Csak egy hónapig ettem házilag készített ételt, egészségesebbnek éreztem magam, pénzt takarítottam meg, és jobb szakács lettem

Habár rendszeresen főzök magamnak, mégis szoktam étkezni vagy rendelni hetente többször - és azon kezdtem gondolkodni, hogy mi is történne pontosan, ha abbahagynám.

csak

Tehát annak ellenére, hogy semmiképpen sem vagyok profi szakács, kihívtam magam, hogy 31 napig csak otthoni ételeket egyek.

Így történt, amikor egy hónapig abbahagytam az éttermek étkezését és a kivitel megrendelését.

Az első hét a legnehezebbnek bizonyult

A hét elején már hiányoltam azokat a reggeliket és ebédeket, amelyeket általában élelmiszer-teherautóktól kapok munkatársaimmal.

Ahelyett, hogy megkóstoltam volna azokat a fogd és menj reggelit, úgy döntöttem, hogy elkészítek egy nagy adag házi teljes kiőrlésű banán-csokoládé-chips muffint, amelyet megosztottam néhány kollégámmal.

Annak ellenére, hogy szép az étteremből kilépni az irodából, mégis értelmes érzés volt megosztani valamit, amit a semmiből készítettem a barátaimmal. Bizonyos szempontból egészségesebb volt az is, ha reggel kezdtem valamivel, amit készítettem, mert tudtam, hogy mely összetevők vannak benne.

A megmaradt muffint a fagyasztóban tároltam, és végül elegem volt ahhoz, hogy két hétig eltartson - ez hatalmas étkezési siker volt számomra, és izgatott voltam, hogy ennyi kész reggelit fogyaszthattam.

A hét folyamán egyszerű ebédeket választottam, amelyeket gyorsan össze tudtam dobni és munkába hozhattam. Az első héten spenótot, mozzarellát, olívabogyót, szárított paradicsomot, sót, borsot, balzsamecetet és krutont tartalmazó salátákat fogyasztottam (amelyeket állott kovászos kenyérből készítettem).

Ez nagyon finom volt néhány napig, de a hét végére megtanultam, hogy a hónap hátralévő részére át kell állítanom a napi ebédet, különben unatkoznak az ízlelőbimbóim.

A vacsoráim ötletesebbek voltak. Ezen a héten kipróbáltam néhány fekete bab tésztát, amelyet házi paradicsomszószhoz és ugyanahhoz az ebédhez készített salátához párosítottam. Telt volt, és azt tapasztaltam, hogy az ízes paradicsomszósz elkészítése nagyjából olyan egyszerű, mint egy korsó megvétele az élelmiszerboltból.

Az egyik kedvenc étkezésem a héten (és az egész hónapban) egy zöldséges pogácsa sajttal és paradicsommal, valamint egy görög joghurttal, tanyasiöntettel és bivalymártással felvert tejszínes kombinációja volt.

Az étkezés igazi csillagai azonban a sült zöldségkrumplik voltak, amelyeket zöldbab, kaliforniai paprika és cukkini felhasználásával készíthettem el, amelyek rossz útra indultak.

Ez az étkezés olyan finom volt, és örültem, hogy csökkenteni tudtam az élelmiszer-pazarlást azáltal, hogy elhasznált zöldségeket úgy használtam fel, ahogy még soha nem gondoltam volna.

A második héten egyensúlyban voltam a könnyű ételekkel és a bevont receptekkel

Tudtam, hogy a kísérlet folyamán szem előtt kell tartanom az alapanyagokat és a recepteket, mert eláraszt a munka, és kevés időm lesz főzni.

Szerencsére a reggelimről már gondoskodtak a fagyasztott banán-csokoládé-chips muffinok miatt. Sajnos a héten rosszul lettem, és néhány napra kihagytam az ebédeket, mert szörnyen éreztem magam.

Miután ismét jól voltam, ebédre élveztem néhány teljes kiőrlésű pakolással, vegán krémsajttal, napon szárított paradicsommal, bazsalikommal és spenóttal készült szélkereket.

A második héten az egyik alapvető étkezésem avokádós pirítós volt, mivel ezt a napi munkám után és az esti írás előtt gyorsan elkészíthettem.

Ráadásul órákig kielégített. Itt nem voltak harangok és sípok: csak pirított kovászos kenyér, avokádó, tengeri só, bors és paprikapehely egy kis hőhöz.

A hét végén a barátok meghívtak vacsorára és italra. Annak ellenére, hogy ki akartam menni a lakásomból, és időt töltöttem velük, tudtam, hogy ragaszkodnom kell a célomhoz.

Tehát, mielőtt elindultam volna, elkészítettem a saját étkezésemet. Sajtos "tonhal" tésztát készítettem teljes kiőrlésű csokornyakkendővel, sajttal, növényi tonhalral és borsóval.

Ez egy másik finom étel volt, amelyet gyorsan és egyszerűen össze lehetett dobni, és végül a főétel lett, amit a kihívás végeztével újra és újra elkészítek.

Mire az étterembe értem, egy sör és sok víz mellett döntöttem. Kicsit döbbentem rá, hogy nem élvezem azokat a finom kinézetű ételeket, amelyeket a barátaim rendeltek, de mégis jólesett csatlakozni hozzájuk anélkül, hogy megszakítottam volna ezt a kihívást.

A harmadik héten már nagyon mélyen voltam, és úgy éreztem, magabiztosan tesztelem néhány új főzési és sütési készséget

A kihívás harmadik hetének megkezdéséhez partneremmel úgy döntöttünk, hogy az elkövetkező napokra vasárnapi ételt készítünk. Görög stílusú salátákat akartam készíteni ebédeimhez, ő pedig kipróbálta a saját készítésű pitája készítését - tökéletes párosítás!

Először a konténerek megtöltésével kezdtem el spenótot, banánpaprikát, fetát, falafelet és paradicsomot. Öntetet készítettem úgy, hogy összekevertem görög joghurtot, szárított kaprot, sót és borsot.

Aztán elkészítettük a pitákat. Párom a tészta összekeverésével és kinyújtásával foglalkozott, miközben én voltam a serpenyő megfelelő hőmérsékleten tartása, a tészta olajozása, és a pitának a megforgatása és eltávolítása, amikor az ideális mennyiségű megpirult, buborékos folt volt.

Felszaggattam a piták egy részét, hogy felhasználhassam a salátáimhoz, a többit pedig a mélyhűtőben tároltuk, hogy felhasználhassam a következő néhány hétben. A piták igazán ízesek voltak, és sokkal olcsóbbak voltak, mint amit a boltban vásárolunk.

Ezután készítettem egy adag teljes kiőrlésű citrom-áfonyás muffint, amelyet a feladat utolsó két hetében megettem. Ezek végül még finomabbak voltak, mint a banán-csokoládé-chips fajta.

Teljes kiőrlésű lisztet, görög joghurtot és friss gyümölcsöt készítettem. Csak egy muffin tartott tele és energiával ebédig.

A harmadik hétre készített reggelivel és ebéddel úgy döntöttem, hogy olyan gyors vacsorákat készítek, amelyek eltérnek az általam kipróbált receptektől.

Egyik este egy tálca cukkinit, hagymát és gombát sütöttem a sütőben. Ezt használtam fel a tacókra felaprított sajttal és paradicsommal. Ez volt az egyik kedvenc étkezésem a kihívásból, és még néhányszor elkészítettem a hónap folyamán.

Egy másik este teljes kiőrlésű tésztát és növényi alapú "húsgombócokat" készítettem, rózsaszín mártással feldobva, plusz egy oldalas sauteéd okra. Bár ennek elkészítése csak körülbelül 20 percet vett igénybe, fincsi és kellemes tempóváltás volt a szokásos paradicsom- vagy sajtmártásokhoz képest, amelyeket gyakran tésztával párosítok.

Ebédre ismét egyszerű, de kielégítő étkezésem volt. A fagyasztóban lévő naan tetejét növényi szalonnával, paradicsommal, spenóttal és sajttal töltöttem. Miután kijött a sütőből, megöntöttem görög joghurtos ranch öntettel.

Aztán vacsorára a párom úgy döntött, hogy kiadós ételt készít steakből és házi burgonyapüréből. Nem eszem húst, de máris megkívántam a mártást, hogy párosuljak a krumplival, és nagyon szerettem volna egy kis borsót és limababot is, ezért készítettem egy élelmiszerboltot.

Vacsorára megettem egy nagy tányér limababot, borsót, burgonyapürét és egy hihetetlenül sós gombamártást, amelyet alig várom, hogy megismételhessem ősszel és télen.

Kicsit furcsa választás, de nagyon büszke voltam magamra, hogy ételrendelés helyett az élelmiszerboltba ütöttem, hogy kielégítsem a vágyaimat.

A negyedik hét legjobb része egy házilag készített villásreggeli volt, amely vetekedett azzal, amit általában az éttermekben kapok

Nem volt villásreggelim a kísérlet során, és nagyon szerettem volna megpróbálni újraéleszteni ennek a késő reggeli hétvégi étkezésnek a szórakozását otthon.

Szerencsére a párom egy hihetetlen holland csecsemővel (alapvetően egy öntöttvas serpenyőben sütött nagy, puffadt palacsintával) ment meg a segítségünkre, amelyet helyi baromfi piacunk friss őszibarackjával készítettek.

Az e heti reggelim még mindig citrom-áfonyás muffinokkal voltak borítva, és úgy döntöttem, hogy ebédre vacsora maradékot viszek.

Ebédeimre és vacsoráimra a harmadik héttől még egy kört készítettem a sült zöldséges tacóval, és volt egy tál rizs és zöldség.

Egy különösen lusta éjszakán elmentem a vágott grillezett sajtos szendvicsemmel, mellé egy paradicsomleves és okra, amiből igyekszem a lehető legtöbbet megenni, amíg szezon van.

De a negyedik hét és valószínűleg az egész hónap másik szupersztárja az a szilva torta volt, amelyet felvertem, amikor valami édesre vágytam.

Ritka, szerkesztési vagy írási feladatoktól mentes éjszakával úgy döntöttem, hogy elkészítek egy fűszeres süteményt, amely friss szilva tetejére kerül. Természetesen ez ízlett, de ez is csak egy gyönyörű desszert volt.

Körülbelül 30 képet csaptam le róla, amelyeket másnap büszkén mutattam meg munkatársaimnak.

Úgy éreztem, hogy valóban teljes vagyok a kihívás utolsó napjaiban - elvittem néhány éles főzési készséget, pénzt takarítottam meg, és nagyszerű élményben volt részem

A kihívás utolsó napjaiban valóban megtaláltam a vájatomat. A vacsoráim ezen a ponton gyorsak és finomak voltak - sült zöldségek, növényi alapú fehérje, valamint tészta vagy rizs.

Ezen a héten készítettem néhány teljes kiőrlésű barackos muffint is, hogy végig vigyem a feladat végén és azon túl is - a muffinok most a szokásos reggelim lettek a forgalmas napokra.

Bár bizonyosan sok egyszerű étel elkészítését választottam, mégis lenyűgözött, hogy soha nem barlangoztam el ebben a hónapban, amikor otthon ettem. Még akkor sem rezdültem meg, amikor a barátaim ebédre ütötték az élelmiszer-teherautókat, vagy meghívtak vacsorára és italra.

Ráadásul energikusnak és még egészségesebbnek éreztem magam ennyi friss, helyi gyümölcs és zöldség elfogyasztása miatt, és megtanultam, hogyan lehet olyan gyors ételeket készíteni, amelyek sokkal könnyebbek és őszintén finomabbak, mint a kivitel megrendelése.

Mindig élveztem a főzést, és nem tartok vissza az új receptekkel való kísérletezéstől, de úgy éreztem, hogy a sütési készségem komolyan javult a kihívás alatt.

Gyorsan tudok muffint készíteni, és most már tudom, hogyan lehet bármilyen alkalomra bemutató megállót készíteni. Ha pitára vágyom, bízom benne, hogy otthon készíthetek egy adagot, ahelyett, hogy túlköltekeznék egy kevésbé ízes pitapakig az élelmiszerboltban.

Az otthoni étkezés egyik legnagyobb előnye, hogy pénzt takarítottam meg, hogy izgalmasabb dolgokat kezdjek el, mint a közepes szállítási ételeket, például egy nyaralást.

De ami a legfontosabb: nagyobb bizalmat nyertem a konyhában, és nagy hasznát vettem, és mélyen megbecsültem a nyári bőséges termékeket, amelyeket hiányolni fogok, amikor a citrusfélék és a tök télen eluralkodóvá válnak.