Kijev - a legjobb étkezési/ivási helyek!

• étkezési

Január 07 Kijev - a legjobb étkezési/ivási helyek!

Amikor azt mondod az embereknek, hogy Ukrajnába nyaralsz, azok általában nagyon furcsának tűnnek. Szeretünk egy szokatlan ünnepet! Mégis, ahogy ez gyakran előfordul, ha elkezdesz bekapcsolódni, mindenféle izgalmas felfedezés jár az utadon. Mr. Munch és én öt napig voltunk Kijevben az újév során. A hőmérséklet alig nulla alatt mozgott, és ünnepi téli havazást nyújtott nekünk! Ez egy kétrészes sorozat lesz - ebben a bejegyzésben megosztom, hol ettünk, a szárnyasítás és az előzetes foglalás boldog keverékét, valamint a piacokat és a vendéglátóipari ajándékok vásárlásának helyeit. A jövő héten beszélek a városnézésről és a csernobili túránkról! Ügyeljen arra, hogy erre figyeljen 🙂

Kezdjük ebéddel. Menet közben megtaláltuk a Puzata Hata-t (Puzata Hut), amely egy éttermi lánc, amely ukrán ételeket kínál olcsó áron. Ez menzai stílusú - kap egy tálcát, és különböző állomásokon jár körül leveseket, salátákat, sült halat és húst, gombócokat és desszerteket szedve. Mindketten a hús szoljankát választottuk, egy paradicsomalapú levest, amely marhadarabokat, sertéshúst, csirkefilét, sonkát, kolbászt, zöldséget, olajbogyót és vékony citromszeleteket tartalmaz. Az olajbogyó és a citrom valóban különlegessé tette, gyengéd savasságot adva a leveshez. Más ételeket választottunk: sertésszelet almával és piros bogyós gyümölcsökkel, olívaolajba öltözött céklasaláta, tésztasaláta és néhány sajtos fokhagymás kenyér. A Puzata Hata nagyszerű hely ebédre, és a széles választék azt jelenti, hogy biztosan talál valamit, ami eltalálja a helyet.

Kijevben található néhány fantasztikus grúz étterem is. Mr. Munch elvégezte a kutatását, és három főből álló listája volt, az elsőt véletlenül találtuk meg érkezésünk napján. Éheztünk, mire megtaláltuk Chachapurit, amikor az utazási idők miatt kihagytuk a megfelelő ebédet. Az étterem elég elfoglalt volt, de a szobájukban még két embernek volt asztala. A pincér meghozott nekünk egy kis ingyenes céklát a mini pirítósokra kenve, egy meg nem nevezett, nagyon erős szellem mellett. Ez biztosan felébresztett minket! Csirke chakhokhbili volt, friss paradicsommártással párolt csirkecomb, fűszerek és aromás kerti gyógynövények. A paradicsomszósz sós jellege rendkívül erőteljes volt. Ezt fogom megpróbálni újjáteremteni otthon! Mr Munch bárány chakapulit, párolt bárányt fokhagymával, hagymával és friss kerti fűszernövényekkel (tárkonyt, koriandert, édes bazsalikomot és kaprot) fogyasztott. A kapor használata a grúz ételekben fenséges, úgy érzem, hogy ez annyira alulértékelt gyógynövény a brit konyhában. Ez nagyszerű precedenst teremtett a listánk másik két grúz helyéhez.

A Shoti egy másik nagy nevű étterem volt, amit izgatottan próbáltunk ki. Itt grúz ételeket szolgálnak fel finom étkezési körülmények között. Kijev építészetének nagy része szovjet stílusú, vagy nagyon díszes, de most kifakult, zilált csillogással vagy haszonelvű, mint a városon kívüli sok lakótömb. Ez azt jelenti, hogy amikor belép a Shotiba, az elegáns, modern kialakítás még karcsúbbnak és modernebbnek tűnik! Olyan belső térnek tűnik, mint bármelyik kozmopolita városban, például Londonban. Az étterem közepén egy nagy étkezőasztal található, egyik oldalán egy nyitott kandalló, a másikon egy khachapuri sütő (erről később!). Az elegáns félemelet szintjén fent voltunk, és ezt elbűvölő környezetben gyönyörködtünk. Mindennek azonban meglehetősen hirtelen vége lett a tűzjelző bekapcsolásával és sötétségbe borulásával. Továbbra is szolgálták a már megfőzötteket, de a konyha nem tudott működni, így végül el kellett mennünk! Ez a prioritási listán szerepel, valahányszor legközelebb Kijevbe látogatunk, mivel a menü fantasztikusan nézett ki, és a Shoti nagy hírnévnek örvend, mint Kijev egyik legjobb grúz étterme. Ha már eljutottál a tényleges étkezési részig, tudasd velem!

Nagy felfedezésünk a grúz borok voltak. Azóta olvastam egy kicsit róluk Olia Hercules által lefoglalt Kaukasis-ban (kiváló karácsonyi ajándék Munch úrtól). A grúzok azt állítják, hogy feltalálták a borászatot, ez a vérükben van. Módszereik a hagyományos, nem intenzív módszerek, amelyek most örömmel visszatérnek. Állítólag étellel párosítva különösen jók, és száz százalékban egyetértenék! Kipróbáltunk egy fajtát a száraztól a félédesig, és mindegyik csodálatos gyümölcsintenzitással rendelkezik, legyen szó mazsoláról vagy licsiről, vagy bármiről, amit az orra mond. Az elsőt kipróbáltuk Chachapuri-nál, egy száraz vörös nevű Напареули (ejtsd: Napareuli). A Mana Mananánál kipróbáltuk a Banovani Saperavi Caberne-t (félédes) és a Kisishevi Saperavi-t (száraz). Ha valaki tudja, hol találja az Egyesült Királyságba szállító grúz borokat, kérem, írjon egy megjegyzést! Addig is úgy gondolom, hogy talál néhányat, hogy kipróbálja magát az Ottolenghi éttermekben.

Amíg az italok témáján vagyunk, hadd vigyelek el a Whisky Corner-ba! Ez egy étterem és egy bár is, de az ételek brit témájúak, így nem szerepelnek a must try listán. Ha szeretnél egy kis otthoni ízelítőt, mégis nagyon jól néz ki. Osztrigát és „különleges whisky hors d’oeuvres-t” is készítenek, amely az indulók menüje ajánlott whisky-párosítással. Jó ötlet! Itt voltunk a bárban, amely jól felszerelt. Több mint 780 whisky-fajtájuk van, és az étlap tetszés szerint kétszer van elrendezve, először betűrendben, majd országonként. Kocsmárosunk nagyon hozzáértő és barátságos volt, a szigorúan Aljažnak is holtcsengője volt. Mr Munch 18 éves Glenlivet mintát vett, amelyet 1998-ban Lagavulin követett. Mindkettőt finom megjelenésű Whisky Corner poharakban tálalták. Volt egy Charlie Chaplin nevű gin koktélom, amely csodálatosan fanyar volt a friss citromléből.

Most ajándékba az ételre! Nagyon sok csokoládéval tértünk vissza - teljesen meg nem hívva, mivel idén készítettem csokoládét karácsonyi ajándékokhoz, de amikor Kijevben volt ... A Lviv-i kézzel készített csokoládé egy csokoládé paradicsoma. A kakaó aromája a levegőben szépség. Hallottunk legendás forró csokoládéjukról, így helyet foglaltak kávézójukban - ami szó szerint egy csésze tiszta olvasztott csokoládé volt! Mindketten a sötétet választottuk, de lehet sötét, tej vagy fehér, és választhatunk különféle feltéteket. Mazsola és kókusz után jártam. Ez volt az aznapi ebédünk, olyan gazdag és sűrű volt, és a legcsokoládébb élmény, azt hiszem, valaha is tapasztalhatom this Ennek elfogyasztása közben közvetlenül egy képernyő előtt ültünk, ahol megmutatták, hogyan készítik a csokoládéjukat. Ha ez nem csali nem tudom mi van. Mondanom sem kell, hogy vettünk néhány finomságot hazavitelre. A kriptonitom az étcsokoládéval bevont cseresznyéjük - az első csövemet az út során befejeztem, és nagyobb méretet kellett vásárolnom, hogy visszahozhassam! Valójában eszem ennyit, miközben ezt írom ... A csokoládérúdakat illetően Lviv széles választékot kínál, beleértve a szokatlan ízeket, például a chilit és a fahéjat, a kristályos gyömbért és a „füstöt”. Ez zseniális, olyan íze van, mint a whisky illatának csokoládé változata. Zseni!

Egy másik ukrán csokoládéüzlet a Roshen. Édességeket is gyártanak, például zselés édességeket, karamellát, karamellát, kekszet, ostyát és mályvacukrot. Egyablakos ügyintézés! Néhány Roshen van pontozva a város körül. Mindannyiuk közös vonása egy csodálatosan csillogó ablakkijelző, amely esténként bekapcsol, észreveheti mérföldekkel arrébb. Nem bolondultunk ide befelé, mivel már rengeteg tonnát kaptunk Lvivtől. Amit már befejeztem és azonnal visszavásárolnék, az a sötét buborékos csokoládé - ​​mint az Aero étcsokoládé.

Az ünnepek fénypontja számomra az éttermek és piacok. Kijev nem okozott csalódást ezen a területen! A Le Silpo egy csúcskategóriás ételcsarnok a Mandarin Maison designer áruház pincéjében. Összehasonlítanám a Selfridges éttermével. Nagyszerű hely a böngészéshez - hosszú folyosók vannak tele húsokkal, sajtokkal, pácolt árukkal, süteményekkel és mindenféle. A deli rész hasznos, ha dobozos ebédeket visznek el, például egynapos kiránduláson Csernobilba. 🙂 Kaptam egy csodálatos sült zöldséges dobozt szezámmal bevont tőkehalkal, kevesebb mint 5 fontért!

A Bessarabsky Market egy kincsesbánya, amelyet egy nagy, kerek épület közepén rejtettek a Le Silpo felől vezető úton. Meg fogja találni a bódékat, amelyekben nagymamák friss sajtot árulnak, több savanyúságot, mint amit soha életében nem látott, sok szárított halat és kaviárt. A bódék rétegenként követik az épület kör alakját. A külső körön a hentesek és az állati termékek, a belső oldalon a gyümölcs- és zöldségpiramisok találhatók. Néhányan szárított gyümölcsöket, fűszereket és dióféléket is árulnak. Ez egy ünnep a szemnek és a gyomornak, mindenre szüksége lesz mintára!

Valószínűleg ez az eddigi legátfogóbb bejegyzésem, de annyi remek étkezési pillanatot éltünk meg Kijevben, hogy durva lenne, ha mindet nem tennénk bele! Ha kíváncsi az árra, az annyira ésszerű. A legtöbb vacsora egy pohár borral együtt egyenként körülbelül 20 fontba kerül két ember számára. Milyen alku az ilyen jó ételekért! Összességében a szolgáltatás kiváló volt, különösen a grúz éttermekben. Olyan barátságosak és melegek voltak. Remélem, ez arra ösztönzi Önt, hogy maga utazzon el Kijevbe! Nézze meg a meglátogatott helyek, látott emlékek és a legdíszesebb és legaranyosabb templomok belsejét, ahol valaha jártam.

Kérjük, adjon remek feladatot ennek a bejegyzésnek, ha tetszett, és nézze meg az instagramomat további utazási és étkezési betekintésekért. Köszönöm és találkozunk a jövő héten!