Kazah vidék

Az előző hétvégén a férjemmel megtettük az ötödik és egyben utolsó utat Kazahsztánba. Csak illőnek tűnt, hogy most, amikor virágzik a tavasz, el kell búcsúznunk Symkenttől, és kevesebb mint hat hét van hátra itt.

vidék

Shymkent egy közepes méretű kazah város, amely Taskenttől két és fél órára északra található (ideértve a nemzetközi határátkelési időt is). Furcsa módon ez is egy időzóna Taskent előtt, annak közelsége és hasonló szélessége ellenére, amit mindig is viccesnek találtunk. Első tavaly novemberi kirándulásunk óta Shymkent téli visszavonulási és élelmiszerbolt-menedékhelyünkként szolgál. Ezúttal túlléptük a közúti utazás határait, nemcsak szombaton élvezzük Shymkentet, hanem vasárnap további 2+ órát vezetve északnyugatra Turkesztánig, hogy megnézzük az UNESCO Világörökség részét képező Khoja Ahmed Yasawi mauzóleumot, mielőtt dél felé indulnánk hazafelé.

Kazahsztán hatalmas, szárazföldi tömege körülbelül négyszer akkora, mint Üzbegisztáné. Tehát egy megfelelő országúti kirándulás sokkal tovább tart, mint egy kétnapos hétvége. Nem bánnám, ha ezt a jövőben valamikor megcsinálnám, de a célunk itt inkább az volt, hogy kamatoztassuk azt a képességet, hogy csak egy éjszakára tudjunk elmenni a közeli és különböző helyekre ... bármennyire is valószínűtlen!

Amikor februárban Almatyba mentünk egy háromnapos hétvégére, nyilvánvalóan repültünk, nem pedig 22 órás oda-vissza vezetést. Amit keveset láttam, a kazah autópályák általában simaak és jól karbantartottak, kivéve az A-2 első 20 mérföldjét, ha egyszer átmennek az üzbég határon Jibek Joli-nál. A jó utak, amelyeken haladhatok, határozottan arra ösztönzött, hogy több időt töltsek a kazah vidéken történő vezetéssel.

Amikor legutóbb megérkeztünk Shymkentbe, fel voltunk ragadtatva, hogy lássuk, mennyire más és zöld minden látszik egyszer, ha nem borítja be a hó. Úgy tűnik, hogy Simkent tavaszi szimbóluma egy tulipán, mert azokat az egész városban elültették. Annyira hívogató volt, hogy szombaton úgy döntöttünk, hogy a napot a napsütésben töltjük ...

sushi és friss tenger gyümölcsei a kedvenc pán-ázsiai éttermünkben, és…

két különböző bevásárlóközpontban sétálgatunk, ahol kaptunk hideg italokat és meglátogattunk egy gyógyszertárat, de többnyire csak kapkodtak és mosolyogtak.

Az emberek mindenütt nyugodtak, udvariasak voltak, és a fordulásuk megkezdése előtt a gyalogosok átengedték az utcát * egészen *, mielőtt bekanyarodtak volna. (!) ATM-ek is voltak mindenhol, és a hitelkártyákat széles körben elfogadják. (Üzbegisztánban nem egyszer használtam műanyagot, és körülbelül 20 percbe telt, mire futtatták őket, sok fejrázással és zavartsággal. A legutóbbi idők legnagyobb devizanemének értéke kb. 1,75 dollár volt. 24 hónapig gördül a Bank of Ziploc-hoz.)

A Rixoson található kényelmi helyek, a meleg idő, a nyugodt és civilizált magatartás és az elég jól érződő magatartás ahhoz, hogy a szokásosnál kicsit többet sétálgassak, nagyon élveztem ezt a látogatást Shymkentben, talán jobban, mint bármely más. Általában vacsora után a férjem úszik, én pedig masszázzsal megyek - ezúttal inkább kimentünk egy hosszú (bár megállítóan lassú) sétára a városban.

Vasárnap reggel a reggeli után észak felé indultunk Turkesztánig. Az alábbiakban egy térkép látható, amely Taškenttől Symkentig (kb. 70 mérföld), majd Simkenttől Turkesztánig (további 101 mérföld).

Különösen nem ajánlom a vasárnapi indulást, mert ez a hét legnépesebb napja (Közép-Ázsiában a szombat általában munka/iskolai nap). Nagyon sok ember volt ott, köztük rengeteg tinédzser szaladgált. Különösen meglepődtem, amikor láttam, hogy emberek tevékkel és egzotikus madarakkal fotózkodnak. Mivel csak 2,25 dollárról volt szó, a férjemmel azt gondoltuk: Miért ne? Szinte azonnal vegyes érzéseim voltak ezzel kapcsolatban, és nem csak azért, mert a teve megdöbbentően rossz szagú volt!

A komplexum falain csak meredek lépcsőkön lehetett kapaszkodni, kapaszkodók nélkül, de V. segítségével jól sikerült.

Valami különlegesség is történt utólag a visszaút felé Symkentbe - Hildegaardom 50 kilométert ért el kilométeróráján, pontosan 7 éves, 3 hónapos és 1 hetes korban!

Visszatértünk Shymkentbe, elbúcsúztunk kedvenc német bierhausunkban, és még egyszer eltaláltuk a legjobb helyi élelmiszerboltot.

Boldogan Brie -mmel és más importált finomságokkal elindultunk hazafelé. Hiányozni fog Kazahsztán. Különösnek tartom, hogy Borat minden helyről gúnyolódásként választotta Kazahsztánt. Nyilvánvaló, hogy az emberek nem ismerik az egyik „stan a másiktól. Lehet, hogy a legtöbb amerikai nem találja meg azonnal a térképen, de sok minden megy rá! Talán valamikor a jövőben felkerülünk oda, amiről megállapodtunk, hogy jó lesz velünk.