Az ebédidő szabályai

Nemrégiben kaptam egy e-mailt egy olvasótól, amelyben megkérdeztem, hogy „lehúzhatom-e a függönyt” arról, hogyan kezelem az ebédidőt. Szeretek témakéréseket kapni az olvasóktól, de ezt a szóválasztást kissé furcsának találtam. Olyan érzésem támadt, mintha rejtegetnék valamit. Biztosítom, hogy nem vagyok az.

Látom azonban, hogy úgy tűnhet, mintha megpróbálnék valamiféle illúziót kelteni, hogy a gyerekeim mindent megesznek és szeretnek. Nem teszik. Lehet, hogy néhányan arra a következtetésre jutottak, hogy a gyerekeimnek meg kell enniük minden egyes dolgot, amit itt felteszek. Nem teszik. Talán feltételezed, hogy csak egészséges ételeket választok a gyerekeim számára. Néha igen, néha nem. A választásaim korántsem tökéletesek, de igyekszem a lehető legjobban táplálni őket.

Tehát gyere be. Üdvözöljük az étkezőasztalunkon. Így tesszük a dolgokat.

hogy mindent

Amikor Meghan csecsemő és kisgyermek volt, rengeteg könyvet olvastam a gyermekek etetéséről és táplálkozásáról. Természetesen első anyukaként aggódtam, hogy mindent „helyesen” csinálok. Az egyik szerző ötlete, amelyet megpróbáltam a legjobban utánozni, Ellyn Satter volt. Olyan egyszerűnek és egyértelműnek hangoztatta.

Dióhéjban filozófiája az, hogy a szülők döntenek arról, hogy mit és mikor esznek a gyerekek, a gyerekek döntenek arról, mennyit fognak enni. Filozófiája szerint csak egy ételt kell elkészíteni vacsorára (nincs rövid megrendelés), mindig tegyen a tányérjára legalább egy olyan dolgot, amelyet a gyermek szeret, és soha, soha nem kényszeríti a gyermeket bármilyen okból többet enni, főleg, hogy ne kapjon desszertet. Még arról is beszél, hogy a desszertet közvetlenül a vacsorával szolgálják fel.

Tehát egy ideig próbáltam Meghannel, és végül egy hároméves gyereknél kötöttem ki, aki nem evett zöldséget. Megadtam neki a választási lehetőséget, és úgy döntött, hogy nem eszi meg őket. Bízz bennem. Minden ebédnél és vacsoránál zöldségek voltak előtte, de nem volt kénytelen enni. Stresszes voltam.

Végül ki kellett próbálnom a saját módszeremet, amelyet úgy neveztem el, hogy Egyél több zöldséget, hogy újra megeszem őket, mint fiatalabb kisgyermekként. Ez működött, és meggyőzött arról, hogy abbahagyhatom az aggodalmat a dolgok helyes elvégzése miatt, és csak követhetem az ösztöneimet.

Gyors előrejutás a mai napra, és a vacsoraasztalunkon Meghan 6 éves és 3 éves Luke szerepel. A vacsoraidőre vonatkozó szabályaink abból alakultak ki, hogy mit olvastam ki az ottani szakértőktől, de főleg az én és Tim ösztöneitől, hogy mi fog működni nekünk. Biztos vagyok benne, hogy a szakértők egy része megvizsgálná, hogyan kezeljük az étkezést, és van néhány tanácsuk arra, hogy mit kell változtatnunk. Néha azonban az ösztönök alapján cselekvő szülők a legjobb szakértők.

A gyerekeim teljesen normális gyerekek. Néha nagyon jól esznek, és büszke vagyok rájuk. Máskor csak nem, és én az asztalra akarom csapni a fejem. Vannak olyan gyerekek, akik a sushit szeretve születtek, és bármit megennének, amit elé teszel. A gyerekeim nem ilyen típusúak. Dolgoznom kell azért, hogy új dolgokat próbálkozzanak és kedveljenek.

Ez elvezet minket az étkezési szabályokhoz. Szabályoknak hívom őket, mert ez egy kényelmes szó, de valójában inkább irányelvek, egyfajta útmutató.

1. Az asztalnál mindig együtt eszünk vacsorát.

Ezt csináljuk minden este. Néha ez azt jelenti, hogy az uzsonna és a vacsora ideje változni kell a tevékenységek miatt, de szinte mindig dolgozom, hogy együtt vacsorázhassunk. Örülök, hogy most kezdtük el ezt a szokást, amíg a gyerekek fiatalok, mert úgy gondolom, hogy idősebb korukban ez megkönnyíti a megerősítést.

2. Meg kell enned, amit készítettem neked vacsorára - nem azért kelek fel, hogy valami mást szerezzek neked.

Ezt úgy értem, hogy ha valamit teszek Meghan elé, akkor nem tudja azt mondani: "Ma este nem enni akarok, hanem _____."

Ez nem azt jelenti, hogy a gyerekek mindig pontosan ugyanazt eszik, mint mi. Tiszteletben tartom személyes preferenciáikat, és megpróbálom szem előtt tartani őket, amikor elkészítem a vacsorát, miközben mindig megpróbálom bővíteni őket.

Ennek leggyakoribb példája akcióban az, hogy a gyerekek esznek egy dekonstruált változatot. Vegyük ezt a gyors és egyszerű csirke tök chilit. Tim és én egy tálba kaptuk a chilit, a gyerekek a babot, a csirkét és a paprikát egy tányérra, külön-külön. Bátorítom őket, hogy egyenek olyan dolgokat, amelyek összekevertek, azzal, hogy apró adagot adok nekik az étkezésből, ahogy én készítettem, de ez nagyon hosszú folyamat, mivel nagyon nem akarják. Meghan ezen a ponton sokkal nyitottabb az új dolgok kipróbálására, mint Luke, de még mindig nagyon habozik kipróbálni az összekevert ételeket.

Ha dekonstruálok egy vacsorát a gyerekeknek, és vannak olyan részek, amelyek annyira nem fognak tetszeni nekik, teszek valamit a tányérjukra az étkezés kerekítéséhez, például néhány extra babot vagy sajtot. Általában csak valami, amit megfoghatok és hozzáadhatok a tányérjukhoz, nem pedig valami, ami túl sok munkát jelentene számomra.

Néha olyasmit akarok készíteni, ami abszolút tudom, hogy a gyerekeknek nem fog tetszeni, és ezt nem lehet dekonstruálni. Például a gyerekeim nem szeretik a tésztát. Ez tragédia, mondom neked! A tészta nagyjából a kedvenc dolgom a földön, ezért egyszerűen lemondok a tésztaevésről vacsorára, mert a gyerekeim nem szeretik? Dehogy.

Ha olyan tésztát tálalok, amelyet nem tudok dekonstruálni, például ezt a 30 perc Skillet Lasagna-t, akkor a gyerekek általában kapnak valamit, ami már elkészült, például maradékot.

3. Házunkban nincs Tiszta Tányér Klub.

Nem kényszerítem a gyerekeimet, hogy egyék meg minden ételüket. Megpróbálom őket megtanítani abbahagyni az étkezést, ha elégedettek, nem vannak túlzsúfolva. Ez sok felnőtt számára nehéz készség. (Magam is néha!) Gyakran kérdezem: "Úgy érzi a gyomrod, hogy elég volt?" Trükkös egyensúly megteremtése. Egyrészt az elhízás nagy problémát jelent, és a gyermekkori elhízás jelenleg történelmileg magas szinten van. Másrészt az étkezési rendellenességek is gyakoriak. Csak azt akarom, hogy gyermekeim egészséges kapcsolatban legyenek az étellel, és megtanulják megérteni testüket, és hogyan reagáljanak az éhség szintjére. Nem hiszem, hogy arra kényszeríteném őket, hogy tisztítsák meg a tányérjaikat, ez a cél elérésében segít.

Tudják, hogy akár kitakarítják a tányérjukat, akár ott hagyják az ételt, vacsora után 10 perccel nem fognak elindulni a kamrába, hogy uzsonnát ragadjanak. Általában elég korai vacsorát eszünk, ezért lefekvés előtt megengedem az uzsonnát, de vacsora és lefekvés között nem kapnak harapnivalót.

4. Kóstoljon meg mindent.

…. Ha elér egy bizonyos kort. Egyelőre nem követeljük Luke-tól, hogy mindent megkóstoljon, de bátorítjuk. Meghan mindent megkóstol a tányérján. Sokáig ez küzdelem volt, de most általában könnyű. Tudja, hogy nem kényszerítem rá, hogy mindent megegyen, ezért a kóstolás biztonságos tevékenység. Legtöbbször mindent megesz, amit szolgálok neki. Vannak bizonyos dolgok, amelyeket egyszerűen nem szeret, ezért megesz egy falatot, és azt mondja: "Nem, köszönöm."

A kisgyermekek egészen más labdajátékok, és Luke-ot eltalálják. Néhány este mindent kiadás nélkül eszik meg, másnap este megnézi kedvenc ételeit, és egy falatot sem eszik meg. Amikor körülbelül 3 1/2 vagy 4 éves lesz, megköveteljük, hogy mindent megkóstoljon.

5. Ha nem eszel (vagy nagyon keveset) vacsorát, akkor nem kap valami mást uzsonnára.

Említettem, hogy megengedem, hogy a gyerekeim lefekvés előtt uzsonnázzanak. Este is mindig éhes vagyok, ezért megértem, hogy valószínűleg az anyagcserém van, és valóban éhesnek érzik magam 2-3 órával a vacsora után. Ha nem esznek vacsorát, vagy nagyon keveset fogyasztanak belőle, akkor a vacsorát megtakarítom, és lefekvés előtt nekik tálalom. Ez megakadályozza őket abban, hogy ne hagyják ki a vacsorát, mert tudják, hogy kibírják az uzsonna idejéig. Meghan-nal ez már ritkán fordul elő; Nem emlékszem utoljára.

Luke-nál gyakrabban fordul elő. Valójában csak tegnap este történt. Viccelődtem Timnek, hogy olyan, mint egy oroszlán. Tegnapelőtt megette az egész vacsoráját, és néhány másodperc és harmad volt. Ez elég volt ahhoz, hogy látszólag másnapra visszatartsa. Miután tegnap este csak néhány falatot gyümölcsből evett vacsorára, vacsora maradékát felkínálták falatozáshoz lefekvés előtt, és nem volt hajlandó. Remekül lefeküdt és átaludta az éjszakát, úgyhogy azt hiszem, tényleg nem volt annyira éhes.

6. Minden étkezéskor zöldséget és gyümölcsöt eszünk.

Ez minden ebédre és vacsorára igaz. Bárcsak mondhatnám, hogy zöldségeket is kínálok nekik reggelire, de nem teszem. Ha valamilyen oknál fogva elfelejtem a gyümölcsöt ebédidőben, Meghan gyorsan emlékeztet engem: "Várj - hol van a gyümölcs?" Ha minden étkezésnél gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak, biztos lehet benne, hogy naponta elegen vannak belőlük. Dolgozom azon is, hogy minden étkezés alkalmával különböző zöldségeket és gyümölcsöket kínáljak napról napra, így jó változatosságot kapnak.

7. Mindig a szokásainkat alkalmazzuk.

A modor nagyon fontos számomra, ezért nagyon hangsúlyozom őket. A gyerekek nem csak a modort tanulják meg automatikusan. Újra és újra meg kell erősítenünk őket. Tehát minden alkalommal, amikor egyikük azt mondja: "Több vízre van szükségem!" a válaszunk: "Hogyan kérdezed?" Összhangban vagyunk a modor követelményével, ezért ezen a ponton jónak mondják, hogy kérem és köszönöm, anélkül, hogy a legtöbb időt felszólítanák.

Ebédidőben a modor túlmutat azon, hogy kérem és köszönöm. Azt sem hagyom, hogy azt mondják: „Yucky!” az általuk fogyasztott ételről. Emlékeztetem őket, hogy fáj az érzéseim, amikor ezt mondják valamiről, amit előkészítettem nekik, és kérem, mondják csak: "Nem köszönöm." Rengeteg emlékeztető van erről.

Emellett étkezés közben mindannyian az asztalnál maradunk, és nem hagyjuk, hogy az ételükkel játszanak.

Remélem, hogy azzal, hogy otthon modort követelnek, természetesen ugyanazokat a szokásokat használják az iskolában, amikor ebédelnek, vagy amikor egy barátjuknál esznek.

Nem hiszem, hogy létezik egy mindenki számára megfelelő étkezési szabályrendszer, amely minden család számára megfelelő lesz. A munka ütemezése szinte lehetetlenné teheti mindenki számára, hogy együtt üljenek a vacsoránál. Vannak, akik szigorúbbak lehetnek, mint én, és egyszerűen megkövetelik gyermekeiktől, hogy egyék meg az elkészített ételt (például a tésztaételeket, amiket tudom, hogy a gyerekeim nem szeretik), bármi is. Ez a családom számára működik.

Összességében elégedett vagyok az ebédidővel. Szeretném, ha a gyerekeim boldogan megennék minden falat ételt, amit elé tettem? Természetesen. De azt is tudom, hogy ez nem reális elvárás. Lehet, hogy öt év múlva egészen más ebédidő-szabályokat fogok írni. Egyelőre ezt csináljuk. Remélem, ha megosztom veletek, ötleteket vagy beszélgetéseket váltunk ki, ha nem elégedett azzal, hogy jelenleg hogyan néz ki az ebédidő.