Izrael 4. napja Sabrina Penkin; Izraeli tanulmányút

Fényesen és reggel 6-kor korán nekiláttunk a következő utunknak. Három buszunk teljesen más irányba tartott. Autóbuszom a Golan-fennsík felé tartott, ahol "nyugodt" túrára indulunk, hogy megtapasztaljuk a földet annak teljes szépségében.

sabrina

Körülbelül egy órás autóút után megérkeztünk a Gilabun túraútvonal kiindulópontjához. A táj gyönyörű füves dombokból állt, és minden olyan dologból, amelyről a Golan-fennsík híres. Átmentünk egy folyón, és idegenvezetőnk, Jonty Blackman mesélt nekünk az őshonos izraeli növény- és állatvilágról. Sok gyönyörű kilátó volt, ahonnan a Golan-fennsíkot teljes egészében láthattuk, a gyönyörű vízesésre összpontosítva. Egyik hallgatónk egy barna rókát észlelt természetes élőhelyén, ami nagyon izgalmas volt, mivel Ausztrália keleti külvárosában élve a vad rókák észlelése gyakorlatilag nem ismert. Egy nagyon meredek mászás után néhány áruló hegyen végül remegő lábakkal és ingó térdekkel értünk el a Magasság tetejére - itt olyan szeretettel fogadtak minket angyali buszunk és néhány vad tehén, ahol természetesen minden hallgató nagyon irritáló paparazzókká változott, mert nyilvánvalóan senki sem látott még tehenet. Mert valóban, ha nincsenek Whatsapp-fotók és Instagram-feltöltések, hogyan hihetné bármelyik dél-afrikai anyánk, hogy valóban túráztunk?

Megérkeztünk a következő állomásunkhoz, a Bental-hegyre, ahol panorámás kilátás nyílt a Hermon-hegyre és Szíriára. A hegy tényleges csúcsa egy bunker, amelyet a katonák használtak az 1967-es és 1973-as háború alatt. Megnéztük Quneitra régi szíriai városát. Egész csoportunk figyelmesen hallgatta Jontyt, amikor a Golan-magasság és a hatnapos háború történetéről beszélt, és hihetetlen volt ott állni, ahol ennyi történelem zajlott.

Ezután megtiszteltetés volt számunkra, hogy Kibbutz Elromban privát vetítéssel láthattuk el a 77 OZ filmet, sok más izraeli filmmel és nemzetközi felirattal együtt. A film Izrael és Szíria közötti 1977-es háborúról szólt, mindannyian vásároltunk még izraeli snackeket, és elmentünk megnézni a rövid filmet. A film hihetetlenül informatív volt, és összekötötte a napot.

A nap utolsó állomása a Könnyek völgye volt - "Emek Habacha", és sok fényképet készítettünk a régi rozsdás hadsereg harckocsiról, miközben beindult a naplemente. Nagyon szép volt.

Finom vacsoránk után eléggé megáldottak minket, hogy Ayelet Goldin nővére volt Hadar Goldinnak, aki egy katona volt, aki tavaly elpusztult a Védőél műveletben. Itt volt, hogy beszéljen velünk az izraeli filmek gyártásáról. Beszélt nekünk arról, hogy mi a különbség a hollywoodi filmeknél, amelyeket szoktunk nézni, és az izraeli filmek között, valamint arról, hogy az izraeli rendezők hogyan próbálják ábrázolni az izraeli társadalom valóságát, szemben Hollywoodéval. Különböző filmekből vett részleteket néztünk, és láthattuk a két stílus egyértelmű különbségeit, és ez élénk betekintést engedett az izraeli kultúra mélyebb aspektusaiba.

Összességében a mai nap egy újabb nap volt, tele tevékenységekkel, kalandokkal, tanulással és szórakozással, és ugyanolyan kielégítő és élvezetes volt, mint az összes többi. Ma este biztosan jól alszunk!