6 nap szigorú nulla olaj- és tartósítószer nélküli étrend tette ezt velem

Az enni tiszta állapotom nemcsak boldog pocakot adott nekem. Itt van egy mélypont, hogy miként ment a legutóbbi méregtelenítő diéta kihívásom.

• Nikita Bhalla
  • 2016. április 25
  • Frissítve: 2016. április 25, 19:47 IST

Egy hónapig tartó, zabolátlan ócska evés után felbuzdultam az első említéskor, amikor kipróbáltam egy olaj nélküli és tartósítószer nélküli étrendet. Nos, mi mást tehet az ember, ha meghízott, mert minden átkozott dologra rágódott? A szénsavas italoktól kezdve a hízó desszertekig mindegyik megvolt, egy hónapig, talán még tovább is.

nélküli

A mérlegskála tüskéje után úgy döntöttem, hogy megtisztítom a rendszeremet. Az önkontroll és az elszántság, a következő akadály nyilvánvalóan az volt, hogy kitaláljunk egy olyan egészséges élelmiszer-ételt, amely gondosan megtervezett ételeket tud nekem eljuttatni az érdeklődésem és a rendelkezésre állásomnak megfelelően. Az elérhetőség szót használom, mert a sok utazást igénylő menetrend mellett (bár csak helyben) egy személyre szabott étkezés, amelyet meghatározott időn belül el kell fogyasztani napi háromszor, bárki számára fárasztó feladattá válhat.

De szerencséjére megtudtam a Diet n Delicacy-t - egy egészséges ételeket kínáló kávézót, amely nulla olaj- és tartósítószert nem tartalmazó méregtelenítő étrendet kínál. Mivel a szállásom közelében található, és a munkahelyem, ez a Noida 18. szektorában található kávézó tűnt a legbiztosabbnak.

Mielőtt elkezdeném a méregtelenítő programot, arra kértek, hogy teljes egészében hagyjon fel az ócska ételekkel, minden más cukorral töltött italral és étellel együtt. Szerencsére megengedett az étkezések közötti gyümölcsevés, de ez is csak késő délutánig. A zöld tea nem okozott problémát, bár napi két csésze egészséges egyensúlyát fenntartottam.

Izgatottan, hogy néhány kilót leadok és visszatérek a motivált enni-tiszta önmagamhoz, feljegyeztem a súlyomat, és elindultam egy tápanyagban gazdag méregtelenítő héten. Így nézett ki az étkezési naplóm a következő 6 napban.

1. NAP:Reggeli: 2 db chilla zabból és bajrából, valamint egy Green Power méregtelenítő lé spenótból, amlából és pézsmaszaltból

ÍTÉLET: A pocakom egy nap alatt teltnek és nem túl nehéznek érezte magát.

2. nap: Reggeli: Különleges szója- és salátapakolás menta mártással

ÍTÉLET: A könnyű vacsorát nagyon sokáig megszokta a gyomrom, mielőtt ezt az étrendet megelőzően minden egészségtel bombáztam volna, így vacsorára csak levest fogyasztani mindenképpen jól esett.

3. nap: Reggeli: Töltött gobhi parantha túróval (igen, ez is egy csepp olajjal sem)Ebéd: 4 darab sült szelet borsóval és szójával

ÍTÉLET: A könnyű ebéd nálam nem működött (még soha nem szoktam), és enyhén szólva éhes voltam. Dobtam néhány gyümölcsöt az étkezés után, és jobban éreztem magam.

4. nap:Reggeli: Barna kenyér szendvics (szója) egy frissítő pohár narancs, papaya és dinnye lével

ÍTÉLET: A vacsora üdítő változás volt, és biztosan kielégítette édesszájomat.

5. nap:Reggeli: Poha mogyoróval Ebéd: Barna rizs pulao

ÍTÉLET: Nappali fehérjék és éjszaka szénhidrátok nem működtek. A súlyozási skálán marginális csökkenést is regisztráltam. De a méretaránynál fontosabb az volt, hogy könnyűnek és energikusnak érezzem magam.

6. nap:Reggeli: Müzli, gyümölcsök és tej

ÍTÉLET: Az utolsó napi reggeli elgondolkodtatott bennem, vajon képes lennék-e vállalni a napi terhelést egy ilyen kis étkezéssel! De mielőtt panaszkodhattam volna, pótolták, hogy elküldtek egy ebédet, amelyet egyetlen indián sem bánna. Az egyszerű, de finom barna rizs és a fehérjébe csomagolt sárga dal (természetesen temperálás nélkül) több, mint sminkelt.

Megcsaltam?Igen én voltam. De csak olyan gyümölcsökkel, mint az ananász, a kivi és az alma (rostban gazdagok) és az egészséges diófélék, például a dió, a mandula és a földimogyoró - antioxidánsokban gazdagok és kiváló omega-3 zsírforrások.

ZÁRÓ VERDIKT: A legjobb dolog, ami a méregtelenítő program után történt, az volt, hogy visszatértem a szokásaimhoz, hogy legkésőbb 19.30-ra befejeztem a nap utolsó étkezését. Míg a súlyom csak kismértékben csökkent, az étrendem táplálkozási átszervezése minden reggel egy laposabb, tónusosabb hasat adott. Emellett nem gyakoroltam ezt a 6 napot, de ha igen, akkor valószínűleg jobb eredményeket fog látni. Úgy gondolom, hogy mindennél jobban segített méregteleníteni a rendszeremet, ami az eredeti szándékom volt, amivel elindultam.