Megpróbáltam a nagy reggeli étrendet Itt van, ami történt

próbáltam

Evangeline Howarth

Szerkesztő/Feladva

Oszd meg ezt az oldalt

Ezen a héten kipróbáltam a Nagy Reggeli Diétát. Hadd mondjam el most, hogy ez a fajta étrendem - nincs korlátozva az édességek és keményítők fogyasztása, sőt, ez ösztönzi. Ahogy a neve is mutatja, a nap legnagyobb étele a reggeli. Tehát, bár évek óta azt mondják nekünk, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, valóban segíthet-e a fogyásban?

Mi a nagy reggeli diéta?

Daniela Jakubowicz alkotta meg, ez a diéta azt jelenti, hogy a kalóriák nagy részét reggel eszi meg, majd ebédidőben valamivel kevesebbet, este pedig még kevesebbet. Az ötlet az, hogy az elfogyasztott kalóriákat napközben energiára használja fel - inkább mindet eszi meg, mint közvetlenül lefekvés előtt.

Jakubowicz tanulmányt végzett a nagy reggeli étrend tesztelésére, és lenyűgöző eredményeket talált. Úgy véli, hogy a test természetes ritmusával szinkronban kell étkeznie. Ezek a ritmusok szabályozzák a szervezet hormonszintjét, ami pedig befolyásolja, hogy a szervezet hogyan használja fel a fehérjét és a szénhidrátokat üzemanyagként, és mennyire hatékonyan égeti el a testzsírt. Alapvetően a megfelelő ételek megfelelő időben történő fogyasztása állítólag kevésbé éhesnek érzi magát és csökkenti a szénhidrát utáni vágyat, miközben korlátozza a kalóriákat.

Tehát működik? Jakubowicz egy tanulmányt végzett, amelyben nyolc túlsúlyos nő súlycsökkenését értékelte nyolc hónap alatt, két különböző táplálkozási terv alapján. A vizsgált csoport fele alacsony szénhidráttartalmú étrendet követett kisebb reggelivel, nagyobb ebéddel és még nagyobb vacsorával, amely napi 1100–1400 kalóriát tett ki. A második vizsgálati csoport a nagy reggeli étrendet követte, naponta ugyanannyi kalóriát fogyasztva, mint az első csoport.

Mindkét csoport lefogyott, mivel nagy volt a kalóriadeficit, azonban a nagy reggeliző csoport lényegesen többet fogyott, az éberség javulásáról és a vágyakozás hiányáról számolt be, míg a kis reggeliző csoport sokkal inkább szénhidrátra vágyott.

Te mit eszel?

Napi 1400-1500 kalóriát választottam, kezdve egy 700 kalóriás reggelivel, 500 kalóriás ebéddel és 200-300 kalóriás vacsorával. Az étrend azt ajánlja, hogy reggelire és ebédre fogyassza el a szénhidrátok és a fehérje nagy részét, vacsorára pedig ragaszkodjon a gyümölcsökhöz és a zöldségekhez.

A szokásos rutinom

Az étellel nagyon jó viszonyban vagyok, azonban esténként harcolok a nassolással, és úgy találom, hogy itt hagyom cserben magam, amikor különösen jó akarok lenni. Az esti vágyak visszafogása tökéletes tervnek tűnik számomra, amikor megpróbálok kitartani a kalóriahiány mellett. Szeretem a reggelit is, és soha nem hagyom ki, így a kalóriahiány mindenképpen a legnagyobb kihívás lesz számomra.

Összesen napi 16 mérföldet biciklizek munkába és vissza, így a reggeli biciklizésem után sok fehérjét fogyasztva is érzem, hogy ez felkészít a napra. A kalóriadeficit azért elég nagy, ezért úgy gondolom, hogy ez időnként küzdelem lehet.

Alig több mint egy hétig fogom bevenni ezt a diétát, hátha tudok betartani, de nem vagyok semmilyen drasztikus változáson a testemen - talán csak azért, hogy egy kicsit karcsúbb legyek a nyári vakáció előtt!

Íme egy pillantás arra, hogy mit ettem és hogyan mentem el:

1. nap

Reggeli - 700 kcal

• Zabkása szójatejjel, porított mogyoróvaj, csokoládé földimogyoró vajas flavdrops
  • Seitan kolbász pitta majonézzel és salátával

Nekem volt a zabkása, mielőtt bicikliztem a munkába, majd a pitta, amikor odaértem. Ez sokkal több volt, mint amit általában a munkahelyi biciklizés előtt ettem! Furcsa lesz, ha nem harapok az étkezéseim között - bár ettől nagyon jól éreztem magam.

Ebéd - 500 kcal

• Vegán burrito

Általában körülbelül 11 órakor vagyok éhes - ebédidő előtt. Ma nem voltam fele annyira éhes, mint általában ebédidőben. Nem biztos, hogy kibírom, amíg hazaérek ma este, mivel általában a délutánt falatozom, így ez nehéz lesz.

Vacsora - 200kcal

• Borsó friss fokhagymával és mentával
  • Friss ananász és mangó darabok

Este alacsony szénhidráttartalmú és alacsonyabb fehérjetartalmú opcióra van szükséged, ezért úgy gondolom, hogy éhes leszek, mire lefekszem, és különösen féltékeny vagyok a barátom vacsorájára.

Kicsit éhes voltam, amikor lefeküdtem, de furcsa módon nem vágytam másra a vacsora után, mint általában.

Étkezés után pszichésen küzdök azzal, hogy nem tudok nassolni, ami azt hiszi, hogy még mindig éhes vagyok, amikor nem vagyok - ez ma ebéd és vacsora után történt, de körülbelül 20 perc múlva jóllakottnak éreztem magam, és mintha nem is kellett volna végül is több.

2. nap

• 2 Weetabix mandulatejjel
  • Kávé zabtejjel
  • Szója joghurt és vegyes bogyós gyümölcsök
  • Vegán fehérje keverék (kávé és dió íz) banánnal
  • Mogyoróvaj ízű vegán szénhidráttörő

Éhesen ébredtem ma reggel, de nem olyan mámorosan, mint a korábbi diéták során. Volt a Weetabix a ciklusom előtt dolgozni, a többi pedig az irodába érve. A végére eléggé tele voltam, és az összes étel elkészítése elég nagy küzdelmet jelentett.

Ebéd - 500kcal

Ma közel sem voltam annyira éhes ebédidőben, de ettem még ettem. Még mindig küzdök azzal a ténnyel, hogy mostanáig csak ennyim vannak, de nem annyira, mint tegnap, mint tudom, annyit ettem, hogy haza biciklizhessek.

• Quinoa és edamame saláta

Ma este volt egy kész quinoa és edamame salátám, mivel valami étkezésszerűbbet szerettem volna, de nem volt időm igazán elkészíteni. Nagyon éhes voltam ezen az estén, így vacsora után feltöltöttem egy gyógyteát, amely mintha kihúzta volna az élét.

3. nap

• Fehérje palacsinta

Ma reggel hatalmas halom fehérjés palacsintám volt, zabból, banánból és vegán fehérje keverékből, kávé és dió ízben. Felöntöttem vízzel, banánnal és juharsziruppal kevert mogyoróvajas porral.

A reggelim összekeverésével mindenképpen jobban érzem magam a vacsora hiányában. Szoktam állandóan főzni és sokféle ételt enni, ezért úgy érzem, fontos, hogy ennek egy aspektusát tartsam fent, hogy nyomon lehessek.

• Burrito
  • Harapás torta

Torta napot töltöttünk az irodában, így a legkisebb falatot is ki kellett próbálnom - lenyűgöz az akaraterőm, és ma mindenképpen egy kicsit könnyebbnek találtam.

• Kész saláta

Mexikói rizs, quinoa és avokádó saláta, kb. 200 kcal. Kicsit csaltam az elmúlt éjszakákban, de megígérem, hogy holnap este valóban elkészítek valamit - a reggeli és ebéd elkészítésére is összpontosítottam, így ma este a következő két céklalburgert készítettem elő napok - annyira izgatottak ezek miatt.

4. nap

Reggeli - 700 kcal

• Vegán teljes angol reggeli

Volt kolbászom, pirítósom, gomba, kelkáposzta és bab egy spricc barna barnával - és ezek után még van hely joghurtnak és gyümölcsnek. Ezt egy kis rémálom volt az irodában. Nagyon élvezem az extravagáns reggelit minden reggel, de ez még mindig nem pótolja azt, hogy nem igazán eszem este, mivel akkor van a legtöbb időm ölni.

Ebéd - 500 kcal

• Cékla Burger

Ez a saját receptjeink egyike - 15 perces Bangin ’céklalburgerek - teljesen finomak, és mindenképpen eljutottak a helyszínre. Rájöttem, hogy elég sok kenyerem volt ma, de amúgy is csak ma este lesz zöldség és gyümölcs.

Vacsora - 200kcal

• Sárgarépa és csökkentett zsírtartalmú hummus
  • Ananászdarabok
  • 1 négyzet alakú étcsokoládé

Tudom, hogy nem az a célja, hogy este csokoládét fogyassz, de a barátom feltörte, és ki mondhatott nemet, ugye?

5. nap

Reggeli - 700kcal

• Sült bab, rizs és kelkáposzta
  • Banán és Vegan Blend turmix
  • Szója joghurt és vegyes bogyós gyümölcsök

Ma csináltam egy kis "mit használhatok a szekrényből" reggelit, amikor már kevés volt a friss cucc. A rizs meglepően szép volt! A testem most is hozzászokik, hogy nagyobb étkezéssel kezdje a napot. Pár napig kissé nyugtalan volt.

• Céklalburger

Nagyon élveztem ezt, és a délután nagy részében elégedett voltam. Volt egy fél sütim is, amit valaki behozott, de egész héten jó voltam, és úgy éreztem magam, mint egy péntek délutáni csemege, és mintha őszinte volnék.

• Mikrohullámú rizs

Ez nagyon lusta volt, de péntek este van, és pihenni akartam. Kihúzom a hétvégét, mivel barátaink vannak, és szigorú menetrend szerint étkezünk, nem leszek túl jó házigazda!

6. nap

Szabadon vettem a hétvégét, és készen állok arra, hogy újra erre vállalkozzak. Szombaton kipróbáltam egy bikinit nyaralás céljából, és valóban láttam a hasizmaim különbségét - sokkal jobban láthatóak, mint korábban, és sokkal karcsúbbnak és magabiztosabbnak érzem magam. Ez a diéta eddig jó volt, mivel általában az összes kalóriámat megtakarítom estére, és a végén túl sokat eszem, míg este csak 200 van, ami segített tartani a hiányt - bár azt hiszem, pár százal is meg tudnám tenni több, ha 10 napnál hosszabb ideig csináltam ezt a rengeteg kerékpározás miatt.

Reggeli - 700kcal

• Zabkása szójatejjel, porított mogyoróvajjal és lenmaggal
  • Vegán fehérje keverék (kávé és dió íz), kávé és mandulatej
  • Szója joghurt és bogyók
  • Tea zabtejjel

Tipikus hétfő reggeli koffeinlöket számomra! Ezenkívül az omega-3-ba való csomagolás attól kezdve aggódni, hogy a kalóriahiány befolyásolhatja a táplálkozás sokféleségét, amelyet általában étrendemből kapok, olyan sok zab és lenmag ma.

Ebéd - 500kcal

• Jackfruit thai zöld curry, rizs, babakukorica
  • narancssárga

Úgy érzem, hogy ez körülbelül olyan egészséges, amennyire csak lehet, és szeretném, ha még egy kicsit elkényeztetném magam, de jó volt befejezni az ebédet valami édesen, például gyümölcsön. Nem tart annyira tele, mivel itt határozottan hiányzik egy kis fehérje.

Vacsora - 200kcal

• Borsó friss fokhagymával, szárazon sült csicseriborsóval és paprikával
  • Chai tea

Ez a legjobb esetben is furcsa kombináció volt, és én biztosan nem fogom ezt megint megismételni! Nem tagadhatom, hogy esténként határozottan éhes vagyok, de elfoglaltságom elzárkózik ettől. Éjszaka közepén ébredtem, majd egy ideig nem tudtam aludni, mert annyira éhesnek éreztem magam, de jól voltam, mielőtt lefeküdtem.

7. nap

Reggeli - 700kcal

• Vega kolbász szendvics, barna mártással
  • Szója joghurt vegyes bogyókkal
  • Vegán szénhidráttörő, mogyoróvaj aroma

Ez nagyon magas fehérjetartalmú és szénhidráttartalmú volt, így jó munkát végzett, hogy ebédig jóllakjak.

• Seitan szendvics vegán mustáros majonézzel
  • alma

Ez egy jó étel volt - rengeteg fehérje és szénhidrát szükséges a kerékpározáshoz és a nap végéhez. Szuper finom is - nagy adagokban készítek seitant és lefagyasztom, ami tökéletes egy gyors szendvicshez.

Vacsora - 300kcal

• Butternut tök leves
  • Sárgarépa és hummus

100kcal-val megemeltem a vacsorámat, mivel úgy érzem, hogy túl nagy a hiány, és tényleg megterheli. Volt egy nagy tál vajmogyorós tök leves - végül valami, ami megfelelő étkezésnek érezte magát! És akkor néhány sárgarépa hummussal a befejezéshez.

8. nap

• Weetabix és szójatej
  • Vegán Protein Blend turmix porított mogyoróvajjal, lenmaggal és szójatejjel
  • Csokoládé chia puding

Semmi, mint egy kis desszert a brekkie számára! Jó forrása az omega-3-nak reggelire is.

• Seitan szendvics vegán mustáros majonézzel
  • alma

Mindenképp megszokom ezt az étkezési módot - a testem kezdett nagy ebédre számítani, és kevésbé vagyok stresszes, hogy nem eszek, amíg haza nem érek, amint tudom, hogy most meg tudom csinálni. Pedig nagyon készen állok az ételeimre.

Vacsora - 300kcal

• Hummus és sárgarépa
  • Mangó darabok

Esténként határozottan abbahagytam az ételek rögzítését. Korábban a testem vágyott valamire vacsora után, de a 3 étkezési tervhez való ragaszkodás és a szigorú betartása valóban megakadályozta, hogy vacsorát követően fogyasszam.

Ítélet

Nem utáltam ezt a diétát. Úgy éreztem, nagyjából megehetem, amit szeretnék, amennyiben ez megfelel a napszaknak és a kalóriáimnak. Ez határozottan elég antiszociális étrend, mivel 200 kalória elfogyasztása este elég lehetetlen, ha vacsorázni megy. Pedig a héten elég könnyűnek találtam. Azt hiszem, reggelente biztosan többet fogok enni, mivel sokkal energikusabbnak érzem magam. Megtörte rossz szokásomat, hogy este is szükségem van egy édes csemegére, ami remek!

Mivel már egészséges testsúlyú vagyok és abszolút SZERETEM az ételeket, nem folytatom tovább - több kalóriára is szükségem van a kerékpározás mennyiségéhez. Karcsúbbnak látszom, de a kalóriahiány miatt is küzdöttem a szokásos kerékpáros tempóm megtartásával. Ha azonban valaha is valamivel karcsúbbnak akartam lenni egy nyaraláshoz, akkor úgy gondolom, hogy egy kicsit újra felvehetem ezt a diétát!