítékát, de az év végére megtanultam, hogyan kell finomítani a halat kicsontozni.

Mindez villámgyorsan visszatért hozzám tavaly év végén, amikor elvittem lányomat és unokahúgomat Chartier Bouillonhoz vacsorázni. Hideg és esős volt Párizsban. Szerencsénk volt, hogy a rohanás megkezdése elõtt kaptunk asztalt, várakozás nélkül. Szokásunk szerint volt egy vicces, vicces pincérünk, akinek napi munkával kellett volna foglalkoznia stand up képregényként. Pedig jól vigyázott ránk. Visszaültünk, ittunk a borunkból, és megkóstoltuk az előételeket (kéksajtos endívia, egyszerű és kiválóan finom). Megbarátkoztunk a mellettünk lévő asztallal és lefordítottuk nekik a menüt. Aztán jöttek az ételeink. A pincér büszkén tett elém egy tányért egy nagy mosolygós halakkal. Hirtelen ideges voltam. Rendeltem a daurade vagy aranyozott fejű keszeget, és megfeledkeztem az egész hal szokásos francia bemutatásáról! Először igazán megértettem az „üvegszemű” kifejezést. Az a hal közvetlenül engem bámult, bármennyire is igyekeztem félrenézni.

A büszkeségem és az amerikaié volt a tét. Nem akadozhattam a lányaim, a mellettünk lévő asztal és legfőképpen a pincérünk előtt! Évtizedes kiképzésem átvette a hatalmam, és egy pillanat alatt eszembe jutott a trükk, amikor kulturált módon kicsontoztam egy halat az asztalnál. Ne aggódj; nem nehéz. Óvatosan félbevágtam a halakat vízszintesen, és óvatosan kifordítottam a felső felét. Ezt azonban ne egy ázsiai étteremben tegye; balszerencsének számít. Csak pelyhesse le a felső húst, hogy leleplezze a csontokat. Halkésem és villámmal megtaláltam a központi csontot vagy a „csigolyát”, gondosan kiemelve az egész csontvázat, majd külön a „borda ketrecét”. A válság megoldódott; vacsora, finom. Csontozás után személyes döntés, hogy a fejet és a farkat le kell-e vágni; sokan azt gondolják, hogy a fej a legjobb húst tartalmazza.

Gyakoroljon otthon néhányszor, hogy amikor Franciaországban tartózkodik, ne habozzon rendelni egy egész halat, vagy ne ijedjen meg, ha elé kerül. Jó étkezést és barátaidnak is lenyűgözni fogsz.