Fotónapló: Oroszország - ahol kelet találkozik nyugattal

Oroszország a világ legnagyobb országa, de bármilyen okból kifolyólag sok turista ideges a látogatása miatt. Ettől azonban nem kell megijedni, mivel valóban mindenki számára kínál valamit. Akár érdekel az irodalom, a kultúra, a művészet, a történelem, a kaland vagy a természet, az egyetlen dolog, amit megtanultam, hogy Oroszország rendelkezik mindennel.

Az évszakok

Kétszer voltam Oroszországban, és mindkét alkalommal télen jártam. A nyári és a téli utazásoknak vannak pozitívumai és negatívumai. Ahogy el tudod képzelni, a telek hidegek lehetnek - de ezért van vodkájuk a melegedésre! A téli utazás pozitívuma, hogy rengeteg múzeum és fő látnivaló áll rendelkezésedre. Ha a múzeumokba megy, akkor a tél a tökéletes idő az utazáshoz. Ez az opera és a balett szezonja is, így akár a Bolsojhoz, akár a Mariinsky-hoz mehet.

Nyáron az időjárás sokkal melegebb, és a napok nagyon hosszúak lehetnek. Júniusban van a hihetetlen Fehér Éjszakai Fesztivál, amikor a nap nem nyugszik, és az egész városban operák és zenei koncertek vannak. Ez a tökéletes alkalom a téli hónapokban bezárt kertek és szökőkutak felkeresésére is, amelyek közül a leghíresebb a Peterhof. A nyári probléma a turisták száma, különösen Szentpéterváron, tekintettel a tengerjáró hajókra.

Szentpétervár

Szentpéterváron kezdtem az utamat, amely csodálatos hely egy oroszországi utazás megkezdéséhez. Oroszország a keleti és a nyugati útkereszteződésben van, és ez az ottani emberek építészetében, kultúrájában és személyiségében is megmutatkozik. Szentpétervár nagyon a nyugati ablak. Bár Moszkva ma a hivatalos főváros, Szentpétervár mindenképpen az ország kulturális fővárosa. Nagy Péter elképzelte, hogy a város versenyben van Európa nagyvárosai számára, és Európa legjobb építészeinek és művészeinek egy serege érkezett elképzelésének megvalósítására. Sok látogató érkezik az Ermitázsért, és ez a világ egyik legjobb múzeuma. Napokat tölthet a látogatással, de vannak paloták, csatornák, történelem, templomok és színházak is.

Orosz vendéglátás

Nagyon el vagyunk kényeztetve Európában, hogy ennyi kultúránk, gyönyörű építészetünk és történelmünk van. A helyek megértésének legjobb módja azonban az, ha időt töltünk a helyiekkel. Az oroszok az utcán hidegebbnek tűnhetnek. Ez nem Spanyolország vagy Olaszország, ahol végül teljes beszélgetést folytat minden emberrel, akivel találkozik, akkor is, ha nem beszélik a nyelvet. Miután belép egy orosz család otthonába, azonnal érezni fogja a meleget, a barátságosságot és a kíváncsiságot. Volt olyan szerencsém, hogy csodálatos történetekkel rendelkező idegenvezetőkkel töltöttem az időt. Az egyik az orosz film „Richard Gere” -jéhez kapcsolódott, és nagyszerű betekintést engedett abba, hogy milyen hírességnek lenni a szovjet korszakban.

Dachában is vacsorázni mentem. A dacha azon vidéki házak egyike, amelyet a szovjet időkben minden család megkapott, akik szívesen fáradoztak a földön. Ilyen öröm volt egy családnak beszélni életükről, a szovjet időktől a vasfüggöny leomlásáig és a mai Oroszországig. Olyan kellemes este volt, és a beszélgetés szabadon folyt a Vodka lövéseivel. Minden alkalommal, amikor van egy lövés vodka, meg kell készítenie egy pirítóst. Az est végére az utolsó koccintás új megtalált barátoknak szólt.

Orosz kultúra és a főváros

Szentpétervár után a nagysebességű Sapsam vonattal mentem Moszkvába. Ez olyan kényelmes mód a városok közötti utazásra, és az utazás körülbelül 4 óra alatt teljesíthető. Bár a legtöbb ember több időt tölt Szentpéterváron, nagyon izgatott voltam, hogy felfedezzem Moszkvát. Az egyetemen tanulmányoztam a hidegháborút és a kommunizmus térnyerését, így nagyon sok helyen szerettem volna látni. Moszkva hatalmas meglepetés volt számomra. Annyi érdekes hely volt a látogatásra. Egy egész napot el kell töltenie a Kreml felfedezésével, csodálatos Faberge-tojásgyűjteményével és a Vörös térrel. Helyi idegenvezetőm több kontextust tudott adni Moszkvának az orosz történelemben betöltött helyéről a czár időktől a szovjet időszakon át a mai Oroszországig.

Minden moszkvai túrának tartalmaznia kell egy utazást a metrórendszeren. Ez minden bizonnyal a világ egyik legimpozánsabb földalatti rendszere. Tele van freskókkal, csillárokkal és márványoszlopokkal. Egy oroszországi út sem lenne teljes, ha nem látnánk operát vagy balettet. A szentpétervári Mariinsky és a moszkvai Bolsoj egyaránt a világ két legfontosabb színháza. Volt szerencsém látni egy balettet Moszkvában. A táncosok szépsége elakadt a lélegzetem. A következő napon bejártam a színházat, és be tudtam menni a kulisszák mögé, és volt szerencsém látni, hogy a táncosok az igazgatóval a következő előadásra próbálkoznak, és a varrónőket is láthatják, akik a ruhákon dolgoznak.

A banya

Az orosz szabadidő nagy részét a banya tölti - a szauna orosz megfelelője. Sok orosznak lesz ilyen az otthonában, de vannak nyilvános fürdőházak is. Elmentem Sandunyba, amely az egyik leghíresebb egész Oroszországban. Ez Oroszország legrégebbi banyája, és a belső tereket érdemes csak maguknak megnézni. A fő rész elkülönül a hím és a nőstényektől, de vannak olyan privát területeik, amelyek 2 vagy több ember számára befogadhatók. Nagyon pihentető élmény volt, és a bőröm teljesen felélénkült a végére. Ez volt a tökéletes módja annak, hogy befejezzen egy mozgalmas napot a városnézéssel és a város körüli sétával.

Szibéria

Moszkva után a szibériai Irkutszkba repültem. Ez egy 7 órás éjszakai járat Moszkvából, de ha az Egyesült Államokból érkezik, akkor Japánon, Kínán vagy Koreán keresztül is mehet. Ez a Transzszibériai Expressz egyik fő állomása és a Bajkál-tó kapuja. A város a 19. századi jellegzetes faépületeiről híres. A közelmúltban felújították és átépítették ezeket a faházakat a város teljes szomszédságában. Ez ma már a város egyik legélénkebb területe és az elvárható bevásárló utca.

Szibériát területként használták a cári időkből származó politikai foglyok száműzetésére. Irkutszk egyik leghíresebb faháza a decemberi múzeum. Ez volt az egyik fiatal tiszt otthona, akik támogatták a politikai reformot és az orosz forradalom úttörői voltak. Vezetett túrát tartottam a múzeumban csodálatos idegenvezetőmmel. A ház kulturális hotspot volt a környéken, és a múzeum egyik leghíresebb darabja az eredeti zongora. Élvezhettem egy privát koncertet a turné végén ezen a zongorán, operai énekesekkel, mindezt egy pohár pezsgővel lemosva. Olyan érzés volt, mintha a lehető legjobb módon szállítottam volna vissza az 1840-es évekbe!

A város egyik fő nevezetessége a harangtorony. A Vízkereszt székesegyházával szemben helyezkedik el, és a harangtorony tetejéről az egyik legjobb kilátás nyílik rá. Nagyon jól éreztem magam a fő harangozóval a templomban. Valóban érezhette szenvedélyét ezért, és meg tudta magyarázni, miben különbözik az orosz harangozás az európai harangoktól. Ezután volt egy kis leckém, hogy megtanuljam, hogyan kell magam harangozni. Úgy gondolom, hogy elveszett ügy voltam, mert bármennyire is igyekezett segíteni rajtam, egyszerűen nem tudtam megérteni. Lehet, hogy számos készséggel rendelkezem, de most már tudom, hogy a harangozás biztosan nem tartozott közéjük. Pedig nagyon jó móka volt!

A részemről érkező csengő kudarc után kipróbáltam a kezemet valamiben, amiben több tapasztalatom van: főzésben és evésben. Az estét egy helyi család házában töltöttem, ahol úgy fogadtak, mintha egész életükben ismernének. Készítettünk pelminit (orosz gombócot), majd elküldtem pihenni a banyájukba, miközben az étkezés nekem készült. Teljesen megfiatalodva tértem vissza, és hatalmas teríték volt az asztalon. Minden benne volt, amit el tudott képzelni, beleértve a plinit, a pácolt zöldségféléket és természetesen a házi gyümölcsös vodkát. Olyan csodálatos este volt, hogy bár a házigazda nem tudott angolul beszélni, az egész idő olyan jól folyt a mosolygó vezetőnk segítségével.

Bajkál tó

Másnap a 70 km-t beutaztuk a Bajkál-tó partjáig. Olyan sok tény van erről a tóról, amely felrobbantja az elmédet. Ez a világ legnagyobb édesvíztestje, és benne van a világ fagyatlan édesvízének több mint 20% -a. A tó számos endemikus fajnak ad otthont, és vannak olyan kis lények, amelyek megtisztítják a vizet, így olyan tiszta, hogy akár 40 méterre is láthatja a tavat. Igyon közvetlenül a vízből is, tisztítás nélkül. A Bajkál-tónak két évszaka van: a tél vagy a nyár magas. Télen a tó befagy, és mindenféle téli tevékenységet végezhet. Nyáron a környék sokkal más hangulatot áraszt, és tökéletes környék túrázáshoz, hajókirándulásokhoz és lovagláshoz a transz-szibériai vasútvonal és a Circum-Baikal történelmi vágányain.

A téli hónapokban a tóhoz mentem, és amikor elértem a partokat, elképesztő volt látni ezt a hatalmas jégteret. A családok úgy játszottak a jégen, mintha ez lenne a legnormálisabb dolog a világon. Azonnal tudom, hogy imádni fogom ezt a helyet. Láttam, hogy egy rakás kutya izgul a jégen, és rájöttem, hogy ez a reggeli utam. Még soha nem voltam husky-lovagláson, és ez izgalmas volt a fagyos vízen való átsiklás az előttem futó kutyákkal.

A husky-út végén hallottam, ahogy egy rajongó egyre hangosabb, amikor egy légpárnás hajó került a látóterébe. Akkor tudtam, hogy ez a hétvége sok első lesz. Már akkor először álltam egy befagyott tavon - és nem is akármilyen, hanem a világ legmélyebb taván! Átcsúszni a befagyott kiterjedésen, átölelve a partvonalat, a híres transzszibériai pálya mellettünk futva soha nem fogom elfelejteni.

Miután kiszálltunk a légpárnás hajóról, felmásztunk a partvonalra, hogy közelebbről megismerhessük az alagutakat és a pályákat. A mérnöki munka lenyűgöző teljesítménye, mivel a talaj nagyon egyenetlen, és hatalmas számú alagutat kellett megépíteni. Szívesen visszamennék vonattal közlekedni, mivel a tóval határos, hogy megérezzem, milyen nehéz lehetett száz évvel ezelőtt ott megépíteni a pályát.

Epikus befejezés

A tapasztalatok és az elsők még nem fejeződtek be ott; Még mindig volt egyfajta szállítási módom, amelyet kipróbáltam a fagyos vizeken. Felszálltam a motoros motoromra, hogy a befagyott tó kellős közepéig versenyezhessek. Láthatta, hol repült a jég napközben, majd az éjszaka folyamán újra lefagyott, ami hatalmas festői jégszilánkokat hagyott ki a földből. A vasút megépítése előtt télen a tó átjutásának legegyszerűbb módja az volt, hogy közvetlenül a közepén haladtunk át. Nyomokat raktak a jég tetejére, és árukat szállítottak egyenesen a tavon. A központban egy állomást állítottak fel, ahol az utazók teát - vagy inkább vodkát ragadhattak a csontok melegítésére!

A helyi közösség nemrégiben újraindította ezt az állomást, és most vacsorázhat a tó közepén. Azt kell mondanom, hogy ez mindenképpen első számomra. Olyan egyedülálló élmény volt, hogy a jég közepén lélek nélkül álltunk, miközben a nap lenyugodott. Vendéglátónk a helyi halakat füstölte, omul, miközben a tó vizével készített Bajkál vodkáról lövés után tálalt minket. Ez tökéletes utam volt az utamnak, és segített abban, hogy olyan emlékeket alkossak, amelyek egy életen át fennmaradnak.