Olkhon-sziget: Bajkál meglátogatása, a világ legmélyebb tava

Bajkál, a világ legrégebbi és legmélyebb tava természet a legjobb: csak ott lenni örömmel és békével érez. Meglátogattuk Bajkál legnagyobb szigetét, Olkhon-sziget, szeptember végén. Ez volt a legtávolabb Oroszországba. Olyan érzés volt, mintha a világ végén lennénk. Hallottuk, hogy a szél bejelenti a télet a sarkon. A turisztikai szezon be volt zárva, így mi voltunk egy rakás kínai turistával és egy koreai házaspárral. És a köd, a jelenlét, amely soha nem hagyta el, statikus és boldog. Természetesen ne feledkezzünk meg a végtelen szibériai horizontról. Megéreztük, mekkora Oroszország: 17 millió km² a lábunk alatt.

látogat

Bajkál-tó túra

A Bajkál-tó könnyen megközelíthető innen Irkutszk, egy gyönyörű város, tele elegáns neoklasszikus épületekkel és bájos faházakkal. A tó azonban hatalmas, így napokat tölthet a felfedezésével. Valójában, Ulan Ude Burjati Köztársaság fővárosa 7 óra alatt elérhető a tó másik oldalán. Tökéletes tartózkodási helynek tűnik azok számára, akik folytatják transzszibériai útvonalukat. Úgy döntöttünk, hogy kihagyjuk, úgy tűnik, nincs tisztességes turisztikai infrastruktúra, és nem akartuk teljes időnket eddig utazással tölteni.

Listvyanka, a népszerű opció

Listvyanka, a tóhoz legközelebbi hozzáférési pont mindössze másfél óra távolságra van Irkutsktól. Tájainak érdekesnek tűnik, és gyakran túl zsúfolt. Listvyankában különböző osztályú szállodák működnek. A hely kiválóan alkalmas mindenféle tevékenység gyakorlására, beleértve a hajókirándulásokat és a téli sportokat is. A város azonban nem olyan szép. Valójában a Listvyanka fekvése miatt olyan népszerű. A jó oldalon itt kezdődik a Nagy Bajkál-ösvény, így látványos túrákra indulhat a tó körül.

Olkhon-sziget, a legmenőbb megoldás

Miért nem csodálná a tavat a lehető legjobb helyről? A drámai díszletek és a régészeti lelőhelyek az Olkhon-szigeten vetekszik a tó pompájával. Olkhon a Bajkál-tó legnagyobb szigete és a világ egyik legnagyobb tószigete. Sztyepp, tajga és egy kis desszert borítja Olkhont. Sőt, van pár tó. A sziget varázslatos és teljesen hiteles, éjszaka nincs aszfalt, nagy szállodák és utcai fény. Gyönyörű erdők foglalják el a terület nagy részét, és akár 800 méter magas dombok is vannak. Az északnyugati part különösen érdekes, éles sziklái és homokos strandjai miatt.

Olkhon-sziget története

Az Olkhon-sziget több millió éves tektonikai mozgás után vált el a szárazföldtől. A Kurykanok körülbelül 3000 évvel ezelőtt telepedtek le itt. Olyan egyedi falakat építettek, hogy a Khorgoy-félszigeten maradványaik láthatók. Utódjaik, a Burjátok, sokkal később (valószínűleg a 13. században) jött, és a mai napig maradt. A 17. században megérkeztek az orosz kozákok. Voltak rossz idők is. A szovjetek egy kis gulagot hoztak létre a szigeten.

Khuzhir

A szigeten több település is található. azonban, Khuzhir az egyetlen, ahol szállodák (alapvetően panziók) és éttermek találhatók. Huzhir központja egy nagy, burkolat nélküli tér, ahol a nagy hazafias háború hőseinek emlékműve áll. Megtalálja a sziget legnagyobb szupermarketét, a Khoroshiy-t is. A vendégházakon és éttermeken kívül múzeum, gyógyszertár, iskola, orvosi központ, templom és művészeti galéria található. Sétálhat Shamanka-ig, a szent szikláig a várostól északra, a Burkhan-fokon.

Spirituális Olkhon

Tizenhárom magas oszlop őrzi a szent sziklát Shamanka. Ez a 13 pólus képviseli Olkhon 13 istenségét. Észre fogja venni, hogy Khadag nevű szalagrétegek tekercselik az egyes oszlopokat. A zarándokok a világ minden tájáról egy spirituális rituálé részeként helyezik őket. Noha eredetileg Khadagokat használtak holdújévi dekorációként, manapság az emberek fákra és szentélyekre rakják őket. A szalag színei különböző elemeket szimbolizálnak: a piros a tűz, a kék az ég, a zöld a föld, a sárga a vallás és a fehér a tej számára.

Hogyan juthatunk el Olkhonig

Olkhon-szigeti túrát meglehetősen könnyű megszervezni. A az út Irkutszktól körülbelül 6-7 órát vesz igénybe mikrobusszal, aszfaltozott úton haladva a tóig, majd kompra száll és folytatja a földutat. A legtöbb minibusz a sziget félúton egy helyi kocsmában áll meg. Kinyújtottuk a lábunkat, és egy nagyon aranyos kiskutyával játszottunk. Irkutszk számos vendégházában és szállodájában mikrobuszjegyet vásárolhat. Azok számára, akik inkább tömegközlekednek, napi 4 busz jár a központi buszpályaudvartól. Az egyirányú jegynek 20e körül kell lennie. Ha kis csoporttal utazik, fontolja meg, hogy autót béreljen sofőrrel.

Olkhon-sziget szállás

Az Olkhon-sziget még mindig kissé elszigetelt célpont. Ezért a szálláskínálat még fejlődik. Amikor ellátogattunk, néhány szállodában nem volt állandó áram vagy meleg víz. A mi Baykal Khan Hotel rengeteg és fantasztikus kilátás volt. Bár nem használtuk a konyhát, a szoba elég kényelmes volt. Kérjen egy legfelső emeleti szobát. Éjszaka csillagok ezreit láthattuk erkélyünk magánszférájából! Khuzhir másik kényelmes helye Olkhon-történet. Ha egy kicsit elszigeteltebb akar lenni, közvetlenül a tó előtt, maradjon a kedvesben TópartBajkál. Ha egy kis luxusra vágyik, maradjon a Baikal View Hotel, Olkhon legkedvesebb szállodája.

Hol lehet enni Olkhonban

Mint fent említettük, Khuzhir egy kis falu. Így ne számítson nagy éttermekre vagy bármilyen típusú láncokra. Ennek ellenére Oroszországban az ételek finomak, és könnyű házi éttermeket találni az egész országban. Kipróbáltunk néhányat a főtér közelében, ami nem hatott meg bennünket. Aztán a rejtett helyekre összpontosítottunk. A nap óta felfedeztük a Kafe-Bar Paluba, folyton visszajöttünk. A bájos hölgy finom ételeket készített nekünk, amelyeket macskákkal játszva fogyasztanánk el. A Nikita tanya egy népszerű vendégház hátizsákos turisták és egyebek számára. Oda mentünk kávéért és süteményért, és élveztük minden pillanatát. Végül harapnivalókért meglátogattuk a téren lévő szupermarketet.

Miért érdemes az Olkhon-szigetet választania a Bajkál-tó látogatása során?

1. A sziget teljesen gyönyörű és teljesen hiteles.
  2. Sokkal kevésbé zsúfolt, mint Listvyanka.
  3. A szállás és a gasztronómiai kínálat elég kielégítő.
  4. Rengeteg meglátogatható hely a szigeten.

Mit kell tenni Olkhonban

Végigsétáltunk a falun, fenyvesekben, homokos strandokon, a sziklák felett és környékén. Remek kávéval beszélgethettünk barátságos helyiekkel, akiknek az élete a turizmus érkezése óta nem sokat változott. Egy délután egy aranyos kutya követett minket, a földbe rejtett rágcsálókat üldözve. Három napot csak Khuzhirben kóboroltunk. Egy nap messze sétáltunk egy erdőn és néhány nagyon hosszú homokos strandon, hogy elérjük a gyönyörűt Kharantsy-fok. Aztán meglátogattuk a Shamanka Rock a falu mellett. Másnap csak annyit tettünk, hogy végigjártuk a falut, felszívva a nyugodt légkört.

Olkhon kirándulások

Az utolsó napon kirándultunk a Sagan-Khushun fok, köznyelven Három Testvér néven ismert, és a hihetetlen Khoboy-fok. Mivel a sziget akkora, elmentünk egy helyi ügynökséghez és béreltünk egy szervezett kirándulást egy kisbuszban. Mint tudják, általában megpróbálunk egyedül menni, de ez nem volt lehetőség. Bosszantó sofőrünk soha nem hagyta abba a viccelődést rólunk és koreai barátainkról. Készített nekünk ebédet, mi pedig piknikeztünk az erdőben. Imádtuk a szuper magas sziklát a Khoboy-fokon. A Bajkál-tó két szakasza itt találkozik. Maradhattunk egész nap a Nagy és a Kis Tengert bámulva.

Oroszország gyönyörű

2 hónapos utunk Oroszország 3 kedvencet adott. Oroszország egyik leglátogatottabb helye a sorrendben: Szoloveckij-szigetek a Fehér-tengeren, Moszkva és a Arany gyűrű, és Olkhon-sziget a Bajkál-tavon. Nehéz leírni az egész légkört, és a ködnek köszönhetően még a fotóink sem mutatják be igazi szépségét. Nincs kétségem afelől, hogy pár nap eltöltése ott vetekszik a transzszibériai utazás szépségével. Eggyé válsz a természettel, és megismerheted az életet olyannak, amilyen régen volt, nos, még mindig az, kövesd a tanácsunkat, menj oda és tapasztald meg te is.

Felhívjuk figyelmét: nem foglaltunk le privát Olkhon-sziget túrát. Ehelyett az irkutszki szállodánkban vásároltunk jegyeket a buszra, és online lefoglaltuk szállásunkat.