7 nap Tallinnban - Egy utazó mese

utazó

Tallinnba érkezve

Boldog pár volt az, aki megszakította első éjszakánkat Észtország fővárosában, Tallinnban. Igazság szerint nem kellett volna sok elaludnunk a meglehetősen hosszú és álmatlan stockholmi hajóút után.

Utazásunk során a költségvetési oldalon tévedtünk a szállásfoglalás során, és Tallinn ugyanaz volt. Ez bebizonyította, hogy még a tapasztalt AirBnb utazók is tévedhetnek. Cath Tallint kutatva beleszeretett a hagyományos famunkás házakba, és bár nagyon romantikusak és szépek megfigyelni őket, talán nem tökéletes szállást nyújtanak néhány középkorú utazó számára. Megállapítottuk, hogy a stúdióapartmanunk egy első emeleti stúdióból állt, a padlón matrac, egy rendezetlen mosógép, egy zuhanyzó a WC-ben és megkérdőjelezhető tisztaság. Tudod mit? Nem volt olyan rossz.

1. nap Az óváros felfedezése

Másnap reggel nagyszerűnek találtuk a zuhanyt, a szomszédság az óváros közelében volt, a sarkon pedig egy szupermarket. Észtország körülbelül a fele hazánk, Ausztrália árának, és nagyon elfogadható áron tudtunk készletet készíteni. Mi (olvasva Cath) utazásaink során elég ügyesek lettünk a különböző nyelvű élelmiszerboltokban, és még mielőtt tudtuk volna, egy kellemes villásreggelit terítettek elénk.

Nagyon kellemes séta volt a városban Kadriorg környékétől az óvárosig, és ez lehetőséget adott számunkra, hogy megismerkedjünk és összefüggésbe hozzuk a várost. Tallinn eklektikus keveréke a pasztellszínekkel díszített szép faházaknak és a fából készült csipkéknek, a szovjet korszak brutálista épületeinek, új üvegtornyoknak, a 19. századi romantikának és a családbarát parkoknak.

Tallinn óvárosának mesebarátja van, a 13. és 17. század között épült fel, és szinte tökéletesen megőrzi a városfalát. Mint mindig az európai középkori városokban, az évszázadok során is történt néhány kiegészítés és felújítás, amely az Óvárosnak eklektikus levegőt adott. Néhány turistacsoport volt bizonyíték, amikor ott voltunk, de könnyedén megúszhatja őket, ha lefordul egy macskaköves mellékutcán, a sok tér egyikébe, és elveszik egy másik világban.

Észtország még mindig utoléri a szovjet uralom miatt elvesztett sok évet, és nyilvánvalóan keményen dolgoznak a turisták vonzásában, de közben ez azt jelenti, hogy a látnivalók olcsóak. A városon kanyarogva rájöttünk, hogy fel lehet mászni a városfalba és tornyokat őrzni a belépési ár ellenében, várjon rá, 2 €. Igen, ezt jól olvastad, 2 eurót, hogy megmászd Európa egyik legjobban megőrzött középkori falát.

A kilátás kétségkívül kissé derűsebb, mint a katonák sok generációja számára, akik innen védték a várost. A hasított ablakokból a hajdani árok felett átnyúló kilátás a csodálatos Tornadi valjakra vagy a Torony téri parkjára néz, míg a belső oldalról a vörös cseréptetőkre és a régi templomtornyokra nyílik kilátás. Város.

A Tornadi väljak az egyik legjobb hely, ahol meg lehet tekinteni a sok őrtornyot és a városfalat, és könnyen elképzelhető, hogy a lovagok felmennek egy vagy két lány szorongatásában. Mivel utazásaink során nem fogunk tenni, eltereltük a figyelmünket a városfal felfedezéséről, és a kapun át találtuk magunkat a parkba. Mialatt kanyarogtunk, mindenféle kiállítással és kiállítással szembesültünk; tudomásunkra nyílt a Virág és Művészet Fesztivál. Helyi és nemzetközi művészekkel és kerttervezőkkel rendelkezik. A park tele volt telepítésekkel, beleértve a méhbarát virágágyásokat (lakó méhbarátjaink nagy örömére) és sok minden mást, némelyik kissé furcsa, mivel csak a modern installációs művészet lehet, pl. tócsákba fulladt női csontvázak a virágágyások és a szemű agyagedények között. Cath fényképészeti módban volt, és elkezdett mindent elcsattanni, legalább egy órával meghosszabbítva sétánkat, de mivel gyönyörű, meleg napsütéses nap volt, miért sietnénk? Amikor végigmentünk, olyan volt, mint egy mesében, mi van a városfalakkal és tornyokkal megjelennek a park számos fája felett.

Végül visszamentünk a városba, és meglepődve tapasztaltuk a turisták számának növekedését, de az óváros olyan öröm, nem lehet elvarázsolni. Minden fordulónál középkori épületeket, sikátorokat és macskaköves utcákat lát, amelyek a turisták számára 500 évre visszavezethetnek. A Plats tele van szabadtéri bárokkal és éttermekkel, napernyőkkel, virágkosarakkal és a korai italozókkal. A megfelelő elnevezésű Sör utcában találtuk az utat, ahol egy korsót élveztünk. Tallinnban nincs hiány bárokban, és nem sokkal később továbbmentünk és leereszkedtünk a „Medve bárba”. Miután utaztunk a skandináv országokban, ahol egy ital vásárlása drága csemege, sokkal inkább kedvünkre találtuk a tallinni árakat, körülbelül 3,50 €/pint.

Minden jónak véget kell vetni és fájó lábakkal végül egy napnak hívtuk. A másik kihívás, amellyel most egy új városba érve élünk, a tömegközlekedés megkeresése és használata, úgy gondoljuk, hogy elég jók lettünk hozzá. Egy kis kutatás hosszú utat mutat be, és pillanatok alatt nem találtunk egy R-kioszt, amely kényelmes helyen, közvetlenül a fő villamosmegálló közelében, a Viru kapu előtt található, és megvásároltuk a jegyeinket. Pillanatok alatt, jól egy kis megrázkódtatással, tekintettel arra, hogy nem igazán voltunk biztosak abban az irányban, ahová tartanunk kell, a villamoson voltunk, és távol voltunk otthon.

2. nap - szombat este bulizás

Eltelt egy ideje, hogy egy kis szombat estét megengedhettünk magunknak a városban, és ezért úgy döntöttünk, hogy Tallinn legjobb bárjait fedezzük fel a legjobban. Némi sikert arattunk nem turisztikai helyek megtalálásában a Like a Local Guide segítségével, és elhatároztuk, hogy találunk egy ilyen bárot és találkozunk néhány tallinnal.

Anomoly, érdekes, kissé homályos helynek ígérkezett, amely ugyanúgy hangzott, mint a mi ... boros poharunk. Valahogy hiányoltuk a jelünket, és besétáltunk egy furcsa bárba, Suhkrumoll néven, egy barlangszerű bárba, amely mexikói halálmaszkok köré épült. Mit inni egy ilyen helyen? Úgy tűnt, hogy van értelme a meszes és szódás dupla vodkáknak, bár utólag egy kettős tequila lett volna megfelelőbb. Egy sarokban ültünk és gyönyörködtünk (és lazán használjuk a kifejezést) a környezetünkben, amíg az italok elkészítéséhez szükséges volt, mielőtt továbbléptünk.

Valóban, a sarkon túl megtaláltuk célunkat. Könnyebb lenne megtalálni, ha szívesen kitennének egy táblát, de akkor valószínűleg nem lenne anomolikus? Belépésünk közben hallottunk három srácot, akik jobboldali politikai nézőpontokról beszélgettek, angolul. Soha, aki félénk és a fedélzeten lévő dupla vodka erejével rendelkezik, Ian nem tudott segíteni magán, és csatlakozott a beszélgetéshez. Elképzelheti meglepetésünket, amikor az egyik résztvevő kiderült, hogy ausztrál tetováló, aki észt lányt vett feleségül. Nem sokkal később feleségekkel, barátnőkkel és munkatársakkal találkoztunk, miközben folyt a sör és folytatódtak a megbeszélések. Milyen érdekes csoportba ütköztünk, akik a náci szimpatizánsoktól kezdve a nők jogainak és vallásáig mindent szívesen megvitattak. Szórakoztató este volt, bár őszintén szólva a bár nem egészen az volt, amire számítottunk, és csalódást keltő módon nem volt élő zene. Túlléptük a tömegközlekedési rendszert, de megállapítottuk, hogy a tallinsi taxisofőrök világszerte anomáliának tűnnek kollégáik körében, és nem fognak letépni. A sofőr ugyanolyan árat ajánlott nekünk, mint az új megtalált barátaink.

3. nap - vasárnap délutáni fesztivál

Nem meglepő, hogy a következő nap késői kezdés volt. Elindultunk felfedezni a Kalamaja kerületet, ahol a munkások szélvédő házait sokan felújították, és színes, festői vándornak ígérték. A tökéletes tevékenység másnapossággal, megfelelő arányban. Lehet, hogy rossz irányt vettünk, amikor leszálltunk a buszról, de nem találtunk sok szép színű házat, valójában a lakásunk közelében lévő Kadriorg környéke sokkal szebbnek tűnt, szebb házakkal, a szemünk számára. A formához híven továbbra is sétáltunk, és hamarosan találtunk jelzéseket a Hidroplán Múzeumhoz, és nem sokkal az úton haladtunk. Embercsoportok mind elindultak valamihez, így az orros parkolók (mi) is mentek.

Amikor felértünk a következő főútra, meglepődve tapasztaltuk, hogy valójában javában zajlik egy fesztivál, a tallinni tengeri napok fesztiválja. Tömeg ember gyűlt össze többek között jachtversenyek megtekintésére, számos szüreti hajó és hajó megcsodálására, fesztiválételek elfogyasztására és élő zene hallgatására. Természetesen mi is csatlakoztunk, hogy ne tehetnéd? Gyorsan belemerültünk a fesztivál szellemébe, söröket, sertésszárakat vásároltunk, és Ian nem tudott ellenállni a mindenütt savanyú káposztával és spuddal ellátott kolbásznak. A fiatal zenekar nem volt túl rossz, és a grub is jó volt, de elkerültük a lehetőséget, hogy csatlakozzunk fejszedobáshoz, igazi íjakhoz és nyilakhoz, valamint kardharcokhoz.

Amint a délután végéhez ért, az öböl szellője meglehetősen hűvössé vált, és visszasétáltunk a város felé a part mentén, amely alapvetően kavicsos út volt a rengeteg betonlap mellett, amelyeket akarva akaratlanul dobtak össze, feltehetően az erózió megállításához. Érdekes volt megjegyezni, hogy hány helyi lakos volt napernyő megszerzése érdekében betonra terítve. Újabb fesztivál tevékenységek zajlottak, amikor a városhoz közeledtünk, és azon kaptuk magunkat, hogy a Mextonia: Culture Kilometer utcai utcán gyönyörködtünk. A Mextonia utcai művészeti fesztivál egyesíti a világ utcai művészeit, és otthoni kultúrájuk mítoszait és legendáit mutatja be, mivel a név szerint 2017 Mexikó és Észtország keveréke volt.

4. nap - Ünnepeljük kis utazási blogunkat

Hétfőn egy izgalmas napra keltünk fel a Possess the World életében: 3 cikket kellett közzétennünk az Evade Magazine UK-ban, ami egy ünnepi, nem költségvetési ebédet jelent. Az étterem, a Platz, szép helyen volt, teraszai többféle cserepes virágokkal voltak körülvéve, de sajnos az időjárás szerencsétlen volt, és a barlangban találtuk magunkat, mint a belső tér, ami elég hangulatos volt. Jó kritikákat olvastunk, de bár a Beet Tartare a Cath és Steak Tartare az Ian előételei rendben voltak, a hálózati gyalogosok voltak, a bor pedig annyira az ára. Miután befejeztük ünnepeinket, itt volt az ideje, hogy utolérjünk néhány adminisztratív feladatot és egy apró sziesztát, nekünk, időseknek meg kellett gyógyulnunk a hétvégi komolytalanságtól.

5. nap - Több felfedezés az óvárosban

A késői felkelés tünetessé válik utazásunk során. Azért jött létre, mert addig küzdünk, hogy lefeküdjünk, amíg nem sötétedik, ami nagyon késő ezeken a nagy szélességi fokokon. Még nehezebbé tette, hogy nincsenek rolók a lakásunkban, még egy dolog, amit nem gondoltunk ellenőrizni foglaláskor, de valóban ellenőriznie kell, hogy vannak-e roló? Szerintünk nem!

Ismét elindultunk felfedezni a várost, de ezúttal néhány világos célt szem előtt tartva.

Első célunk egy kis testmozgás volt, és végigsétáltunk a közeli Kadriorg parkon, amely Nagy Péter nyári palotájának otthona, valamint az elnök rezidenciáján. Ez egy nagyon nagy park, különféle díszletekkel, például színes virágágyásokkal, szökőkúttal és hosszú lépcsős vízzel; de számunkra az ápolt, doboz alakú fák, amelyek a párizsi Jardin des Tuileries emlékére emlékeztettek, és a gondozott gyepek mellett kavicsos járdák ütöttek akkordot. Ahogy mentünk tovább, megérkezve a palotába, a szimmetria meglehetősen kellemes volt, azonban maga az épület valahogy lebecsült. Az elnök háza mellett kitértünk a rózsakert körül, amely egyszerűen gyönyörű volt, csodálatos, különböző színű virágzással. Cath különösen szerette a „Rhapsody In Blue” törzset, amint valószínűleg sejtette, kék árnyalatú rózsákkal.

A parkból kilépve elkaptuk a jó, régi 3-as villamost a városba, mivel úgy döntöttünk, hogy utolérjük az előző látogatásunk néhány kihagyását. Először a Szent Katalin-járat volt, egy középkori sávpálya az azonos nevű régi templom mellett. A 15. századból származik, és az ősi sírkövek falától eltekintve számos kézműves műhelyt is tartalmaz.

Tallinnban számos megfigyelő fedélzet található, amelyből a városra és a Balti-tengerre nyílik kilátás. A Reaching Hot egy utazási blogger társa nemrégiben közzétett egy nagyon informatív blogot arról, hogy hol láthatja a legjobb kilátásokat, és hogyan kerülheti el a turista tömeget, ami számunkra természetes illeszkedés volt.

Végül utat találtunk a város falain és felfelé a meredek lépcsőn a felső teraszra, a Patkuli kilátóra. Ez a legjobb hely a város és a középkori falak megtekintésére, valamint a vörös cseréptetőkön át a tengerre. Amikor visszalendül a nézőtérről a városba, meglátja, hogy mind mi, mind a Reaching Hot nem javasoljuk, hogy csak a népszerű és túlzsúfolt Piiskopi nézőtérről nézzék meg a kilátást.

Innen könnyedén elvesztettük magunkat a keskeny macskaköves utcákon, megcsodáltuk a pasztell színű épületeket, a díszes katedrálisokat, és ellátogattunk az észt italkultúra múzeumába. Hogyan ne látogatna el egy ilyen kedvezően elnevezett helyre? A valóságban meglehetősen nagyszerű címet jelent egy olyan kis épület számára, ahol egykori sörház maradványai találhatók, ahol egyebek mellett bejárhattuk a kissé leromlott pincéket, miközben „élvezhettük” néhány helyben termelt rebarbara bort. Hmm, nem biztos, hogy ez az íz el fog menni.

Miután rebarbarával megerősítették, ideje tovább sétálni a városba, Tallinn egy csodálatos kis város, és örültünk, hogy csak elkalandoztunk, nem szem előtt tartva a valódi úti célt, amíg a nap kissé túl meleg nem volt, és itt volt az ideje, hogy újra beállítson. ínycsiklandó ízléseink valamivel civilizáltabbak, mint a rebarbara. Cath előállt egy újabb bölcsességgyöngygel, és megtalálta Tallinn legrégebbi bárját, a Valli Baart. Nem csak állítólag a legrégebbi bár, hanem a legrégebbi, helyi alkoholista értelmiség is otthont ad neki, így biztosak voltunk benne, hogy beilleszkedünk! Élveztünk pár hideg sört, mire Ian észrevette, hogy az ismert koktéljukat, a Milli Mallikát reklámozzák, állítólag kieséssel. Amikor utánajárt, megértette, miért. Fele sambuccából és fél tequilából áll, egy csepp tabascóval egy lövéses pohárban. Cath egyébként nem délután 3 órakor élvezhető ital!

Kikerültük a koktélt, és Ian mormogva valamit a véres nőkről, inkább hazafelé vettük az irányt, hogy a villamos felé vezető úton a nap élvezete és a Viru téri virágpiacok közelében figyelő emberek gondolata révedjen fel. A Kalle Kusta a járda étterem tökéletes hely volt egy újabb sör és egy késői ebéd vagy korai vacsora számára, az Ön nézőpontjától függően. Javasoljuk a szeleteket és a salátát egy nagy étkezéshez, 10 euró alatt.

6. nap - Tallinn legjobb hamburgerkötője és találkozás a medúzákkal

A második utolsó napunk Tallinnban egy városon kívüli utazás megszervezésével, autó bérlésével és általában lustálkodással telt el. Hallottunk és olvastunk egy helyi egyetlen hamburgerházról és pékségről a Kadriorg kerületben, a lakásunk sarkánál. A Vesivärava Kohvik pékséget két édes idősebb nő vezeti, és ínyenc hagyományos észt ételeket és süteményeket ígért. Észrevette, hogy kissé zavaróak vagyunk, főleg az étel miatt? Ahogy beléptünk a pékségbe, egy lyukkal szembesültünk a fal stílusú burger ízületben, a Vesivärava Grillben és a mellette lévő BBQ-ban lévő hamburgerek illatában túl jó volt elmenni. Így egy kiadós, hagyományos, költségvetési ételt elhagyva a hölgyektől, rendeltünk hamburgert, és várakozás közben desszertet szereztünk a pékségtől. Milyen jó választásnak bizonyult, a hamburgerek CSODÁLATOSAK voltak! Igen, nagybetűkre van szüksége, ne hagyja ki ezeket a hamburgereket, ha Tallinnban tartózkodik. A húsos pogácsákat tökéletesen grillezték, a saláta hozzávalói pedig bőségesek voltak, hagyományos csavarral és ó, olyan finomak. Megtudtuk, hogy Ian hamburgere a törzsvendégek körében másnapos hamburgerként ismert, és ha tudtuk volna, mi következik, valószínűleg másnapra halasztottuk volna elenni.

Teljesen jóllakva töltöttük a délutánt a balti államokon átívelő utunk következő lépéseinek megtervezése előtt, mielőtt úgy döntöttünk, hogy semmiképpen sem térhetünk vissza Ausztráliába a legendás Millimallikas ismeretében, és nem is kóstoltuk meg. Így előkészítettünk néhány pohár legfinomabb hagyományos likőrrel, a Vana Tallinn-szal (amit szintén ajánlunk, ha látogatást tervez), felvettük az ivócsizmánkat és visszatértünk a Valli bárba.

Úgy tűnik, hogy az észtek nemcsak híresek arról, hogy élveznek egy italt, hanem azt is demonstrálják, és nem sokkal később egy nagy korsó sört is élvezhettünk, és elbeszélgettünk a bárban, tele régi és nem olyan régi kocsmázókkal. Úgy tűnik, hogy szerda este élőzenés este, és a sarokban egy harmonikás volt a zenekar estére. Nos, egy okból érkeztünk, és elérkezett az idő, hogy megfeleljünk ennek az oknak, a Millimallikáknak, amelyekről ma már tudjuk, hogy Medúza néven fordítják, és nem csak azért, mert úgy néz ki, mint aki a pohárban lebeg, hanem azért is, mert zselévé változtatja a lábát. A buli folytatódott, igyon ital után a zárásig, ekkor fedeztük fel, hogy táncos lábaink beléd fordultak.

7. nap- Az elveszett nap

Mint korábban megjegyeztük, azt terveztük, hogy kijutunk a városból, és felfedezzük a környező vidék néhány oldalát, de miután találkoztunk a Millimallikákkal, egész egyszerűen nem voltunk képesek felkelni az ágyból. Hallom, hogy gondolkodsz, kedves olvasó, az életkorodban jobban kellene tudnod, és teljesen igazad van, de hát nem. Ilyen egyszerű, szeretünk egy csevegést, egy italt és egy bulit, ha valaki véletlenül megtalálja ezeket a dolgokat, akkor a napok elvesznek.

Így történt, egy nagyon szükséges napot töltöttünk folyadékpótlással és gyógyulással, mielőtt összepakoltuk a táskáinkat, hogy felkészüljünk a buszos útra a következő célpontunkba, Riga-be.