Prágai éttermi áttekintés

mesék

Étel, dicsőséges étel. Erre alapozom utazási tevékenységeim nagy részét, elismerem. A mexikóvárosi főzőtanfolyamtól kezdve az éttermi túrán Berlinben és a Kriol főzésig Belize-ben. Szeretem kipróbálni a helyi ételeket. Nem igazán tudtam, mit várhatok a cseh konyhától, de amikor egy csehországi prágai látogatást terveztem, többet akartam megtudni a cseh ételekről és italokról, így kerestem meg a prágai éttermi túrákat. Az Eating Prague Food Tour felajánlotta, amit kerestem, esti éttermet Prágában, de azzal a plusz bónusszal, hogy a Cseh Köztársaság almaborából, borából és szeszes italaiból mintát vettek. Kapcsolatba kerültem az Eating Europe-val, és nagyon el voltam ragadtatva, amikor meghívtak, hogy csatlakozzam a prágai Evening Food turnéjukhoz.

Prága felfedezése az étkezésen keresztül egy étkezési prágai éttermen

A prágai éttermi étkezésekről

A Prágai étkezés az Eating Europe része, amely Európa számos kulcsfontosságú helyén zajló éttermi túrákra szakosodott társaság. Élelmiszertúrákat is tartanak Rómában, Londonban és Amszterdamban, valamint éttermi túrákat tartanak Prágában. Küldetésük, hogy az embereknek olyan „prágai kulináris élményt nyújtsanak, amelyet hamarosan nem felejtenek el, amikor valódi ételeknek, embereknek és környékeknek teszik ki őket. Küldetésünk, hogy páratlan, nem turisztikai, étellel kapcsolatos élményt nyújtsunk az utazóknak a világ legizgalmasabb városainak fel nem fedezett környezeteiben ”. Nos, ez jól hangzik nekem!

A Prágai étkezés számos élményt kínál Prágában - az eredeti prágai ételtúra klasszikus cseh ételekkel, történelmi éttermekkel és a régi világ varázsával, a kézműves sör és ételkóstoló túra, amely a sörkertekre, bárokra és finom ételekre összpontosít, valamint a prágai főzőtanfolyam ahol megtanulhat gombócokat és más cseh ételeket készíteni egy híressé vált séfnél, valamint a prágai esti éttermet.

Prágai éttermi útmutatónk

Jan idegenvezetőnk nyilván tudta a dolgát. Rengeteg tudással rendelkezett a cseh történelemről, az ételekről és italokról, amelyekből mintát vettünk, valamint rengeteg ajánlással rendelkezett arról, hogy hol kellene még megnézni a várost és Csehország többi részét. Gonosz humorérzéke volt, és bár sok információra volt szükség, szórakoztató és informális módon osztotta meg. Fagypont alatt volt, amikor éttermi túránkat vettük Prágában, így az események kissé rövidebb változatával rendelkeztünk, miközben egyik helyről a másikra haladtunk - a csípős hideg szél azt jelentette, hogy egyikünk sem volt túl kétségbeesett ahhoz, hogy kint legyen!

Étkezési prágai éttermi útmutatónk Jan

Prágai éttermi evés

Nem rontom el a meglepetést azzal, hogy elmondom, hogy pontosan hol jártunk a túrán, hanem a folyó túlsó partján, a kastély közelében indultunk. Szkeptikus voltam a túra itteni megkezdésével kapcsolatban, amikor felmentem az utcán, tele tele ajándéktárgyakkal és trükkös kávézókkal, amelyek forró csokoládét és egyértelműen nem hagyományos trdelník kéménysüteményeket árultak. Azonban kellemesen meglepődtem, amikor megérkeztem a találkozóhelyre, és cseh almaborral, valamint egy tányér finom pácolt hússal, pácolt zöldséggel és sajttal köszöntöttem. Nem ezt vártam a cseh ételektől, egész héten párolt vagy sült húst és gombócot ettem! Jan kifejtette, hogy ez a terület sok olasz befolyással bír az egykor a területen élt olasz nemesektől. A pácolt húsok finom ízűek voltak, a kéksajt krémes és savanykás volt, de nem olyan erős, mint az olasz gorgonzola - úgy tűnik, a csehek kedvelik az enyhébb ízeket.

Miután befejeztük az utolsó sajtot (utálom, hogy az étel elpazarol!), Átmentünk a következő állomásunkhoz, egy étterembe, ahol hagyományos ételeket szolgálnak fel csavarral, beleértve a finom savanyú káposzta levest, amelyet kipróbáltunk. Sűrű és kiadós volt, savanyúsággal, húsos füstölt darabokkal és burgonyával keverve. Briós stílusú zsemlével és tejfölös kavargással tálaltam, majdnem tisztára nyaltam a tálat, de nem fértem be az arcomba! A nagylelkű tulajdonosok hoztak nekünk egy darab csokoládétortát is, amelyet örömmel fogadtunk, és bár kissé aggódtam, hogy nem tudom elkészíteni az összes ételt a túrán, tudtam, hogy jót fogok adni neki!

Az étkezési prágai éttermi túra első állomása - pácolt húsok és sajtok

Prágai Borkóstoló

A Prágai étkezés éttermünk következő állomása egy sarkon lévő borüzlet volt, aminek nagyon örültem. Csehország nagyon jól ismert söréről, de az ország délkeleti részén található Morvaországból származó bor is meglehetősen jó. Sajnos nem gyakran exportálják Csehországon kívülre, mivel a legtöbbet az országban fogyasztják, és a magas adók miatt az Egyesült Királyságban a legtöbb ember tiltólag drága lenne. Három bort kipróbáltunk, egy fehéret, egy rózsát és egy vörösbort, és a borokat sajtokkal, kekszekkel és gyümölcslekvárokkal társítottuk az ízek előhozatalához. Ha esténként megkapja a lehetőséget, hogy kipróbálja a Gala cseh borokat, nagyon ajánlom; kipróbáltuk a 2016-os Chardonnay Hermes fehérbort, ami valóban nagyon visszafogható volt! A rózsa is finom volt, és bár általában nem rajongok a vörösborokért, az egyik, amit kipróbáltunk, könnyű és gyümölcsös volt, és éppen az a vörösbor, amelyet anyukám imád inni.

Cseh borkóstoló Prágában az Eating Prague Food Tour keretében

Miután elfogyasztottunk egy csomó bort, volt egy kis levegőnk, amikor felfedeztük a környéket, és olyan műalkotásokat csodáltunk, mint David Cerny furcsa babaszobrai és az ikonikus John Lennon Wall. Mint mondtam, odakint fagyos volt, így bár jó volt egy kicsit elmenni az eddigi ételektől és italoktól, nem késlekedtünk túl sokáig, és hamarosan elértük a következő állomásunkat.

Rejtett drágakövek Prágában

A szálloda előcsarnokába rejtve magam soha nem merészkedtem volna az utolsó előtti megállónkba. Kívülről kissé ragacsosnak és turista csapdának tűnt, de belül gyönyörűen díszített. Jan elmagyarázta, hogy ez egy családi étterem volt, az anya a konyhában az éttermi konyhát vezeti, mint otthon a sajátját. Tehát minden „szokásos” étkezési szabályt kidobtak az ablakon, és minden ételnek valóban különleges házi íze van. Kipróbáltunk egy cseh gulyást, amely kissé enyhébb, mint a magyar változat, és ez a bizonyos gulyás három különböző hússal készült, és hihetetlen volt. Mostanra már eléggé tele voltam, és nagyon elégedett voltam, miközben egy pohár bort kortyolgattam a gulyásommal. Amikor a prágai éttermi megállóhelyeket választotta, Jan elmondta, hogy több mint száz különféle gulyást kipróbált az egész városban található éttermekben, és ez kétségtelenül a legjobb volt, amelyet kipróbált. Ez azt mutatja, hogy nem mindig lehet megítélni egy könyvet a borítója alapján, vagy az éttermet a jele alapján!

Hagyományos cseh étel csavarral - gulyás étkezési prágai éttermi túránk során

Klasszikus prágai kávézó és hagyományos szellem

Miután megtisztítottuk a tányérjainkat és befejeztük a bort, újra elindultunk a hidegbe, és átmentünk a hídon, hogy visszatérjünk az óvárosba. Gyönyörű kilátás nyílt a folyóra, a kastélyra és arra a területre, ahol éppen voltunk, és miután rövid ideig megálltunk néhány fényképen, folytattuk az estét. Az étkezési prágai éttermet egy prágai intézményben fejeztük be, egy klasszikus kávézóban finom desszertekkel és pimasz emésztővel. Az általunk megkóstolt desszert hasonló volt egy sajttortához, de állaga morzsásabb volt, mint egy szokásos krémes sajttorta, de nem kevésbé ízletes. Vegyes gyümölcsökkel tálalták, és tetejére egy gombóc mandulafagylaltot. Megpróbáltam befejezni, valóban sikerült, de nem tudtam kezelni egy újabb falatot. Rendeltünk emésztőket is, hátha ez segít-e helyet adni a kitömött gyomromnak, de sajnos nem volt jó. Volt egy pár kortyom az emésztésből, a cseh szeszes italból, Becherovkából, egy gyógynövényes italból, amely nem volt az én személyes ízlésem szerint - de a tiszta szeszes ital ritkán!

Sajttorta egy klasszikus prágai kávézóban a prágai éttermi túránkon

Kulináris utat tettem meg Prágában, felfedezve a legjobb cseh ételeket és italokat Prágában. Nem tudtam kezelni egy újabb falatot. A turnén volt egy angol pár is, aki úgy döntött, hogy folytatja az estét, és csatlakozik Janhoz egy koktél mellett az egyik kedvenc bárjában. Én, jóllakva, sör, bor és szeszes italok után némi kábulatban, úgy döntöttem, hogy éjszakának hívom, és egy villamosra ugrottam vissza a hostelembe.

Amit szerettem az Eating Prague Food Tour-ban

Imádtam a különféle ételeket, amiket kipróbáltunk. Volt néhány meglepetés, és nem ettünk egyetlen gombócot sem, ami szép változást hozott a többi étkezéshez képest. Nagyon jó volt kipróbálni a különböző cseh ételeket, és megtudni, hogy a cseh konyha több, mint amit elképzeltem.

A különféle italok, amelyeket megpróbáltunk. Nem iszom sört, ezért gyakran vagyok csalódott, amikor egy éttermi túra során olyan sörkóstolók is szerepelnek, amelyeket nem fogok élvezni. Az Eating Prague Food Tour alkalmával azonban lehetőségünk volt kipróbálni a sört vagy az almabort, három bort, egy másik alkoholos italt a gulyással (én a bort választottam, a másik két vendég egy sötét sört választottunk), és az emésztőszeszet befejezni. Élelmiszertúrákon meglehetősen ritka, hogy ennyi italt tartalmaznak, így ez nagyon jó volt egy olyan bor- és almabarátnak, mint én!

Felfedeztünk egy olyan területet, amelyet úgy gondolok, hogy a legtöbb turista nem látogat meg. Néhány nappal már Prágában jártam, mielőtt részt vettem az Eating Prague Food Tour-on, de nem láttam a legtöbb látogatott helyet. A kastély területe nyilvánvalóan népszerű a látogatók körében, de a fő turisztikai sávtól eltekintve csodálatos, autentikus éttermeket és bárokat találtunk.

A nap utolsó kóstolója - hagyományos cseh ital az Eating Prague Food Tour-on

Bármi, ami nem tetszett?

Az egyetlen dolog, amivel küzdöttem, az a rengeteg információ, amelyet Jan megosztott. Ez egyrészt mesés volt, mivel annyi történelmet ismertetett Prágáról, anekdotákkal és gyermekkorával kapcsolatos személyes történetekkel keverve, amelyeket szerettem, de el kell ismernem, hogy kissé összezavarodtam az összes dátummal és névvel, amelyek a Prága története! Ennek ellenére nem nagyon vagyok képes az információk befogadására, inkább az ételekre koncentráltam, és Prága olyan sok történelemmel rendelkezik, hogy lehetetlen nem bombázni minket információval!

Összességében nagyon élveztem az ételeket, Jan pedig nagyszerű útmutató volt, és nyilvánvalóan nagyon jól tudott a cseh konyháról és Prága történelméről. Ha szeretne kipróbálni egy finom, hiteles cseh ételt, különféle italokkal, és egy szórakoztató, informatív útmutatót, akkor ez mindenképpen a túra az Ön számára!

Az étkezési prágai éttermi árak ára személyenként 84 euró, és további információkért vagy foglaláshoz látogasson el az étkezési prágai weboldalra.

Hol szállhat meg Prágában

A mesés Post Hostel Prágában szálltam meg, vagy rengeteg más hostelt talál Prágában a Hostelworld-en. Ha nagyobb költségvetése van, akkor ellenőrizze a szállodák elérhetőségét Prága óvárosában, hogy közel álljon az akcióhoz, vagy olvassa el ezt a bejegyzést, hogy kiderüljön, hol szállhat meg Prága különböző területein.

Vagy ellenőrizze az opciókat az AirBnB-n. Ha még soha nem használta az Airbnb-t, használja ezt a linket a regisztrációhoz és 30 USD jóváíráshoz, amelyet az első útjára használhat!

Jártál Prágában télen? Szívesen meghallgatom a télen Prágában tennivalókra vonatkozó ajánlásait! Ossza meg megjegyzéseit alább.

Ha utazási biztosítást keres csehországi útjára, kérjen ajánlatot a World Nomads-tól.