Feleségül vettem egy berber törzsfőnököt, Jane mindig középkorú nőknek gondolt, akik jóképű külföldieknek estek el

A legjobb barátom úgy bámult rám, mintha bejelentettem volna, hogy egy aszteroida hamarosan megsemmisíti az életet a Földön.

törzsfőnököt

Éppen azt mondtam neki, hogy Afrikába költözök, hogy feleségül vegyek egy férfit, akivel csak hat hónappal ezelőtt találkoztam, és a reakciója jellemző volt a szkepticizmusra, amely akkor üdvözölt, amikor valakinek elmondtam az izgalmas tervemet.

- Teljesen dühös vagy - mondta. ’Alig ismered. Lehetne erőszakoskodó, csaló, bármi. ’

A másik barátom, Bruce reakciója is kezdetben meglepetést okozott. - Mi van? - kérdezte, és a szeme úgy nézett ki, mintha kipattanhatnának a fejéből.

Bruce volt a 28 éves, 6ft 8-os sziklamászó partnerem. Szoros, de plátói barátságban élünk, és ő volt a társam a 2005-ös marokkói utazáson, amelynek eredményeként jelentős döntést hoztam oda.

kapcsolódó cikkek

Az elhatározás, hogy Észak-Afrikába költözik, kezdetben hatalmas kockázatnak érezte magát, de addig a pontig, amikor erről meséltem a barátaimnak, megbékéltem a félelemmel, és újra stabilnak éreztem magam, és készen álltam a lépésre.

Hírem megosztása a barátokkal és a családdal a hosszú mászás első lépésének tűnt.

Mindig is volt egy kis vad csíkom, és soha nem voltam az élet egyik szerelője. A tisztességes, állandó férfiakat megfelelő munkával elkerülve részt vettem nincstelen költők, színészek és énekesek sorában.

Elbűvölőek, jóképűek és csábítóak voltak, de nem olyan férfiak, akikkel meg lehetne rendezni. Mintha szándékosan választottam volna az alkalmatlanokat az elkötelezettség elkerülése érdekében.

És most, ami a legjobb barátomat illeti, mindegyiket megkínoztam.

Könnyű volt felfogni, miért gondolhatja ezt. Végül is, inamoratoom, Abdellatif, egy délnyugat-marokkói hegyvidéki faluból származó berber törzsember volt, aki lehetetlenül egzotikusnak tűnt szülőhazájában és köntösében.

Egyikünk sem beszélte a másik elsődleges nyelvét, és csak rövid időt töltöttünk egymás társaságában.

Abban az időben az újságokban állandóan arról számoltak be, hogy a középkorú nők nyaralni mennek, és elveszítik szívüket egy szép külsejű fiatal külföldiek előtt, akik európai útlevélre és feltöltött bankszámlára vadásznak.

Az ilyen nők számomra mindig hiszékenyek és téveszmék voltak. Miért csatolna egy jóképű, fiatal marokkói egy 40 éves brithez, kivéve valamiféle anyagi hasznot?

De ami engem illet, ezek a buktatók egyike sem vonatkozott rám.

Vagy én is téveszmés voltam? Talán mindannyian úgy gondoljuk, hogy kivételt képezünk a szabály alól: hogy okosabbak, szebbek és bölcsebbek vagyunk, mint a többiek.

Abdel néhány évvel fiatalabb nálam, és alig képviselt ésszerű élettárs választást egy 44 éves karriernő számára, aki olyan szakmában lépett fel a ranglétrán, amelyben csaknem 20 évig kínlódott.

Szerettem a nagy londoni ház kiadói igazgatói munkáját, szerzők megszerzését és szerkesztését, karrierjük ápolását és bestsellerek létrehozását.

Imádtam a hétjegyű szerződések tárgyalásának fontosságát és lendületét, és ápoltam a szövegalkotás intimitását íróimmal.

És akkor ott volt a kerti lakásom Londonban, amelyet nemrégiben fejeztem be nagy megelégedésemre; Voltak barátaim és családom, akiket szerettem. Életem elfoglalt volt, és sikeresnek tűnt.

De ennek középpontjában egy üreg állt. Nem volt érzelmi mag az életemben. Néhány éve egyedül voltam, választásomon kívül - miután a legutóbb rosszul megítélt kapcsolattartó bánatba jött, és hivatalosan úgy döntöttem, hogy feladom a férfiak és a kapcsolatok teljes gondolatát.

Megállapítottam, hogy sok olyan férfit, akit kezdetben vonzanak a magabiztos, független nők, hamarosan fenyegetik a sikereik és a magabiztosságuk, és megpróbálják őket alulvágni vagy háziasítani.

Láttam olyan barátokat, akiket férjek csapdába ejtettek a férjek irányításával, és volt tapasztalatom olyan férfiakról, akik idegtelen módon mutatták ki bizonytalanságukat, például naponta egy tucatszor telefonáltak, lógtak az irodán kívül és vártak a bárok előtt, ahol találkoztam. barátnőim - a viselkedés jobban megfelel a követőknek, mint a partnereknek.

Tehát tartalék energiáimat az írásba vetettem. Iskolám óta írtam történeteket, ahol a barátokat temetkezési kísértetekről és gonosz csempészekről szóló mesékkel rémítettem meg.

Édesanyám is mesemondó volt, és valószínűleg nagy részben vad képzeletemért felelt (valóban elfogadta azt a hírt, hogy figyelemreméltó egyhangúsággal és nem kis vidámsággal szerettem bele egy berber törzsemberbe).

Elmondta, hogy egy kalnok ellopott egy korni ősét. Néhány kutatás után több mint egy magot fedeztem fel ennek a valószínűtlen mesének.

A marokkói korpuszok - barbár kalózok - 1625-ben 60 férfit, nőt és gyereket hurcoltak el Cornwallban, a Mount's Bay-i templomból, és rabszolgaként adták el őket Észak-Afrikában.

Azok a foglyok között lehet, hogy elveszett családtagunk volt, kétségkívül valami gazdag ember vagy szultán háremének szánta. Tökéletes anyag volt egy regényhez.

Ezért mentem Marokkóba, hogy többet megtudjak. Bruce barátom is eljött, megvesztegetve azzal az ajánlattal, hogy mászunk együtt az Atlasz-hegységben.

Két hetet töltöttünk Rabatban és Salében, múzeumokban és történelmi helyszíneken járkáltunk, és akadémikusokkal beszélgettünk. Több száz fotót készítettem, és jegyzetoldalakat készítettem, miközben menet közben leadtam a szereplőimet.

Tafraout távoli hegyvidéki falujában, 800 mérföldre délnyugatra, szeszélyből kötöttünk ki: találtam egy hegymászó útikönyvet, amelynek borítója utat mutatott fel egy ködös völgy fölé magasodó rózsa-vörös sziklán. Mindkettőnket hívott.

De a sors összeesküvést követett el ellenünk, hogy megmásszuk az Oroszlánfejet - 13 órával azután, hogy elindultunk egy hat órás mászásra, arra kényszerültünk magunkat, hogy éjszakát töltsünk a hegyen, a csúcson februári hóval borzongunk a fagyos levegőben pólóban és farmerben, 1500 méterrel az apró falu fényei felett.

Az évszak nélküli eső a vízesések és az iszapcsúszások váratlan akadálypályáját hozta létre, ami az útvonal lényegét járhatatlanná tette.

Amikor megborzongtam egy párkányon, elmélkedtem az életemen és megfogadtam, hogy ha túlélem, akkor komoly regényíró leszek; és meg akartam ismerni a lenyűgöző férfit, akivel előző este találkoztam.

Az eső elől menedéket keresve Bruce és én egy étterembe mentünk, és egy turbános férfi üdvözölte őket, hawkish profilú, ragyogó sötét szemekkel és királyi levegővel. Nem tudtam levenni róla a szemem, és úgy tűnt, ugyanolyan érdeklődő vagyok tőlem.

- Ez az én barbár kalózfőnököm - bizakodtam Bruce-nak. A könyv összes szereplője közül ez eddig elkerülte.

Hogyan magyarázhatja azt a pillanatot, amikor villám csap be, azt a puccsot? Szavakon túli, ami ugyanolyan jó, hiszen sem Abdel, sem én nem beszéltük a másik nyelvét.

A szemekben volt minden: az elismerés lökése. De ez a dráma a hegyen csiszolta az intrika és a vágy röpke nyilát messze valami élesebbé és finomabbá.

Másnap, egy fárasztó öt órás ereszkedés után visszatértünk a nagy örömhöz a faluban. Abdel félrehúzott, és egy gyűrűt tett az ujjamra. Olyan volt, mint egy sátor, magyarázta franciául, és mozdulattal: megvéd engem.

Körülbelül 20 szót tört franciával, egy íjat és egy berber üdvözletet váltottunk. Telefonszámokat is váltottunk, majd Bruce-val a repülőtérre hajtottunk.

A furcsa, régimódi, telefonon végzett udvarlás után a nyár folyamán visszamentem Abdelhez, felhasználva az összes üdülési pótlékomat, a családi házban a saját szobámban tartózkodva, és megbecsült vendégként kezeltem.

Hozzám hasonlóan Abdel még soha nem házasodott meg: túlságosan elfoglalt volt a többi család ellátásával, miután apja fiatalon meghalt. Dolgozott azon, hogy két nővérét és öccsét átengedje az egyetemre.

Annyira különbözött mindazoktól a féktelen férfiaktól, akiket korábban ismertem. De ezen erőteljes munkamorál mellett brio és stílusa is megvolt. Átgondolt, vicces, filozófiai, művelt, érzelmileg intelligens volt.

Hozzám hasonlóan még soha nem talált senkit, akit feleségül akart volna venni; mint én, ő is kevésbé hétköznapi életet keresett.

Nem kellett neki sem brit útlevél, sem pénzem: saját étterme volt és nagy büszkeség az öröksége iránt.

Egy nap, amikor együtt ültünk egy szabadtéri kávézóban, miközben egy szamár ügetést néztünk a hátán, egy kis öregemberrel a hátán, Abdel felém fordult és azt mondta: "Szóval, mikor házasodunk össze?"

Ez a következő természetes lépésnek tűnt, és 2005 októberében muzulmán szertartás keretében házasságot kötöttünk, amelyet egy hagyományos berber esküvő követett, amelyen barátok és családtagok vettek részt.

Hét év elteltével bebizonyítottuk, hogy a kételkedők tévednek, és továbbra is ugyanolyan erősen viszonyulunk egymáshoz, mint az első találkozáskor, szépen kiegészítve egymást - két darab puzzle, amelyek valahogy egymásra találtak, annak ellenére, hogy kontinensek vannak egymástól.

Elég idősek és elég tapasztaltak ahhoz, hogy megértsük, hogy a kompromisszum és a megfontolás a sikeres kapcsolatok középpontjában áll. Úgy döntöttünk, hogy világunkat egyenlően osztjuk meg, hat hónapot töltöttünk minden országban.

Abdel a téli hónapokban vezeti éttermét. És nyáron, amikor a marokkói hőmérséklet emelkedik, elmegyünk Cornwallba, ahol beolvadt a helyi művészközösségbe és olajfestményt vállalt.

Abdel csodálatos, oly meleg és életben gazdag országa tárta fel előttem a karját, és ihletet adott. Maga Abdel a hanglemezem és a történetek mély kútja.

Mint arab és francia olvasó, Marokkó történelmét bányászta számomra, és kedvelt országa elvesztett meséinek mesélésében gyönyörködött.

Az ajándékai gyenge ellentételezéseként zöldségeket hámozok neki az étteremben (ah, a szerző elbűvölő élete).

A dalai láma szerint a szeretet és a főzés megköveteli, hogy nagy kockázatot vállaljon. Szeretem azt hinni, igazoljuk neki.

* Jane Johnson új marokkói regénye, A szultán felesége, amelyet a Viking Penguin adott ki, most jelent meg