4 fájdalmas lecke, amelyet megtanultam, amikor egy hónapig abbahagytam a nassolást

A következő: sorozatos snacker vagyok. Egész nap legelhettem. Nem szeretem a nagy ételeket, ráadásul mindig is hallottam az egészségügyi mantrát, miszerint napi hat nagy étkezés helyett hat kisebb ételt kell megenned (az egyik író tulajdonképpen kipróbálta ezt a napi hat étkezést, és itt van, hogy hogyan ment). De aztán elkezdtem egy élelmiszer-naplót vezetni, és rájöttem, mennyit ettem a nap folyamán. Természetesen egészséges harapnivalókat ettem, például diót, gyümölcsöt és sajtot, de túl sokat ettem belőlük. Kíváncsi voltam, vajon a nassolási szokásom rossz volt-e?

amikor

A táplálkozási szakemberek nem értenek egyet abban, hogy a nassolás okos-e vagy sem, de egy dologban egyetértenek abban, hogy vigyázzon arra, hogy mely ételekhez nyúl, és kerülje az esztelen étkezést. (Ez a 7 módja annak, hogy megakadályozzuk az ócska ételek fogyasztását, óriási segítséget jelent.) Sokak számára a harapnivalók a teljes napi kalóriabevitelünk akár 25% -át teszik ki, ezért elengedhetetlen az okos snack-választás - tanácsolja Morton Tavel, MD, klinikai professzor orvostudomány az Indiana Egyetem Orvostudományi Karán.

"Nem hiszem, hogy a nassolás eredendően rossz neked" - mondja Ana Reisdorf, MS, RD, bejegyzett dietetikus táplálkozási szakértő a kaliforniai Lake Forestben. "Hiszek abban, hogy ha fizikailag éhes vagy, akkor egyél, de a nassolás könnyen kikerülhet az irányításból, ha az éhségtől eltérő okokból eszünk, például unalom vagy fáradtság."

Ezeket a figyelmeztetéseket szem előtt tartva úgy döntöttem, hogy egy hónapig snack nélkül megyek. Csak reggelit, ebédet és vacsorát ettem (igyekeztem nem sokat változtatni az étkezésemet a szokásosnál), és ragaszkodtam az egészséges, rostokkal teli ételekhez, sok gyümölcs és zöldség mellett. (Tanulja meg, hogyan vághatja ki a feldolgozott ételeket és tisztítsa meg étrendjét az egyszerű, valódi ételek receptjeivel: Eat Clean, Lose Weight & Love Every Bite!) Nincs reggeli vagy délutáni harapnivaló, és főleg ne késő esti csámcsogás . Íme, amit snack nélkül tanultam a hónapomból - és ahol a szakértők szerint rosszul tévedtem.

Be kell vallanom, hogy az első nap elég nehéz volt, a harapnivalóktól teli naptól a semmiféle falatozásig ment. Ráadásul mi is az a snack? A kávészünet snack? Maga a kávé nem sok kalória, szénhidrát vagy cukor forrása (instant kávét iszom, igen, ezt valóban beismerem), de azért elég kevés sovány tejet tettem oda. Rájöttem, hogy ¼ csésze tejben 3 gramm szénhidrát, 23 kalória és 3 gramm cukor van. Tehát úgy éreztem, hogy reggeliztem, amikor csak kávéztam. Úgy döntöttem, hogy visszafogom az aludttejet, de mégis megiszom a kávét. Nem volt olyan jó íze, de arra gondoltam, hogy megfelel az új ütemtervemnek.

Szakértői vélemény: Egy kis sovány tej a kávéban nem nagy ügy, biztosítja Lisa Cohn, RD, a miVIP Sebészeti Központok regisztrált dietetikus tanácsadója. Mindaddig, amíg nem ad hozzá halom cukrot vagy aromákat, kortyolgathat. (De vigyázzon erre a 8 módra, hogy tönkretegye a kávé egészségügyi előnyeit.)

Délelőtt általában van egy Súlyfigyelő sajtbotom és egy kis dió (jó napon), vagy bármi, ami a tegnap esti vacsorából (egy nem túl jó napon) maradt. Mivel levágtam ezt a délelőtti falatot, éheztem, mire eljött az ebéd. Általában délután 1 órakor eszem, de ezzel az új nassolásmentes dologgal délig megettem az ebédemet - rendben, néha 11-ig. Aztán elterült előttem a hosszú délután. (Ne vonja vissza magát. Készítsen el ezt a 14 legjobb fogyásbarát harapnivalót, amelyet az Amazon-on vásárolhat.) Utólag mindenképp konzultálnom kellett egy dietetikussal, hogy jobb étkezési tervet dolgozzak ki, mielőtt ilyen hirtelen változáshoz jutnék.

Szakértői vélemény: "Ha nem fog falatozni, akkor az étkezésnek kiegyensúlyozott energiát kell biztosítania, és körülbelül 5-10 gramm egészséges zsírnak kell lennie "- mondja Cohn. (Hoppá.) Olyan étkezést javasol, amely körülbelül 30 gramm komplex szénhidrátot és 10 gramm szénhidrátot tartalmaz. rost. Íme a teljes étkezésre vonatkozó javaslata:

• Csepegtessen olívaolajat ¼ avokádóra
  • 3-5 oz. sovány (20 gramm) fehérje, például hal, baromfimell, tojás vagy tofu
  • Komplex szénhidrátok, például bab, több szemű csírázott kenyér vagy zab
  • Egy adag gyümölcs kevesebb, mint 10 gramm cukorral, például bogyók vagy grapefruit

Egészséges délutáni gyümölcs uzsonna helyett (általában banán vagy alma, vagy ha nehéz nap volt, esetleg süti), ittam egy csésze teát, remélve, hogy ez kielégíti a morgolódó gyomromat. Nem. Folyamatosan iszogattam a vizet, remélve, hogy ugyanezt teheti. Ehelyett könnyelműnek éreztem magam, sőt délutánonként kissé ütősnek éreztem magam. Annak ellenére, hogy nem iszom (alkoholt), az agyam homályosnak érezte magát. (Ismerősen hangzik? Nem eszel eleget reggelire - és további 3 reggelibeli hibát valószínűleg elkövetsz.)

Általában 6 körül eszem, de mivel annyira éhes voltam a nassolás tilalmától, 5-re éheztem. A kísérlet első napján három darab csirkét is ettem vacsorára a szokásos helyett - úgy éreztem, hogy nem tudott betelni. A tipikus vacsorám egy nagy saláta (sok zöldség), fehérje (kb. 4 uncia csirke vagy pulyka) és gyümölcs. A nassolás nélküli hónapomban ragaszkodtam ehhez, de hirtelen azon kaptam magam, hogy túl sokat ettem mindenből. Igen, a gyümölcs jó, de egy vacsorán két banánt ettem, plusz egy narancsot.

És ez volt a probléma egész hónapban, amikor felhagytam a nassolással: mindig éhes voltam és hiányzott az energia. Azt tapasztaltam, hogy megszállottja vagyok az ételnek, és alig vártam az étkezést, állandóan azon gondolkodtam, hogy mit ennék legközelebb.

Szakértői vélemény: Kiderült, hogy nem a megfelelő ételkombinációt ettem vacsorára; Rostokkal teli teljes kiőrlésű gabonákat takarékoskodtam, amelyek valóban segítenek elhárítani az éhségemet. "A teljes kiőrlésű ételek, valamint a rostot tartalmazó gyümölcsök és zöldségek segítenek abban, hogy teljesebbé, hosszabb ideig tartsák Önt és lassítsák a cukor lebontását, megakadályozva a vércukorszint-emelkedéseket" - mondja Laura Campbell, RD, Chicago bejegyzett dietetikusa. Azt javasolja, hogy egyél több áfonyát, zabot, chia magot és lencsét, amelyek mindegyike rengeteg rostot tartalmaz.

Igazság szerint néhányszor megcsaltam és hétvégén uzsonnáztam, ha buliban voltam, vagy ha csak túl éhes voltam a héten. Próbáltam egészségessé tenni, de barlangot készítettem az alkalmi Kit Kat számára. (Hé, ez rendben van. Íme 2 ok, amiért nagyon jól érezheti magát a csokoládé szokásában, a Prevention Premium-tól.) Ráadásul nehéz volt lefeküdni egy kis snack nélkül. Lehet, hogy néhány embernek nem működik snack, de nekem nem. Annak ellenére, hogy csak lazán követtem a kalóriáimat, biztos vagyok benne, hogy az étkezés közbeni túlevéssel többet pótoltam a szokásos snack kalóriáimnál.

Szakértői vélemény: A nassolás árthat Önnek, ha mindig magas szénhidráttartalmú süteményeket fogyaszt és folyamatosan kezeli, de általában az egészséges harapnivalók nem aggódnak. "A legjobb megoldás az, ha tápanyagokkal töltött, feldolgozatlan ételeket veszel kis adagokban" - hangsúlyozza Tavel. "Minden snacknek tartalmaznia kell olyan élelmiszercsoportokat, amelyek legfeljebb 100-200 kalóriát tartalmaznak." Olyan magas fehérjetartalmú snackeket javasol, mint a cukrozatlan joghurt vagy gyümölcs és dió, amelyek hosszabb ideig jóllaknak.

Adina Pearson, RD, a washingtoni Walla Walla Valley-ben bejegyzett dietetikus szintén edamame-t, túrót vagy tojást javasol. "A zsír hasznos, mivel kissé lelassítja az emésztést és segít egy étkezésnek egy kicsit tovább tartani" - mondja.

Amikor kísérletem (végre) véget ért, úgy döntöttem, hogy visszatérek a nassoláshoz, de figyelek az adagok méretére, és csak egy délelőtti és délutáni nassolásra korlátozódom. Reisdorf azt mondta nekem, hogy az éjszakai nassolás okozza a bajt: "Este nem vagyunk aktívak, általában fáradtak vagyunk, és talán kissé unatkozunk is, ezért hajlamos vagy valami kevésbé egészségeshez nyúlni" - mondja. "A délelőtti vagy a délutáni közepi snack minden egészséges étrend része lehet, de vacsora után senki ne egyél." (Ha segítségre van szüksége saját éjszakai nassolásának megfékezéséhez, próbálja ki ezt a 6 trükköt, amiket a táplálkozási szakemberek használnak.) Ez számomra boldog közegnek tűnik.