Kérdezze meg a MetaFiltert

2 és ½ hete vagyok ezen a diétán, és észrevettem, hogy az általános éhség és a zsíros ételek utáni vágy jelentősen csökken. Az első 9 nap alatt 5-6 kilót fogytam, de a fogyás lelassult és nem olyan lenyűgöző, mint elsőre, ennek köze lehet az ELOO használatának leállításához és a cukros víz használatához, vagy azért, mert elég intenzíven dolgozom mely izomépítés? Ennek oka lehet a súlygyarapodáshoz/folyadékretencióhoz kapcsolódó gyógyszeres kezelésből származó mellékhatások is. Látni fogjuk.

2008 május

Két gondolatban voltam egész idő alatt, ez valóban igaz, vagy ez egy újabb hamis terhelés a régi baromságokból? Úgy tűnik, hogy a tudomány kitart. Az elmélet megalapozott, és talán ezért olyan meggyőző a diéta. Az általános testsúlycsökkenés ötlete a szelíd ízű kalóriák felvételével ellentmondásos, de az anyagcsere sebességét, amelyet az ízreceptorok szignalizációja befolyásol, korántsem indító tudomány - ez azonban valószínűleg nem az egyetlen tényező. Seth Roberts „alapérték” elméletét tudományosan nem tesztelték; a közölt eredmények szubjektívek. De meggyőzőnek tűnnek.

Eszembe jutott a gondolat, hogy nos, ő pszichológus, és az étrendnek vannak olyan „csoda” állításai, amelyek tükrözik a többi divatos diétát, szóval talán ez egy nagy pszichés teszt, és téziseket ír a szuggesztió és a divatos diétákról vagy valami másról . De az éhség * csökkenése * valódi, mert ekkorra általában, amikor ennyire drasztikusan csökkentem az ócska ételek étrendjét, mára egy őrült KFC-falatozás vagy valami hasonló dolog történt. Talán ez az automatikus javaslat.

Az ELOO-t aljasnak találtam leírhatatlanul. A melegítés segít egy kicsit, de engem nem az íz, hanem az állaga zár el. Valamilyen oknál fogva csak hányni akar. De mind a könyv, mind a blogok azt mondják, hogy a cukros víz ugyanolyan jól működik, ezért ezt használtam. Kipróbálhatom a cukros vizet és az ELOO-t, megnézhetem, hogy megy ez.

Nem vagyok benne biztos. Úgy tűnik, hogy működik. De semmilyen diéta sehol nem fog azonnali eredményt elérni, olyan, mint egy sétahajó megfordítása, először lassú, de növekményes dolog.

Úgy tűnik, vannak ésszerűtlen elvárások, amelyeket az SLD állított fel, például a súly csak le fog esni. Ez nem egészséges és nem valószínű, mert Roberts saját elmélete szerint a test azért küzd, hogy fenntartsa a saját súlyát, így a változás nem lesz azonnali.

Az egyetlen dolog, ami szerintem igazán veszélyes az SLD-ben, az az, hogy arra ösztönzi, hogy folyamatosan lépjen fel a mérlegre, és jegyezze fel a súlyát. Azt hiszem, ez csalódáshoz vezethet. Csak hetente vagy akár havonta kell mérlegelnie magát, vagy grafikonot kell készítenie a hónapok trendjeiről, mert olyan anyagcserével van dolga, amely csak lassan változik. Tartsa magát, és ne várjon azonnali eredményeket, mert ez csak nem történik meg, ezért a mérleg folyamatos ellenőrzése káros lehet, IMHO. Úgy gondolom, hogy az étrendet hosszú ideig kell lefuttatni, például egy évig, mielőtt pontos képet kaphatna.
írta: Henry C. Mabuse, 2008. május 2-án 23: 52-kor

Henry, nagyon hasonló gondolataim vannak.

Nem hiszem, hogy ez az étrend renegát pszichológiai kutatás. Seth Roberts nem kapna ilyen kutatási javaslatot az etikai bizottság mellett. Ráadásul a könyvet megvásárló emberek feledésbe vonják. Szerintem ő valódi. Csak nem értek egyet vele.

Ez azt mondta, szerintem igazad van, amikor azt mondod, hogy itt a százalékos szuggesztivitás magas. Ezt bizonyítják az üzenőfalain lévők, akik meghökkentően evangelizálnak és szinte művelik a tényt. Fontos számukra, hogy higgyenek, mintha a hit működtetné. Azok, akik más diétát tartanak, csak annyit mondhatnak: "Ha ez nem megy neked, akkor kár."

Észrevettem, hogy a Shangri-la "diétát" végzők szinte mindenki ötvözik azt hagyományos étrenddel és/vagy testmozgással. Ez talán kulcsfontosságú. A logika nem azt sugallná, hogy ha bevált diétát folytat és lefogy, akkor az étrend az oka?

Az olaj és a cukros víz érdekes. Természetesen ők a leggyakrabban használt placebók (cukor tabletták és kígyóolaj, bárki?). Azt hiszem, segítenek, de nem úgy, ahogy Seth Roberts kifejti. Amit tesznek, az a belső folyamat vezérlésének átadása egy külső ügynöknek. "Nincs éhségem [belső folyamat], mert olajat iszom [külső folyamat]". Aki diétázott, elmondja, hogy külső ügynökökre, például diétás klubokra támaszkodva, vagy akár fogyókúrás napló vezetése megkönnyíti.

Sokkal fontosabb, hogy az olaj/cukor víz fogyasztása arra készteti az embereket, hogy percenként figyeljenek étvágyukra és folyamatosan megkérdőjelezzék azt. Így működik az "étvágycsökkentő" komponens, és ez a második legfontosabb magyarázó tényező. Gondolhatja, hogy korábban is meghallgatta étvágyát, de még azelőtt megpróbálta a Shangri-la-t. Gyakorlatilag állandóan kétirányú beszélgetést folytat vele. Folyton megkérdőjelezed. Az éhség edzésre ösztönző régi módjai teljesen lebomlanak. Újra meghatározza a kapcsolatot.

Az olaj és a cukorvíz ehhez külső tényezőként hat. Tényleg éhes vagyok? Nos, két órája vettem az olajat, így nem lehetek.

Az étvágy megkérdőjelezése sok józan ésszel is jár. Seth Roberts a könyv egyik esettanulmányát idézi, miszerint annyira bízott az étvágycsökkentésben, hogy megpróbál minden étkezéskor a lehető legkevesebbet enni. Nos, ha mind ezt tennénk, akkor mindannyian fogyhatunk, függetlenül attól, hogy olajat vagy cukros vizet fogyasztunk-e.

Azon csodálkozom a legjobban, hogy Seth Robertsre miként tekintenek társai. Ezt a legkelendőbb diétakönyvet anekdoták alapján írta, és bizonyítékok nélkül, patkányokon végzett néhány teszten felül. Ha más pszichológus lennék, akkor széles konferenciahelyiséget adnék neki konferenciákon és így tovább. Egyáltalán nem szeretném, ha kapcsolatba kerülnék vele.
Írta mélyebb piros, 2008. május 3-án 2: 26-kor

Egyébként az alapjel elmélet nem vitatott része Seth Roberts elméletének. A legtöbb ember, aki tud ezekről a dolgokról, elfogadja, hogy az ember súlya egy meghatározott ponton tart. Még olyan kutatásokat is folytattak, amelyek ez egy bizonyos zsírsejtek által kiválasztott hormonhoz kapcsolódnak, és mint ilyen mérhető.

Ami ellentmondásos a Shangri-la kapcsán, az az, hogy Roberts azt állítja, hogy az íztelen kalóriák csökkenthetik az alapjelet, hatékonyan arra késztetve a testet, hogy vékonyabb legyen, és ezáltal elpusztítja az étvágyat és eljut a testhez ebbe a vékonyabb állapotba. Ezért az az elmélet, hogy nem kellene megváltoztatnia az ételt, amikor Shangri-la-t csinál, annak ellenére, hogy mindenki.
Írta mélyebb piros, 2008. május 3-án, 7: 32-kor

Sokkal fontosabb, hogy az olaj/cukor víz fogyasztása arra készteti az embereket, hogy percenként figyeljenek étvágyukra és folyamatosan megkérdőjelezzék azt. Így működik az "étvágycsökkentő" komponens, és ez a második legfontosabb magyarázó tényező.

Sajnálom, de az a fajta éhség, amely arra késztetett, hogy egy egész nagy pizzát egyek és egy korsó fagyival üldöztem, nem múlt el, mert percekig figyelek rá. Alig tűnt el, amikor ilyen módon tömtem magam. Ez sem volt képzeletbeli.

Igen, ha kevesebbet ennénk, akkor lefogynánk. De általában éhes lennél, ha ezt tennéd. Ez a diéta egész lényege: kevesebbet ehet, de nem lehet éhes. Azt a luxust kapja, hogy odafigyel arra, hogy mit eszik, ahelyett, hogy azt eszne, amit a leggyorsabban elérhet a vágyak kielégítésére.

Gyanítom, hogy azok, akiknek nincs súlyproblémájuk, hallották az "éhség" szót, de nem teljesen világosak abban, hogy valójában mit jelent. Az "éhes vagyok" nem azt jelenti, hogy "ehetnék egy keveset a közeljövőben, vagy sem", ez azt jelenti, hogy "Ó, ISTENEM, MINDIG MINNYIKEN LEHETNEK EGYETLEN, EZT KELL TÚLZNAM AZ ÚTAMBÓL, VAGY FOGYASZTAM ÖNT MINDENKÉN NEM PIKKES. "

Hogy ezt perspektívába helyezhessem, egyszer majdnem leharaptam a fejem egy lánynál egy gyorsétterem vezetés közben, mert ő az én ételemet terjesztette rám visszahúzta mert elfelejtette betenni a szalvétát vagy hasonlót. Nem a legbüszkébb pillanataim közül vallom be, de Krisztus, ne játssz ilyen éhes férfival! - Nos, ez már szerencsére nem történik meg.
kiküldte kindall 2008. május 3-án 14: 43-kor

Igen, az éhség elfojtása egy kicsit hatékonyabbnak tűnik, mint amilyen csak a szuggesztió lehet . ööö . azt sugallják. Egyrészt nem mindenki hajlamos a szuggesztióra. Ugyanazokból az okokból, amelyek miatt nem mindenkit lehet hipnotizálni.

Vagyis csak nem vagyok éhes. Időszak. Az elmúlt 2 hétben rohadt nyúleledelt ettem, komolyan. Úgy értem, a minap volt egy aprócska csokoládé, jóllehet, főleg keksz volt, de ez az egyetlen átkozott dolog, ami megközelítette az „ócska ételt” az elmúlt kéthetente. És nem vágytam ócska ételre. Ez csak velem nem történik meg, nagy az étvágyam. Nem hiszem, hogy a javaslat elég erős ahhoz, hogy ezt legyőzzem, mert nincs annyi hitem, amit az SLD-be fektettek volna. Fogyok vele vagy anélkül, testedzéssel. De az SLD pokollal sokkal könnyebbé tette, ha nem eszünk gagyi ételt. Szóval futok vele, mert mély szkepticizmusom ellenére ez az étvágycsökkentés valóban rendkívüli.

Roberts elméletének hátterében álló tudomány nem csupán anekdoták; Tudom, mert néhány hete tudományos cikkekkel kutattam ezen állítások kutatásával, mielőtt megvettem a könyvet. Az egyetlen tudományosan nem tesztelt állítás az, hogy az enyhe ízű kalóriatartalom alkalmazásával csökken a test „programozott” súlyának alapértéke. De ennek ellenére az az elmélet, amely miért működik úgy, ahogy állítja, korántsem felháborító, ésszerű mennyiségű adat és józan ész támasztja alá.
írta: Henry C. Mabuse, 2008. május 3-án, 21: 05-kor

Néhány hónapja kipróbáltam, körülbelül két hétig. Zavaróan jól sikerült. Zavaró, mert négy nap után minden szőlőmag-ízű volt, ami műanyag-ízű. Ugh. Gondoltam arra, hogy újra megpróbálom más olajjal vagy cukros vízzel.

Ami engem leginkább meglepett, az a fokozott impulzusszabályozás volt. Még mindig voltak vágyaim, de csak annyit tudtam mondani, hogy "oké, vágyam van", aztán vagy egyáltalán nem eszem, vagy ennék valami egészségesebbet. Például egy este egy 11 órás munkanap után a piacon találtam magam, fagyasztott pizzára vágytam, ami csaknem az egyik legrosszabb étel. Azonban úgy döntöttem, hogy mindenképp lesz egy, mert nagyon akartam, és "jó" voltam. A fagyasztott ételek folyosójához mentem. és egyszerűen nem tudtam rávenni magam, hogy a fagyasztott pizzát a kosaramba tegyem. Csak nem tűnt érdemesnek.
közzétette: lunasol, 2008. május 3-án, 22: 13-kor

OP, FWIW Nem veszem meg Roberts étvágycsökkentés alapjel-elméletét, és általában véve jó hangulatban vagyok a beállított pontok gondolatával kapcsolatban, mivel a nemlineáris rendszerek képesek olyan értékeket előállítani, amelyek úgy néznek ki, mint az alapértékek, de nem azok. (Arthur De Vany-nak korábban volt egy "Miért hízunk" nevű papírja, amely ezt jól megmagyarázta; ez most leállt, de valószínűleg a Google gyorsítótárában van.) Amibe beleveszem, az egy íz-kalória egyesület ötlete, és hogy a magas kalóriatartalmú ételek ízléssel vagy annak valamilyen tudatalatti változatával társulnak. Tekintsük a francia sütést. Miért találja a legtöbb ember egy finom zöldséget, amelyet nyers zsírban főznek, majd sóznak?

Úgy gondolom azonban, hogy Roberts SLD-írásaiban kulcsfontosságú pont az, hogy ha önmagán kísérletez, hogy hasznát vegye magának, a sikerek okai nem számítanak. Lehet, hogy az SLD csak a placebo hatás miatt működik nálam; bár ez a helyzet, még mindig működik nálam, akkor miért kérdőjelezném meg?
hozzászóló: backupjesus, 2008. május 4-én 9: 14-kor

Az egyetlen tudományosan nem tesztelt állítás az, hogy a finom ízű kalóriatartalom alkalmazásával csökken a test „programozott” súlyának alapértéke.

A "nyers kalória" ötlet kulcsfontosságú a diéta szempontjából, és ahogy mondod, az anekdotától eltekintve teljesen teszteletlen. Szigorú kettős-vak tesztelésről beszélek.

De azt hiszem, rossz benyomást keltettem, és sajnálom. Nagy hatással volt rám Kindall történetének olvasása, és sok szerencsét kívánok neki a világon. Amit elért, az lenyűgöző. Kövér emberként beszélek, aki nemrégiben dietetikushoz látogatott, és perceken belül rájött, hogy nála háromszor többet tudok a fogyásról, pusztán azért, mert sok diétán kipróbáltam (és kudarcot vallottam). A kövérség olyan betegség, amelyet az orvosok és a legtöbb vékony ember úgy gondol, hogy megfázhat, mint egy megfázás. A pszichológia és a fiziológia szörnyű kombinációja. Összehasonlítom egy olyan függőséggel, mint a heroin, de nem mondhat le róla, mert szüksége van rá az élethez. Akár a levegő rabja is lehet.

Ami engem aggaszt, hogy a legtöbb támogatóját idézve: "Shangri-la nem mindenki számára működik" (gondolom, maga Roberts 80% -os sikerarányt idéz), amely riasztó csengőket hallat. Azt mondja nekem, hogy vannak más változók, amelyeket Roberts nem vesz figyelembe, ami azt jelenti, hogy elmélete nem megfelelő. Ez azt jelenti, hogy nincs meg a teljes kép, mert ha lenne, akkor 100% -os siker lenne, vagy rohadt jó oka lenne annak, hogy a 20% -nak nem sikerül (látszólag engem is beleértve, egy hét után és fél üveg olaj, bár még nem adom fel).

Köszönöm válaszait. Sokkal jobban megértetted ezt az étrendet, amit én szerettem volna. Most, ha megbocsát, elmegyek és megiszok 4 evőkanál olajat.
Írta mélyebb piros, 2008. május 4-én 12: 18-kor

Furcsa módon négy evőkanál túl sok lehet. Hosszú ideig napi háromat szedtem. Aztán kettőre estem, és az étvágycsökkentés jelentősen észrevehetőbb lett. Azóta napi kettőt csinálok. Tehát változhat; ha nincs sok szerencséd, próbáld meg kicsit csökkenteni, és nézd meg, mi a hatása. Vagy cserélje ki a napi adag egy részét cukros vízzel, vagy ossza fel reggel és este. (Jobb étvágycsökkentést kapok, ha van egy kis olajom és egy kis cukros vízem, de a cukorvíz nem éppen olyan kényelmes, ezért az olajhoz megyek, bár valószínűleg gyorsabban fogyhatnék.) Ahogy Roberts mondaná, kísérletezzen egy kicsit.

Valószínűleg azt is meg kell jegyeznem, hogy több mint egy hónapba telt, mire ez eleve beindult számomra, így ha csak most kezded, légy türelmes. Roberts megemlíti a könyvben azt is, hogy ha a fogyókúra kezdetekor hízott, akkor eltarthat egy ideig a munka.

Szerintem egyetlen étrend sem működik mindenkinek. Az emberek különböző okok miatt túlsúlyosak, ezért az egyik ok kezelése (ahogyan a Shangri-La is) csak azoknál az embereknél fog működni, akik emiatt túlsúlyosak. Roberts szkepticizmusát fejezi ki könyvében, miszerint a Shangri-La "érzelmi evőknek" fog dolgozni, bár egyesek, akik magukat így sorolták be, sikerről számoltak be. Szerintem igaza van abban, hogy a rosszul kalibrált éhségérzet a fő oka annak, hogy sok ember túlsúlyos, és azt hiszem, az étrend is működik ezzel a problémával. Az emberi biokémia még mindig nagyon rosszul értett téma, és sokkal szkeptikusabb lennék minden olyan terv ellen, amely ezt állította tudott segítsen mindenkinek.

Sok tényező létezik abban, hogy valami "működőképes" legyen, beleértve az életmódot és a személyiséget is. Például Atkins 20 évesen nagyszerűen dolgozott nekem. Most nem működik, mert toleranciám a hatalmas életmódbeli felfordulásokkal és kellemetlenségekkel szemben egyszerűen sokkal alacsonyabb, mint akkor. Aztán megtehettem Atkins-t, mert más volt, ezért klassz; hat hónap múlva negyven, a hűvösség már régen nem volt motiváló tényező. Azt is tudom, hogy bár nagyon sokat fogytam Atkins-en, utána is sokkal többet nyertem, mert egyszerűen nem tudtam így enni. Tehát valójában ez hosszú távon nekem sem "működött".

Sok szerencsét mélyebb piros.
közzétette: kindall, 2008. május 4-én 14 óra 38 perckor

Rendben, megerősíthetem, hogy ez a diéta valóban működik.

Két nadrágméretet dobtam le. Kb. 11 kilót fogytam 2 hónap alatt.

Ma elsétáltam a pékség mellett, és megnéztem az összes finom süteményt és péksüteményt, és semmiféle kedvem nem volt enni. Úgy értem, remekül mutatnak és illatoznak, de egyszerűen nem volt kedvem megenni őket. Ez nem olyan, mint én, emberek.

Hangsúlyoznom kell, hogy nagyjából azt ettem, amit szeretek, amikor éhesnek érzem magam. Ettem fish & chipset (de a normálistól eltérően jól éreztem magam, mielőtt befejeztem a teljes adagot, ezért beraktam a hűtőbe, ami új dolog számomra). 4 hét után is van egy fél kád fagylalt a hűtőszekrényben, amire a házamban még nem volt példa. Szeretem a fagylaltot, és késő este szoktam vágyni rá . nos, ez már nem így van. A minap ettem pár csirkés pitét, a kis tálalottakat . hú, tényleg feltöltöttek, míg általában ízletesebb sós ételekre vágytak.

Nem vágyom zsíros vagy túl édes cukros ételekre. Nem szoktam nassolni vagy harapnivalókat vágyni.

Valójában azt tapasztaltam, hogy nem nagyon helyesen végeztem a diétát - a fogyás egyenletes volt, de lassú, és visszatértem a könyvhöz, és rájöttem, hogy nem fogyasztok elég nyájas ízű kalóriákat - az alapos szkepticizmusom miatt diéta - így visszatettem egy teáskanál ELOO-t a folyamatba, és voila, * azon az éjszakán * 0,7 kilót fogytam. Azon a héten a fogyásom érezhetően nagyobb mértékben nőtt.

Összességében az étkezésem és a testmozgásom nem változott, de a súly csökken. Ez hihetetlen.

Ítélet: a diéta működik.

Körülöttem mindenki megjegyzi a fogyásomat. Túlsúlyos nagybátyám még arról is meg van győződve, hogy elindítja a Shangri-La diétát, ő pedig Skeptic.

Tehát remélem, hogy ez segít valakinek odakinn, nem tudom eléggé ajánlani ezt az "anyagcserét".
írta: Henry C. Mabuse, 2008. június 23-án, 4: 46-kor