Mielőtt folytatná.

A HuffPost ma az Oath család része. Az EU adatvédelmi törvényei miatt - nekünk (Oath), szállítóinknak és partnereinknek az Ön beleegyezésére van szükségünk ahhoz, hogy sütiket állítsunk be az eszközön, és adatokat gyűjtsünk az Oath termékek és szolgáltatások használatáról. Az Oath felhasználja az adatokat, hogy jobban megértse érdeklődését, releváns tapasztalatokat és személyre szabott hirdetéseket adjon az Oath termékekről (és egyes esetekben a partner termékekről). Tudjon meg többet az adatfelhasználásunkról és a választásról itt.

lanka

Ha azt mondanám, kirándulni megyek Srí Lanka-i ayurvédikus szállodába, és azt tervezem, hogy lefogyok öt kilót, leszállok a Sweet 'n Low-ról és megtanulom meditálni - mindezt csak egy hét alatt -, akkor valószínűleg azt mondanád "nehéz döntés." De pontosan ezt tettem az Ayurveda Paragonnál Srí Lanka délnyugati partján, korábban Ceylon néven. Mostanáig nem kerültem nyilvánosságra ezzel a hírrel, mert meg akartam győződni arról, hogy "ragaszkodnak-e"; végül is rengetegszer felhagytam a mesterséges édesítőszerekkel, leadtam és visszahoztam a mindenütt jelen lévő öt fontot, és soha nem tudtam meditálni.

Két hónapja vagyok otthon a Paragon-ból, és még mindig le vagyok maradva a mesterséges édesítőszerektől, megtartottam a súlyt, és minden reggel felébredek és meditálok. Még mindig nem tudom elhinni, főleg, hogy a Srí Lankai ájurvédikus tapasztalatok nem szerepeltek a kívánságlistámon. Nem is hallottam volna az Ayurveda Paragonról, ha barátom, Shelby (aki háromszor járt ott) nem mondaná tovább, mennyire változik és olcsó az élet.

Az ár, mondta, magában foglalta az összes étkezést, a napi kétórás masszázskezeléseket (személyenként személyre szabva), az akupunktúrás kezeléseket, az ayurvédikus orvoslátogatásokat és a kulturális kirándulásokat - mindezt csak 2300 dollárért 14 éjszakás csomagért. Ez napi 164 dollár volt. Egy nap? Ha két terapeuta két órán át masszírozna NYC-ben, ez önmagában 500 dollárba kerülne, plusz tipp). De bármennyire is csábítóan hangzott, Srí Lanka 18 órás repülésre volt, így kizártam. Ezután Vietnámba küldtek megbízást, amely magában foglalta hét szállodában való tartózkodásomat és hét város meglátogatását mindössze 14 nap alatt. Kimerültem, csak gondolkodtam rajta, és akkor gondoltam, miért ne fejezném be az utat Srí Lanka-i ayurvédikus helyen? A járat csak néhány órára volt Ho Si Minh-várostól, és egy hétig pihenhettem anélkül, hogy szállodát kellett volna cserélnem.

Tehát itt voltam az Ayurveda Paragonnál, egy hatalmas terasszal rendelkező szobában, amely az Indiai-óceánra néz. Dr. Buddhike, az ayurvédikus orvos a nyelvemre nézett, megkapta a pulzusomat, és arra a következtetésre jutott, hogy a dózám (testtípusom) Pitta/Vatha. Megkérdezte a céljaimat, amiket mondtam, hogy lefogyjak, leszálljak Sweet 'n Low-ról és megnyugodjak. A legtöbb ember szerinte két-három hétre jön. Nem maradhatnék tovább egy hétnél? Nem, nem tudtam megváltoztatni a repülést, de talán minden reggel szuper hosszú távot tudtam megtenni. Nem kellett volna futnom - mondta. Tudtam úszni és jógázni, de futni nem. Nyugodtnak kellett lennem. Mit? Szinte minden nap futok! Minden étkezés előtt gyógynövényes tablettákat adott, nyugtatva a bájitalt lefekvés előtt, és azt mondta, hogy napi kétórás négykezes masszázst fogok végezni, amelyet citromfürdő követ. Legalábbis ez jól hangzott.

A 8000 éves múltra visszatekintő ájurvéda szanszkritul azt jelenti, hogy "az élet tudománya", és abban különbözik a nyugati orvostudománytól, hogy inkább egy betegség okát, mintsem annak hatásait kezeli. Az ájurvéda a természeten alapszik, és a különféle ételek különböző betegségeket gyógyítanak. A diétám leves és gyümölcs volt minden étkezéshez (beleértve a reggelit is), plusz rizs és zöldség ebédre, a fő étkezésem. Meditációval kellett kezdenem a napot, és naponta két liter vizet kellett innom.

Az étel finom volt és frissen főtt. Minden étkezésnél más leves volt: tök, csirke, zeller vagy zöldség. A büféasztalon gőzölgő forró tálak főtt banánvirágokkal, fehér retek curry mártással, uborka kókusztejben és baba padlizsán volt. Csirke, hal, hús és rengeteg friss gyümölcs volt, beleértve a mangót, a papayát, a csillaggyümölcsöt és a licsihez hasonló rambutánt. Nincs kávé, de ihatnék Pitta és Vatha teát.

Minden nap megérkeztem a kezelésemre azzal a szaronggal, amit adtak nekem (az enyémet megtartani), ültem a lábmosónak, majd lefeküdtem egy fából készült asztalra, amelynek "lepedője" óriási pálmafa levél volt, mivel a a terapeuták forró, illatos gyógynövényzsákokat dörzsöltek az arcomra, aromás olajokba vágtak és tandemben dolgoztak a csomóim kigyúrásában. Utána elvezettek egy szobába, ahol egy kőből álló kád volt, forró vízzel, valamint citromszeletekkel, virágokkal, kókuszdarabokkal, gyógynövényekkel és különféle olajokkal - mindezt fogyás céljából.

Soha nem voltam jó a jóga légzésre vonatkozó utasítások betartásában, ezért elmentem egy Pranayana órára, és megtanultam, hogy a jóga egyszerűen felkészülés a meditációra. Nem kellett kényelmetlen lótuszhelyzetben ülnöm, egy párnát tereltem és térdeltem, sokkal kényelmesebb. Másnap reggel a párnámat vittem a teraszomra, és hallgattam az óceán hangját, miközben nyugodtan ültem gondolkodás nélkül jó hat percig.

Kezdetben annyira kimerült voltam, alig tudtam úszni egy kört; de nem érdekelt, mert csak két nap alatt már leadtam 1,5 kilót. Harmadik napra visszatért az energiaszintem, és húsz kört úsztam meg, anélkül, hogy erre gondoltam volna. Aztán végigsétáltam a tengerparton, és néztem, ahogy egy horgász daruszerűen ült egy oszlopon a vízben.

A harmadik napon elmentem a havi teliholdi ünnepségre néhány vendéggel egy közeli templomba. Harminc falusival, köztük kuncogó gyermekeikkel együtt hatalmas kört képeztünk, és kézről kézre adtuk a lángoló olajlámpákat és a virágcsomókat. Ezután körbe ültünk egy kántáló szerzetes körül, aki áldási húrot kötött minden csuklónk köré. Különösen áldottnak éreztem magam, mert másnap reggel megmértem magam és 3,5 fontot fogytam. Felugrottam egy új barát motorkerékpárjának hátuljára, és a rizsföldek mellett elmentünk egy 1200 éves templomba, hogy felmásszunk 120 lépcsőn, és megnézzük Buddha szobrait és ábrázolásait. Öt napra már lejártam a rutint: meditálni, jóga, strand, ebéd, kezelés, vacsora, előadás, ágy.

Utolsó napom, lemértem magam, hogy felfedezzem, lefogytam hat kilót. Az ünneplés érdekében üzleti osztályra frissítettem az Emirates A380-as járatomat New Yorkba. Igaz, a két Srí Lanka-i terapeutám nem volt a fedélzeten, de volt egy masszázsülésem; és nem volt esti ayurvédikus előadás, de több mint 1200 csatorna közül választhattam a 17 hüvelykes digitális tévékészülékemen. És bár éjszaka nem hallottam a hullámok csapódását a parton, legalább az ülésem kényelmes lakássá alakult át ágy és nem volt gondom elaludni.És hidd el vagy sem, másnap reggel, amikor felébredtem, a párnámra térdeltem, lehunytam a szemem és meditáltam.