Bajnokok Ligája döntő - Moszkva

moszkva

Éppen visszatért Moszkvából, miután részt vettem az UEFA Bajnokok Ligája 2008-as döntőjén, a Luzsnyiki Stadionban (szemtanúja voltam csapatom másodszoros győzelmének - 1999-ben is a Nou táborban voltam). Nem volt olyan jó a rajongók számára, mint a Nou Camp (pl. Alkoholmentes italok, nem hivatalos árucikkek, hidegebb/nedvesebb időjárás, a rajongók számára a rossz zenei választás, és a stadion frissítő bárjaiban nem beszéltek angolul beszélő személyzet héten át, hogy egész angol döntő volt), de mégis remek alkalom volt - főleg, hogy mindent már vörös és arany díszítéssel díszítettek! A metró későn nyitva maradt, hogy megkönnyítse a rajongókat (4: 30-ig), ami lehetővé tette számunkra, hogy könnyedén visszatérjünk szállodánkba.

A Hotel Svetlana-ban szálltunk meg, amely Moszkva északkeleti külterületén található, a narancssárga metró végén. Ha a metrót szeretné elérni (amely kiváló Moszkvában), akkor a szálloda sarkánál forduljon a 605-ös buszhoz, amely egyenesen az egyik állomásra vezet (az első buszútra, amíg meg nem ismerkedik) környezetével a sofőrök általában nagyon segítenek abban, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy melyik a legmegfelelőbb megállóhely a leszálláshoz, ha előre kérik. Maga a metró olcsó, gyors, hatékony, többnyire tiszta, nagyon díszes állomásokkal, és messze a legjobb módja Moszkva körüli utazásnak (az utak a nap nagy részében elakadnak, és úgy tűnik, hogy nincsenek szabályok utak - bármi megy!). A szálloda nagyon jó volt, a szobákat jóval délután kitakarították (hogy jetlag legyen!). Volt egy nagy szobám a 3. emeleten, masszázszuhannyal, hűtőszekrénnyel és bidével kiegészítve, de barátaimnak volt egy szobája az egyik legfelső emeleten, és ez sokkal kisebb volt, és nem volt saját fürdőszobájuk. A személyzet sem beszél angolul, ezért vagy orosz barátainkra kellett hagyatkoznunk a fordításban, vagy igénybe kellett venniük a jelnyelvet és a mutatót (hacsak nem volt kéznél az orosz társalgási kézikönyvem).

Végül a TGI pénteki étkezésein töltöttünk több egymást követő napot, egyszerűen azért, mert valahol ismerős volt, hogy tudtuk, hogy szeretünk (főleg a koktélok), és tudtuk, hogy tisztességes létesítményekkel rendelkeznek (sok nyilvános WC-ben nincs hely és pusztán árkok vannak a padlóban - amihez határozottan nem szoktam). Természetesen a pénteki a döntő előtt a Mancester United és a Chelsea meccseket is játszotta, majd a következő napokon maga a döntő visszajátszása következett. Néhány oroszországi menüt lefordítanak angolra, másokat nem - a nagy láncoknak általában mindkettőjük megvan.

Tartózkodásunk alatt ellátogattunk a Kremlbe, beleértve az egyik épületben található japán kiállítást, amely nagyon érdekes volt (számos szamuráj karddal/egyéb fegyverrel és páncélruhával). Egyes területek (pl. A paloták) nem vehetők igénybe a külföldiek számára, hacsak előre nem foglalják le őket.

Összességében ez egy nagyszerű utazás volt, amelyet mindenképpen fokozott az a tény, hogy orosz bennszülöttek kísértek minket (úgy gondolom, hogy részben segítségük nélkül küzdöttünk volna meg).

Most jöttünk vissza Moszkvából. A pártunkban 6 ember volt . 2 szülő és egy gyerek egy darab! Béreltünk egy hétre egy lakást a Kutovosky Prospect-en. A lakás nem volt semmi különös, de szép volt. 2 nagy hálószoba és egy előszoba egy kanapéval egy másik franciaággyal. Konyha minden modern kényelemmel, beleértve a mosógépet. 600 font a héten.

Mindegyiknek 114 fontot kellett fizetnünk a vízumért
Egyenként 250 fontot fizettünk a Milánón keresztül Moszkvába tartó járatokért
30 fontot fizettünk egy családnak a repülőtérről érkező taxikért
A héten 80 metrójegyért fizettünk, ami 15 fontba került
Minden nap kint étkezünk, és az étkezés 30–60 font volt egy család számára
Csináltunk egy múzeumot 20 fontot, és megszereztük az útmutató könyveket
Megvettük a Bolsoj Balett 10 font jegyét
Megcsináltuk az Izmaelovsky Market-et
Busszal mentünk a Troisk nevű faluba
Jártunk és jártunk és jártunk
Fáztunk, de nem voltunk túl hidegek
Nem tudtunk elolvasni semmit, és senki sem beszélt angolul
Eltévedtünk volna, ha egyikünk nem tud folyékonyan oroszul
Éjszakai vonattal tértünk haza Moszkvából a lettországi Riga-ba
majd a rigából hazaérkezett egy repülőgéppel London Stanstedbe.

Komoly tapasztalat volt, de nem ismételném meg.

Hideg volt.

most jöttünk vissza egy 12 napos moszkvai utazásról. mi - ez azt jelenti:
3 felnőtt, egy elektromos motoros kerekes szék, egy kézi összecsukható kerekes szék, egy oxigén műszer, 2 alumínium rámpa számtalan további csomaggal, felszereléssel és körülbelül 500 kg össztömeggel. de minden tökéletes volt. Körülbelül 3 hónappal korábban tájékoztattuk légitársaságunkat a helyzetünkről, és csodálatosan segítettünk ennek az útnak a megvalósításában. A moszkvai Hotel Svetlana kerekesszékkel való megközelíthetőségének köszönhetően kielégítette sajátos igényeinket, és biztosította számunkra a gyógy- és gyógyfürdő létesítményeit, belégzéssel és termál beltéri medencével. Moszkvai sofőrünk, Sascha, többször elengedett minket a Vörös tér előtt, ahonnan megragadtuk az alkalmat, hogy meglátogassuk a Kreml, a GUM bevásárlóközpont, a Lenin síremlék, a cári harang és még sok minden mást. Sajnos nincs mód a híres moszkvai földalatti kerekesszékkel való közlekedésre, de hozzáértő magánvezetőnkkel ez nem jelentett problémát számunkra. Jövőre elérhetőbb célpontokat keresünk fel Oroszországban, talán a Krim-félszigetet - Oroszországban érdemes meglátogatni - még fogyatékossággal is

A férjemmel most tértünk vissza az első oroszországi utunkról. Emlékezetes élmény volt, és nagyon örülünk, hogy megcsináltuk! Eleinte egy szállodában akartunk szállást foglalni, de minden olyan drága volt, és a központban akartunk maradni. Ehelyett a go-russia.com oldalon foglaltunk egy apartmant a Tverskaya Ulitsa-n. Az apartmanunkból csodálatos kilátás nyílt a Kremlre (egy háztömbnyire) és a Ritz Carlton Hotelre (amely az utca túloldalán volt)! A fantasztikus kilátásoktól eltekintve az otthon minden kényelme megvolt: tágas hálószoba, tiszta konyha, nagyszerű fürdőszoba, hajszárító, TV és vasaló. Ennek a legjobb része az volt, hogy volt mosógépünk! Olyan szép volt, hogy meg tudtuk mosni a ruhánkat! A lakás nem szárítóval érkezett, de ez rendben volt, ruhatartójuk volt.

Az összes kávézót leszámítva Jeliszejevszkij élelmiszerboltja (Tverskaya ul. 14, Tel. [-], 24 órán keresztül, 7 napig tart nyitva) sétatávolságra volt a lakásunktól, és remek hely reggelizési ételeket, szendvicseket, snackeket stb. Hátul nagyszerű bor-, vodka- és egyéb szeszes italok, valamint ajándéktárgyak állnak rendelkezésre. Ez az élelmiszerbolt a legcsodálatosabb belső térrel rendelkezik - hatalmas csillárok, portrék, ólomüveg és aranyozott faldíszek! Soha nem láttam még ilyet. Szégyent érez élelmiszerboltjainkkal. Élveztük a bevásárlást ide, még akkor is, ha csak palackozott vizet vagy kenyeret használtunk.

Az összes ajánlás közül, amelyet olvastam az étkezési helyről, nagyon örülök, hogy a Pushkin kávézóba mentünk (Tverskoy bulvar 26a, Tel. [-]). Az ételek és a kiszolgálás a csúcsminőség volt! A vizespoharak mindig tele voltak, soha nem voltak üresek. A libamáj saláta és a békaláb belépője csodálatos volt. A pisztácia krém brulee volt az egyik legjobb, amit valaha is kaphattunk. Volt ugyan forró csokoládénk, de olyan erős volt, hogy nem tudtuk befejezni.

Egy másik jó étterem, amelyet kipróbáltunk, a Petrov Vodkin volt (Ulitsa Pokrovka 3-7, Tel. [-]). Ebben az étteremben hatalmas vodkagyűjtemény is volt, ezek szerint több mint 1000. A palackok egy része üvegtokokban az étterem körüli esetekben látható. Van egy jó vintage vodka plakátgyűjteményük is, amikor lemész a WC-re (ami nagyon tiszta).

A férjemmel nagyon megbízhatónak, olcsónak és hatékonynak találtuk a metrórendszert. Mindannyian vettünk egy térképet és egy 10 utazási kártyát, amelyek az egész utat kitartották velünk. Mielőtt beléptünk a metróba, cirill betűvel és angolul is felírtuk úti célunkat az elejétől a végéig a zsebfüzetünkbe. Ha eltévednénk vagy összezavarodnánk, megmutathattuk az egyik állomásfenntartónak, hová kell mennünk, és ő megmutatja, hogy melyik irányba kell eljutni a vonatra.

Ami a látnivalókat illeti: nem foglaltunk túrát a Kreml fegyvertárának vagy a Gyémánt Alapnak (Almazny Alap). Jártam előre-hátra, hogy szeretnék-e túrát foglalni vagy sem, de úgy döntöttem, hogy nem. A fegyvertárban audio útmutatók voltak, amelyek nagyszerű információkat nyújtanak a fegyvertár tárgyairól.

Sajnos a Gyémánt Alap nem rendelkezett angol nyelvű audio útmutatóval vagy felirattal az értékes ékszerek, aranyrögök és ásványok egyes termékeiről. Azonban megvásároltunk egy emlékkönyvet, amelyben megtalálható az Orlof Diamond, a tiara és a rögök. Arra gondoltam, hogy hatalmas sor lesz, vagy nem marad jegy a Gyémánt Alapba. De nem ez volt a helyzet, vettünk jegyet, és csak beengedtek minket.

Azon a héten, amikor Moszkvában jártunk, volt egy Nemzetközi menetelő zenekari fesztivál, amelyet a Vörös téren tartottak. Nem tudtunk erről, és a Vörös teret lezárták. Olyan lesújtó volt, hogy nem mehettünk el a Szent Bazil-székesegyházhoz vagy a Lenin-mauzóleumhoz. A Katedrális tér azonban nyitva volt, és az összes székesegyházat megtekinthettük, kivéve egyet, amelyet felújítottak, azt hiszem, ez a Nagyboldogasszony-székesegyház volt.

Fél napot töltöttünk Izmailovsky bolhapiacán. Közvetlenül az emléktárgyak előtt vannak standok, amelyek ruházatot, kesztyűt, cipőt, pénztárcát, öveket, háztartási cikkeket árusítanak, beleértve a TV-készülék távirányítóit is. A férjem vett egy bőrkesztyűt. Legszívesebben vettem volna egy-két pénztárcát, de küldetésem volt, hogy vásároljak néhány ajándéktárgyat családjának és barátainak. Emellett már annyi mindent kellett hazahoznunk.

Ha az emléktárgyakba szeretne menni, akkor kicsi a belépődíj. Megéri. Sok eladó fészkelő babát (a világ vezetőit és rajzfilmfigurákat ábrázoló hagyományos vagy furcsa stílus), pólókat, babákat, jelmezeket, tűket, ékszereket és karácsonyi díszeket, hamis KGB útlevelekkel együtt. Szovjet katonai sisakokat és gázálarcokat, tapaszokat és hasonlókat is árulnak. Mindenképpen alkudhat és jó áron juthat hozzá cuccokhoz.

Tőled jobbra vannak élelmiszer-árusok is, hátha éhes vagy. Az ajándéktárgyak mellett eladják az orosz szőrsapkákat, sőt bőrszőnyegeket is viselnek!

El kellett mennünk a Puskin Képzőművészeti Múzeumba, ahol nagyszerű Matisse-gyűjtemény és Cezanne, Picasso egyéb művei voltak. Az alján található egy kis kávézó, ahol harapnivalókat vagy italokat kaphat a gyűjtemény megtekintése után.

Megváltónk Krisztus székesegyháza gyönyörű hely volt. Az építészet olyan nagyszerű, a belső tér pedig fantasztikus. Szerettem volna vásárolni pár gyertyát, de annyi ember volt a sorban, és csak egy ember volt a nyilvántartásban. Ez egy határozott hely, ahová menni kell. Van egy híd a székesegyháztól, amely a Moszkva-folyó túlsó partjára vezet. A hídon rengeteg zár van, amelyeken párok neve van. A másik oldalon láthatja az óriási Nagy Péter szobrot.

Az utazás előtt megpróbáltam megtanulni annyi oroszt, amennyit csak tudok, és megpróbáltam megjegyezni a cirill ábécét. Sajnos mindez kiment az ablakon. Túl lehengerlő volt számomra, miután Moszkvába értem. Volt egy nyelvfordítónk, amely időnként haszontalan volt. Ha nem találja azt a szót, amely pontosan megfelel annak, amit beírtál, akkor egy olyan szóra kerül, amely nagyon hasonlít rá, ami nem segített nekünk.

Ami a biztonságot illeti, nagyon biztonságban éreztük magunkat Moszkvában (éjjel vagy nappal). Sétálhattunk anélkül, hogy féltünk volna, hogy bögrésszel vagy zsebre vágunk. Csak a józan eszünket használtuk, és kordában tartottuk a pénztárcánkat és az erszényemet.

Az utazás egyik legszebb élménye egy rendőr segítségének kérése volt, amikor eltévedtünk, amikor megpróbáltunk bemenni a Petrov Vodkin étterembe. Annyira letértünk az útvonalunkról, és megkérdeztük ezt a tisztet, hogyan lehet eljutni Pokrovka ulitsa felé. Bár nem tudott angolul, pár sarokkal lejjebb sétált velünk, majd oda irányított, ahova kellett mennünk.

Reméljük, hogy a jövőben ismét el tudunk menni Oroszországba. Szívesen ellátogatunk Szentpétervárra, és talán kétnapos kirándulást teszünk Moszkvába (hogy megtekinthessünk egy show-t a Bolsojnál, és elmegyünk a Vörös térre).