Két véletlenül egészséges hét Tokióban 12 perc olvasás

Ha Tokióra gondolsz, mi jut eszedbe? Számomra friss sushi, szumó birkózók és zsúfolt utcák voltak. Én, igaz, nem tudtam ennyit Tokióról, mielőtt meglátogattam a hatalmas várost - 13,5 milliót a városban, és több mint 37 milliót a nagyobb metró területén. Gondolatban elfoglalt-elfoglalt-elfoglalt, nyüzsgő-nyüzsgő képet képzeltem el.

véletlenül

Nemrég indultam Tokióba, hogy meglátogassam férjemet, aki ott dolgozott három hónapos megbízás mellett.

Mivel Japánban volt munkája miatt, időm jó részét egyedül Tokió felfedezésével töltöttem. Kicsit ideges voltam emiatt, tekintve, hogy nem beszélek japánul, és Tokió városa hatalmas. Mivel előtte két hónapig volt ott, tudott néhány tanácsot adni nekem, hogy mit érdemes meglátogatnom, és össze is állította japán nyelvű túlélési útmutatómat kulcsfontosságú kifejezésekkel és szavakkal, amelyeket tudnom kell.

A tervem a legtöbb vakációra jellemző volt - enni, tanulni, látni, megismételni.

De mielőtt megkezdhettem volna a felfedezést, el kellett érnem - egy hosszú, potenciálisan fárasztó, 13 órás repülést.

Rögzítse a biztonsági övet (és vegyen be egy kis Advil PM-t)

Japánba repülni nehéz feladat. Az Egyesült Államok keleti partjáról északra, Kanada, Alaszka és talán az Északi-sark felett repül. Ezután eltalálja Koreát a Felkelő Nap országába vezető úton.

Az ilyen hosszú repülésre való felkészülés némi tervezést igényel.

A repülés előtti este meghoztam az újonc döntést, hogy részt veszek egy koncerten. Teljesen tele voltam és készen álltam az indulásra, de tudtam, hogy a koncert utáni adrenalin és a repülés előtti szorongás megakadályozhatja az alvást. Ahelyett, hogy megpróbáltam volna komoly Zzz-eket szerezni, úgy döntöttem, hogy szinte egész éjjel fent maradok, hogy megkönnyítsem az alvást a járaton.

Noha az utazás a keleti partról (egészen pontosan Newark, New Jersey) 13 óra, az egész járatot a nap körül kergeti a világ minden táján. Ez remekül hangzik, de ez azt is jelenti, hogy soha nem sötétedik. A járat legtöbb utasának árnyékolatlan marad, a hajózó személyzet pedig kikapcsolja a lámpákat, hogy az emberek aludjanak. De ha érzékeny a fényre, érdemes szemmaszkkal utazni.

Nem vittem szemmaszkot, hanem rétegesen öltöztem és sállal néha eltakartam a szemem. A csúsztatható cipők megkönnyítették a kényelmet és a meleget a repülés során. Az utastér hűvös volt, és a külső hőmérséklet fagyos negatív 70 fok volt a cirkáló magasságunkban, 38 000 láb.

A repülés előtt a hidratálásra koncentráltam. A légkeringetésnek és az utastéri nyomásnak köszönhetően a páratartalom a pilótafülkében jóval alacsonyabb, mint a földi normális környezet. Ezért fontos, hogy mindenképpen igyon sok vizet. Ez segíteni fog némi duzzanatban is, amelyet nagy magasságból való tartózkodása tapasztal. Kényszerítettem magam, hogy igyak két liter vizet, miközben a kapuban várakoztam, és még egy liter vizet vittem magammal a járatra.

Az idő múlása és a jet lag esélyeinek csökkentése érdekében az Advil PM-et is bevettem. EST 11-kor indultam, és másnap 14 órakor JST-n landoltam; a célom az volt, hogy egész nap ébren maradjak, miután odaértem, ami csak akkor történne meg, ha aludhatnék a gépen.

Amikor a repülés során néhányszor felébredtem, némi időt szántam arra, hogy kinyújtózkodjak - guggolok a fürdőszobában, és a quadok nyújtózkodnak és a borjúnevelések a folyosón. Annak biztosítása, hogy hidratált és folyamatosan áramlik a vér, csökkenti az izomfájdalmakat, és sokkal könnyebbé teszi az átállást az új rendeltetési helyre.

Tizenhárom órával és 7000 mérfölddel később megérintettünk Tokióban.

Tokió hihetetlenül járható

A széles autópályák hasonlónak tűnhetnek más nagyvárosokéihoz, de Tokió mellékutcái felfelé, lefelé és éles sarkok körül kanyarognak, anélkül, hogy járda lenne látható. A vállalkozások pedig függőlegesen és vízszintesen vannak egymással rakva, ami azt jelenti, hogy ajtók vannak az ajtók mellett. Ez azt is jelenti, hogy ha egy adott vállalkozásra keres, akkor fel kell keresnie. A kirakatok nem mindig a föld szintjén vannak, ami miatt néhány étterem és üzlet látogatása kissé félelmetesnek érezheti magát.

Mindez egy zavaros címrendszerrel kombinálva megnehezítheti Tokióban való navigálást.

Mivel Tokió nagy részét egyedül fedezném fel, béreltem egy személyes WiFi-eszközt, így lefordíthattam a táblákat, megtekinthettem a Google Maps-et és kikereshettem a vonatidőket. Ez lehetőséget adott arra is, hogy kapcsolatba lépjek bárkivel, ha valóban eltévedtem vagy kérdésem lenne. Személyes WiFi eszközök bérelhetők számos vállalattól, napi 5-7 dollár körüli áron, az eszköz típusától és az internet sebességétől függően.

A kihívások ellenére Tokió hihetetlenül járható. Nagyon tiszta, csendes, az emberek tiszteletteljesek és segítőkészek.

A legtöbb vakáció sok járást jelent, de fogalmam sem volt, mennyit sétálok Tokióban.

Első teljes napom a városban kb. 15 mérföldet tettünk meg Roppongitól, ahol a férjem tartózkodott, a Nemzeti Diéta épületig és a Tokiói Császári Palotáig, a Hibiya Parkon át, Ginza üzleti negyedébe, egy nagy bevásárlónegyed közelében, és vissza Akasakán át a Hie kegyhelyhez és vissza Roppongihoz. Phew - micsoda edzés!

De a hosszú túra teljesen megérte Tokió keskeny utcáinak meglátogatását, tele többszintes üzletekkel és éttermekkel, amelyeket egyébként soha nem látna. Megérezheti, mennyire csendes a város, és mennyire nyugodtak és tiszteletteljesek a polgárai. A gyalogosok gyorsan és csendesen haladnak át a városon, egy pillanatra sem lépnek túl hamar egy utcán.

De ha Tokió egyik területéről egy másikra kell eljutnia, amely néhány mérföldnyire van, érdemes időt és energiát megtakarítani a hatalmas közlekedési rendszerének használatával. Tokió rendelkezik a világ legterjedelmesebb városi vasúthálózatával, összesen 158 metró- és vasútvonal húzódik a városban. Több mint 2000 metrómegálló megkönnyíti Tokió egyik kórteremből a másikba való eljutást, még akkor is, ha nem beszél japánul.

Bár az utazás hátralévő részében nem gyalogoltam 15 mérföldet egy nap alatt, átlagosan hat-nyolc mérföldet tettem meg, plusz a vonat vagy metró utazási idejét, ami azt jelentette, hogy az utazás során nem volt időm a legtöbb szokásos edzésre . Minden nap végén kimerültem, hogy csak sétáltam; az utolsó dolog, amit négy-öt mérföld futásnak éreztem.

Az ételek kevésbé feldolgozottak és az ételek kiegyensúlyozottabbak

Első teljes napom a Hibiya Parkban állt meg, ahol kipróbáltunk takoyakit, ízesített tésztát polipral, japán majonézzel, takoyaki mártással (tangy barbeque szósz) és bonito pelyhekkel. Nem a legegészségesebb csemege, de az egész nap járás indokolt néhány csemegét. Összességében a japán étrend sokkal egészségesebb, mint egy amerikai étrend.

Egészségesebb snack, amelyet gyakran élveztünk, az onigiri rizsgolyó volt, amelyet szinte minden kis boltban vagy kombinóban találhatunk, amelyek Tokió utcáin pompáznak. Megtalálható fehér vagy barna ragacsos rizsgolyó, amelyet alga borít és kemény tojással, csirkével, halral és számos más töltelékkel tölt meg. Ezek a rágcsálnivalók alig meghaladták az 1 dollárt, és nagyszerűek voltak egy gyors reggelihez vagy egy déli átvételhez.

Meg fogja találni, hogy általában a combini kiváló hely az egészséges harapnivalók megtalálásához. A japánok nagyon magas színvonalúak az ételkészítés és a tisztaság terén; soha nem kérdőjelezné meg, hogy a Lawsonsnál vagy a Family Martnál vásárolt termék kiváló minőségű-e vagy sem. A rizsgolyók mellett megtalálható bento dobozok, kemény tojás, szendvicsek, valamint számos hideg és meleg ital. Mindenképpen legyőzik az összes olyan üzletet, amely az államokban van.

Természetesen sokak számára Tokió és Japán egyik fő vonzereje a sushi és a sashimi. Tokió minden utcáján találhatsz sushit és sashimit, de az egyik legjobb hely a friss halak megtalálásához a kiterjedt Tsujiki Fish Market.

Bár nehéz helyet találni a világhírű tonhal-aukción (valószínűleg csak egyik napról a másikra kell táboroznia a 120 helyszín egyikéért, és maga az aukció hajnali 5 órakor kezdődik), reggel vagy kora délután felkeresheti a piacot, hogy csak mintát vegyen bármilyen típusú halról, gyümölcsről vagy zöldségről - és számos különböző típusú japán konyháról.

Úgy terveztem, hogy körbejárom a piacot, hogy megnézzem az egzotikusabb ételeket, de először a Daiwa Sushi nevű szuper népszerű étteremben voltam sushi küldetésben. Éhesen érkeztem 10 óra 30 perc körül, és arra készültem, hogy akár két órát is várjak egy áhított helyre a sushi pultnál. Az étterem két keskeny szalonra oszlik, mindegyikben körülbelül 12 férőhely van. Alig van elég hely a széklet és a fal között járni, különösen, ha táskát vagy hátizsákot cipel.

Az étteremen kívül aggódó étkezők sora kígyózott össze-vissza. Körülbelül 50 ember volt előttem, és egy kezelő elmondta, hogy a várakozás körülbelül 70 perc lehet. De szerencsém volt - valahányszor egyetlen hely nyílt a pultnál, az egyik parti kiszakadt a sorból, így a várakozási időm valamivel több mint 30 perc volt.

Helyet foglaltam a sushi bárban, és miso levest kaptam - a sok japán étel alapanyaga - és teát. Aztán néztem a séfet akcióban. Minden nigiri darabot olyan halakból vágtak ki, amelyeket valószínűleg aznap reggel kifogtak, ragacsos rizs és egy kis wasabi tetejére helyezték, és az államok nigarijával ellentétben szójaszószsal ecsetelték. A zsíros tonhal jó volt a szájban, de az angolna, a tintahal és a Hamachi is finom volt. Minden olyan friss volt. Ezenkívül az étkezés magában foglalta az uni, tomago - egy tömb hideg, édes rántottát - tonhalat, valamint egy lazac ikra és tonhal tekercset 3500 jenért (alig 35 dollár alatt). Lehet, hogy soknak tűnik ebédre, de könnyen ez volt a legjobb sushi étel, amit valaha ettem.

Ha egy 35 dolláros ebéd túl sok a gyomor számára, könnyen talál friss sushit, rament és más ebédet 10 dollár alatti áron. A Yoyogi parkban és a Harajuku Takeshita utcában tett látogatásom során megtaláltam Harajuku Gyozarót, egy apró éttermet egy kis, zsúfolt mellékutcában. 10 dollár alatt hat gyozát, ropogós uborkát miso mártással (amire most vágyom) és egy Sapporót (amit szintén megérdemeltem, hogy ennyit gyalogoltam).

Mint említettem, a japán étrend sokkal egészségesebb, mint az Egyesült Államokban alkalmazott étrend. Ennek része az az oka, hogy az adagok kisebbek - így minden japán utazás valószínűleg egészségesebb, mint sok más országba. A japán étrend alapja a rizs, a hal és a zöldségek; A japán emberek természetesen sokkal kevesebb feldolgozott ételt esznek, mint mi az Egyesült Államokban. Ez nem azt jelenti, hogy ezek és más csemegék nem léteznek - valójában úgy tűnik, hogy minden utcában megtalálható egy francia vagy olasz pékség. De még a pékségek, az ínyenc pizzázók és a francia éttermek sem állnak a japán étrend középpontjában.

A városnézés gyakran párosul edzésként

Mivel ez volt az első tokiói látogatásom, nagyon sok földet akartam lefedni. Lehetőségem volt meglátogatni számos szentélyt és templomot a város körül, és megnézni, milyen nagy Tokió a Tokyo Skytree, a Tokyo Tower, a Mori Tower és a Park Hyatt Hotel.

De a tokiói parkok úgy érezhetik, mintha mérföldekre lennél a várostól, nem 13,5 millió ember veszi körül. A Yoyogi Park és a Meiji szentély különösen békés volt, magas fákkal, amelyek vastag lombkoronát teremtenek. A Meiji Jingu belső kert még kevésbé érezte magát a városi életben kis tavacskákkal, teaházzal és számos erdei ösvénygel.

A Shinjuku Gyoen Nemzeti Kert, Tokió másik nagy parkja, tele van piknikezésre nyílt területtel, valamint gyönyörű kertekkel, a világ minden tájáról származó virágokkal.

De ez egynapos kirándulás volt a Mt.-be. Takao, amely nagyobb edzést nyújtott, mint terveztem, gyönyörű kilátást és sok békét.

Hűvös hétfő reggel felugrottam a Keio Line vonatára Hachioji felé, körülbelül egy órával a belváros előtt, de még mindig Tokió prefektúrán belül.

Mt. Takao népszerű egynapos kirándulóhely, amelynek pályahálózata, felvonója és felvonója 599 méteres csúcsra vezet.

A pályák távolság és nehézség szerint változnak; tekintettel arra, hogy az előrejelzés esőre szólított fel, úgy döntöttem, hogy az 1-es utat választom, amely egy aszfaltozott útvonal, amely úgy tűnt, hogy kiváló kilátást és érdekes látnivalókat kínál az út mentén.

Azon lepődtem meg, hogy milyen meredek az ösvény, és mekkora kihívást jelentett.

Nem vagyok lelkes természetjáró, de futó vagyok. A futócipőmben, néhány futó harisnyájában és néhány réteg ruházatban elkezdtem méretezni a hegyet. Körülbelül negyed mérföldre az emelkedőm felé az ösvény megduplázódott, és úgy tűnt, hogy minden egyes alkalommal egyre meredekebb. A kis kulacs, amit magammal hoztam, szinte üres volt; Fújtam és izzadtam. Ez a túra sokkal nehezebb volt, mint gondoltam volna.

Túrám első részén imakerekek és kis szobrok voltak, amelyeket megcsodálni kellett. Örömmel álltam meg, hogy mindegyiket megnézzem, csak hogy lélegzetet vegyek. Harmadik alkalommal, amikor az ösvény megduplázódott, elhaladt előttem egy csoport idős férfi, aki öltönyt viselt és nyilvánvalóan nem volt elkeseredve a meredek lejtőn. Ez valahogy súlyosbító volt. Vagy inspiráló.

De hamarosan úgy tűnt, hogy az ösvény fokozatosabb emelkedésig egyenlővé válik - a kövezett út kezelhetőnek és sokkal élvezetesebbnek tűnt.

A felvonó állomás közelében lévő pihenőben megálltam, hogy több vizet vásároljak és túrám hátralévő részében üzemanyagot töltsek be - egészen biztosan elégettem a reggelibárom kalóriáit. A dangos mellett döntöttem - meleg, tökös mochival, amelyet édes szójaszósz borított, ami kielégítő élvezetet nyújtott, amely elegendő energiát adott a csúcsra jutáshoz.

Utazásom második fele sokkal könnyebb volt, mint az első, és útközben ködös kilátás nyílt a Takaót körülvevő völgyre, hatalmas cédrusfák, relikviák sztúpája és végül Yakuo-in buddhista templom.

A templom meglátogatása után az emelkedés több kőlépcsőn és még néhány kövezett ösvényen folytatódik. Ekkor már enyhén esett, és sok más látogató megfordult, hogy elinduljon lefelé a hegyről, ami valójában békés befejezést nyújtott a mászásomnak.

Mt. teteje Takao nem az eső és a köd miatt nyújtotta a legjobb kilátást, de a teljesítmény érzését hozta.

Csakúgy, mint a tokiói utam sok más szempontja, a hegyi hegyi kirándulás is. A Takao kihívásokkal teltebb és izgalmasabb volt, mint gondoltam volna - és nagyszerű edzést hozott a meglepően egészséges nyaralásom alatt.

Az a kombináció, hogy naponta több mérföldet gyalogolok, kicsi, egészségesebb ételeket és rágcsálnivalókat eszek, és alkalmanként könnyű sörrel (mint a legtöbb japán sör) vagy pohár borral kedveskedtem egy olyan utazáshoz, amely nagyon egészséges volt - bár ez nem tényleg valami, amit terveztem.

Olyan érzéssel hagytam el Tokiót, mintha nagyszerű munkát végeztem volna, hogy fitt maradjak utam során, ellentétben a legtöbb vakációval, ahol esetleg felszedhet néhány fontot. Nem fogytam, de távozáskor jól éreztem magam. A férjem számára három hónapig Tokióban való tartózkodás azt jelentette, hogy megváltoztatta az étrendjét, inkább úgy ételt, mint a japánok, és hétvégenként felfedezték a várost. Amikor visszatért az Egyesült Államokba, körülbelül 15 kilót fogyott!

Ha Tokióba látogatsz, azt mondom, menj. Remek úti cél - csodálatos emberek, fantasztikus ételek és városnézés, amely úgy tűnik, mintha egy filmből nem származna.

És még jobb formában is visszatérhet, mint amikor elment.